هواوی میت 30

گوشی هواوی میت 30 از برنامه های گوگل محروم می‌ماند!

با اینکه تیتر خبر کمی شوکه کننده است، احتمالا خیلی از خواندن آن متعجب نشده‌اید. به دنبال تحریم‌های کاخ سفید علیه شرکت‌های چینی، پرچمدار جدید هواوی یعنی هواوی میت 30 (Huawei Mate 30) از سرویس های گوگل بی‌بهره خواهد بود.

دولت ترامپ تصمیم دارد با اعمال تعرفه‌هایی سنگین بر کالاهای ساخت چین و در کنار کاهش همکاری شرکت‌های آمریکایی با شرکت‌های چینی، اقتصاد این غول بزرگ صنعتی آسیا را تحت فشار قرار دهد و هواوی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی بود که طرفدارانش از همان روزهای نخست نگران آینده آن پس از اعمال کامل تحریم‌ها بودند. به دنبال تحریم‌های جدید دولت ترامپ، اغلب شرکت‌های فعال در این کشور از جمله گوگل نمی‌توانند خدمات خود را برای محصولات چینی که پس از 30 اردیبهشت 1398 روانه بازار شده‌اند ارائه دهند. به همین خاطر گوشی‌های هواوی میت 30 و هواوی میت 30 پرو از خدمات و برنامه های گوگل همچون گوگل پلی، گوگل مپ، یوتیوب و… محروم می‌مانند.

بر اساس برخی گزارشات یکی از مقامات بلندپایه گوگل به خبرگزاری رویترز اعلام کرده آن‌ها مجوزهای لازم برای گوشی Huawei Mate 30 و برادر بزرگ آن را صادر خواهد کرد، اما تا به این ساعت شاهد اقدامی در این راستا نبوده‌ایم و نمی‌دانیم گوگل از سیاست‌ها و دستورات دولت کشورش سرپیچی خواهد کرد یا خیر. چندی قبل 130 شرکت آمریکایی در بیانیه‌ای خواستار صدور مجوز همکاری با شرکت‌های چینی بودند و دولت ترامپ به آن‌ها اجازه چنین کاری را داد ولی گوگل در میان این شرکت‌ها نیست.

آیا هواوی میت 30 و هواوی میت 30 پرو بدون حمایت گوگل موفق خواهند شد؟

برخی از تحلیلگران عرصه تکنولوژی معتقدند بدون برنامه‌های گوگل شانس موفقیت پرچمدار جدید بزرگ‌ترین گوشی‌ساز چین بسیار پایین خواهد بود؛ زیرا بعد از اخبار ضد و نقیضی که پیرامون روابط اقتصادی آمریکا و چین بر روی خروجی خبرگزاری‌های مختلف جهان قرار گرفت، سهم هواوی از بازار اروپا در سه ماهه دوم سال مالی جاری از 24.9% به 19.3% کاهش پیدا کرده است.

هفته قبل هواوی رسما اعلام کرد حداقل تا پایان سال جاری میلادی قصد دارد به استفاده سیستم عامل اندروید در گوشی‌های هوشمند خود ادامه دهد و فعلا برنامه‌ای برای استفاده از هارمونی او اس (Harmony OS) در گوشی‌های خود ندارد که شاید با شروع تحریم‌های گوگل در قبال این شرکت، شاهد آغاز تغییر رویه هواوی هم باشیم.

هواوی میت 30

احتمالا گوشی هواوی میت 30 پرو (Huawei Mate 30 Pro) همانند میت 20 پرو (تصویر بالا مربوط به میت 20 پرو است) از یک دوربین مربع بهره می‌برد

دو گوشی خانواده هواوی میت ۳۰ در اواخر شهریور ماه معرفی خواهند شد و از مشخصات احتمالی آن‌ها می‌توان به نمایشگر 6.7 اینچی با انحنای بالا، یک دوربین مربعی شکل و سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی اشاره کرد. هرچند در دنیای گجت ها و فناوری موفقیت بدون حمایت شرکت‌های بزرگی همچون گوگل بسیار سخت است، اما نباید توانایی و قدرت هواوی را نیز نادیده گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. فروشش خیلی میاد پایین با این حرکت مخصوصا توی اروپا و خارج از چین واقعا لجنی هست این‌ترامپ واقعا بدون اندروید و خدمات گوگل فروشش خیری پایین‌میاد

  2. عوضی هفت جد ابادت که نسل تو خانواده ات انشا…
    امشب منقرض بشه امین یا رب العالمین

  3. این ترامپ پدر پدر پدر سوخته چه می خواد از این چینیها

  4. الفاتحه،خدا رحمت کنه هواوی بنجل ساز
    انشا…شیائومی بنجل هم، مثل هم وطنش به درک متوصل بشه

  5. خدا این ترامپ رو لعنت کنه که هرکی هرچی میکشه به خاطر اونه، الهی صبح بیان جنازت رو از تو خونت جمع کنن عوضی.