فیلم از سیاه چاله

اولین فیلم از سیاه چاله تا سال 2020 منتشر خواهد شد

مدتی قبل گروهی از محققان توانستند نخستین تصویر سیاه چاله را به ثبت برسانند و حالا قصد دارند اولین فیلم از سیاه چاله را تا سال 2020 منتشر کنند.

مدتی قبل گروهی از دانشمندان برای نخستین بار در تاریخ عکسی از سیاه چاله را به ثبت رسانند و حالا قصد دارند تا سال 2020 اولین ویدیو از سیاه چاله را نیز تهیه کنند. این فیلم توده‌های بزرگی از گاز که به فضای خالی کشیده می‌شوند را نشان خواهد داد. تمامی اکتشافات این گروه پژوهشی به لطف داده‌های تلسکوپ افق رویداد (EHT) به ثبت رسیده و هم‌اکنون قصد دارند با پردازش مجموعه‌ای از داده‌های دریافت شده تا سال 2020 یک ویدیو از سیاه چاله تهیه کننند. در همین رابطه شپ دوئلمن (Shep Doeleman)، مدیر این پروژه  عنوان کرد معتقدم تا پایان دهه آینده قادر خواهیم بود یک فیلم با کیفیت از سیاه چاله را منتشر کنیم تا علاقه‌مندان علاوه بر ظاهر آن با عملکرد سیاه چاله نیز آشنا شوند.

شپ دوئلمن و 347 دانشمند اخیرا توانستند در حوزه فیزیک بنیادی جایزه بریکترو (Breakthrough Prize) که به اسکار علم معروف است را به دست آورند. شپ دوئلمن عنوان می‌کند در گذشته نیز ستاره‌شناسان با بررسی‌هایی که انجام دادند متوجه شدند سیاه چاله‌ها نور را در خود جذب می‌کنند که تاکنون تصویر دقیقی از آن وجود نداشت، اما به کمک تلسکوپ بزرگ افق رویداد توانستیم برای نخستین بار این موضوع را ثابت کنیم.

اولین فیلم از سیاه چاله تا سال 2020

شپ دوئلمن در ادامه افزود تمام هدف ما این است که بتوانیم تا سال 2020 اولین فیلم از یک سیاه چاله را تهیه کنیم. البته اطلاعاتی که تلسکوپ افق رویداد برای ما جمع‌آوری کرده است از نظر من ارزشش از تمام پروژه‌های علمی بیشتر است. وی تاکید کرد قطعا دانشمندان برای تهیه این فیلم به تلکسوپ‌های متعددی روی زمین و هم در مدار نیاز دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بابا شما ها چتونه ما ایرانی ها که نمی تونیم این کار ها به ما نیومده فقط خارجی ها می تونن والا نمی گم نمی شه میشه خوبم میشه ولی ما نمی تونیم

  2. من بهشون ایمان دارم که قطعا می تونن