سرویس بازی اپل آرکید (Apple Arcade) معرفی شد

اپل در حین برگزاری مراسم رونمایی از خانواده آیفون 11، اطلاعات تازه‌ای را از سرویس بازی اپل آرکید (Apple Arcade) منتشر کرد. این سرویس قرار است از هفته آینده افتتاح شود.

سرویس بازی اپل آرکید از 19 سپتامبر (28 شهریور) کار خود را آغاز می‌کند و مخاطبان اپل با پرداخت ماهیانه 4.99 دلار می‌توانند به تمامی امکانات آن دسترسی پیدا کنند.

سرویس بازی اپل آرکید میزبان شرکت‌ها و بازی‌سازان بزرگ 

کسانی که قصد امتحان کردن این سرویس را دارند، از هفته آینده می‌توانند به مدت یک ماه از آن  به صورت رایگان استفاده کنند. این سرویس در ماه مارس معرفی شد اما در آن زمان اطلاعات چندانی از آن در دست نبود؛ تنها اینکه شرکت‌های بزرگ ساخت بازی موبایل با اپل همکاری خواهند داشت و برای این سرویس بازی‌های اختصاصی تولید خواهند کرد، از جمله استودیوی آس تو (Ustwo) که بازی محبوب مانیومنت ولی (Monument Valley) را در کارنامه دارد. در آن دوره، نام‌های بزرگی همچون هیرونوبو ساکاگوچی، خالق مشهور مجموعه فاینال فانتزی و ویل رایت، خالق مجموعه سیم سیتی نیز به میان آمد که نشان می‌دهد اپل قصد عرضه بازی‌های درجه یکی را برای این سرویس دارد.

سرویس بازی اپل آرکید

اپل در جریان برگزاری مراسم رونمایی از خانواده آیفون 11، دموی چند بازی آرکید اختصاصی را نیز نمایش داد که همگی از محصولات بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی ژاپنی بودند. از جمله، بازی Frogger in Toy Town از شرکت کونامی و بازی Shinsekai: Into The Depths از شرکت کپکام. دموی نهایی، یک بازی هنری جدید به نام Sayonara Wild Hearts از استودیوی آناپورنا (Annapurna) بود که البته یک عنوان انحصاری نیست و نسخه نینتندو سوییچ آن نیز تایید شده است.

سرویس بازی اپل آرکید در دوره‌ای قرار است وارد بازار شود که سرویس‌های اشتراکی بازی بسیار پرطرفدار و محبوب شده‌اند. شرکت مایکروسافت اخیرا با سرویس ایکس باکس گیم پس توانسته موفقیت خوبی را تجربه کند و شرکت گوگل نیز قرار است یک الگوی مشابه را برای پلتفرم استادیا به کار بگیرد. استودیوهای دیگر همچون یوبی‌سافت نیز دست به کار شده و سرویس‌های مستقل خودشان را طراحی کرده‌اند. گوگل حتی در حال توسعه یک پلتفرم اختصاصی جدید برای بازی‌های درجه یک اندروید است. باید دید سرویس بازی اپل آرکید در نهایت تا چه اندازه می‌تواند موفق ظاهر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*