دوام باتری آیفون 11 پرو مکس

دوام باتری آیفون 11 پرو مکس از تمام گوشی‌های آیفون تا امروز بیشتر است

دوام باتری آیفون 11 پرو مکس (Apple iPhone 11 Pro Max) از همه گوشی های آی او اسی که طی دوازده سال اخیر معرفی شده‌اند بیشتر است. این بهبود به لطف استفاده از تراشه اپل A13 حاصل شده است.

طبق ادعای شرکت اپل، تراشه اپل A13 دوام باتری گوشی‌های آیفون را چند ساعت افزایش می‌دهد. بر اساس گفته‌های تنها سازنده دستگاه‌های آی او اسی در دنیا، فقط به خاطر استفاده از تراشه‌ای با مصرف انرژی بسیار بهینه، میزان عمر باتری بزرگترین گوشی سال 2019 اپل در مقایسه با قبل 5 ساعت افزایش پیدا خواهد کرد!

از طرفی سیستم عامل آی او اس 13 به عنوان بستر نرم افزاری گوشی های جدید اپل مجددا بهینه‌سازی شده تا منابع کمتری مصرف کند. در کنار این پیشرفت‌ها، باید به استفاده از یک باتری بزرگ در بزرگترین گوشی اپل در سال جاری اشاره کرد. این پیشرفت‌ها روی هم رفته سبب شده‌اند دوام باتری آیفون 11 پرو مکس از همه گوشی های آیفون بیشتر باشد.

افزایش چشم‌گیر دوام باتری آیفون 11 پرو مکس

تا زمان اعلام نتیجه رسمی تست باتری گوشی های آی او اسی جدید، نمی‌توان درباره دوام آن‌ها به طور دقیق قضاوت کرد،‌ اما طبق ادعاهای سازنده، باتری آیفون 11 پرو مکس در مقایسه با آیفون ایکس اس مکس 5 ساعت دوام بیشتری خواهد داشت! این در حالی است که آیفون ایکس اس مکس، پشت سر آیفون ایکس آر، خود یکی از بهترین دستگاه‌های آی او اسی از نظر عمر باتری با یک مرتبه شارژ، به شمار می‌رود.

دوام باتری آیفون 11 پرو مکس

باتری آیفون 11 توسط شرکتی چینی ATL (Amperex) ساخته شده است. جالب است بدانید این شرکت، همان سازنده باتری‌های انفجاری گوشی گلکسی نوت 7 است! ظرفیت آن به 3110 میلی‌آمپر ساعت رسیده است. پک به کار رفته در گوشی اقتصادی اپل در سال جاری یک تکه است، به همین دلیل باید آیفون 11 را مجهز به بزرگترین باتری تک قسمتی به کار رفته در یک گوشی آی او اسی دانست. گفتنی است ظرفیت آن در مقایسه باتری 2942 میلی‌آمپر ساعتی آیفون ایکس آر 5 درصد بهبود پیدا کرد.

ظرفیت باتری آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به ترتیب 3174 و 3650 میلی‌آمپر ساعت است. باتری به کار رفته در آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس دارای ظرفیت به ترتیب 2658 و 3174 میلی‌آمپر ساعت بود.

دوام باتری آیفون 11 پرو مکس

پیش از این، آیفون ایکس آر دارای بالاترین میزان دوام باتری در مقایسه با سایر گوشی های آی او اسی به شمار می‌رفت، اما به لطف استفاده از تراشه اپل ای 13، سیستم عامل آی او اس 13 و یک پک ذخیره انرژی با ظرفیت بالاتر، دوام باتری آیفون 11 پرو مکس به شدت افزایش پیدا کرده است. طبق شنیده‌ها تاکنون، آیفون‌‌های سال 2019 اپل را باید در زمره بهترین گوشی های هوشمند بازار از نظر دوام باتری قرار داد. البته بهتر است تا زمان انتشار نتیجه تست‌های عملی باتری‌ آن‌ها صبر کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*