گلکسی اس 10 پلاس

شواهدی از تغییرات بزرگ در گلکسی اس ۱۱ و گوشی منعطف سامسونگ

شماره مدل‌‌های محصولات بعدی سامسونگ، خبر می‌دهند که خانواده گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11) اعضای زیادی خواهد داشت و شاید گلکسی فولد 2 هم، کوچک‌تر از اولین گوشی منعطف سامسونگ باشد.

با معرفی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس، حالا بازار شایعات درباره گلکسی S11 داغ است. البته شاید فعلا برای صحبت از مشخصات پرچمدار بعدی سامسونگ، کمی زود باشد؛ اما گفته می‌شود که خانواده گلکسی اس ۱۱ در برخی بازارها مانند آمریکا، با تجهیز به تراشه اسنپدراگون 865 عرضه خواهند شد.

وجود حداقل سه مدل 5G گلکسی اس ۱۱

وب‌سایت MySmartPrice با استناد به ادعای یک منبع موثق، به تولید حداقل سه مدل گلکسی اس 11 با شماره مدل‌های  SM-G981 ، SM-G986 و SM-G988 اشاره کرده است. بد نیست بدانید که شماره مدل‌های گلکسی S10e، گلکسی اس 10، اس 10 پلاس و اس 10 5G به ترتیب SM-G970 ، جی973 ، جی975 و جی977 بود؛ پس به نظر می‌رسد چند مدل از قلم افتاده‌اند. شاید سامسونگ روی ساخت شش مدل کار می‌کند و سه مدل اشاره شده در بالا، نسخه‌های 5G گلکسی اس ۱۱ باشند.

کانسپت گلکسی اس ۱۱

این فقط کانسپتی از گلکسی اس 11 تمام صفحه است. هیجان زده نشوید!

البته این فقط یک حدس است؛ ولی با توجه به اینکه گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس در نسخه‌های 4G و 5G موجود هستند؛ احتمالا در سری گلکسی اس 11 نیز شاهد چنین چیزی خواهیم بود. این هم بعید است که سامسونگ، کاربران را از نسخه 4G پرچمداران خود محروم کند؛ زیرا روند گسترش شبکه 5G در نقاط مختلف جهان، سرعت پایینی دارد.

در صورت صحت این احتمالات، مدل 5G گلکسی S11e محصول جذابی خواهد بود؛ زیرا نسل پنجم شبکه موبایل را با هزینه‌ای پایین‌تر در دسترس کاربران قرار می‌دهد. یک گوشی 5G میان رده هم با نام سامسونگ گلکسی ای 90 در راه است که انتظار می‌رود در اواخر سال 2019 عرضه شود.

نسخه کوچک‌تر گلکسی فولد

نخستین گوشی منعطف سامسونگ، هنوز وارد بازار نشده و پس از تاخیر چندباره به علت مشکلات فنی، قرار است در ماه سپتامبر از راه برسد. اما ظاهرا این موضوع، کمپانی را از ادامه‌ی تولید چنین محصولاتی منصرف نکرده است. یکی از دستگاه‌های در دست ساخت، شماره مدل SM-F700F دارد و به نظر می‌رسد نسخه کوچک‌تر گلکسی فولد باشد که شماره مدل SM-F900F داشت.

سامسونگ گلکسی فولد

البته این در تناقض با شایعاتی است که درباره بزرگ‌تر شدن نمایشگر تاشوی گلکسی فولد 2 می‌شنویم؛ اما شاید سامسونگ می‌خواهد با کاهش سایز، از بروز دوباره‌ی مشکلات جلوگیری کند. همچنین صفحه نمایش کوچک‌تر، هزینه تولید را هم پایین می‌آورد و چه بسا مشتریان بیشتری جذب شوند؛ کسانی که حاضر نیستند برای یک گوشی منعطف، هزینه 2000 دلاری پرداخت کنند.