گوگل پیکسل 4 ایکس ال

تاریخ برگزاری رویداد گوگل و نام تراشه پیکسل ۴ ایکس ال فاش شد

افشای اطلاعات از خانواده گوگل پیکسل 4 (Google Pixel 4) تمامی ندارد. حالا از سایز صفحه نمایش و نام تراشه پیکسل ۴ ایکس ال هم باخبر شده‌ایم. همچنین سرنخ جدیدی از تاریخ برگزاری رویداد گوگل به دست آورده‌ایم.

عکسی به بیرون درز کرده که منتسب به پرچمدار جدید گوگل است و برخی از مشخصات سخت افزاری آن را نشان می‌دهد. طبق اطلاعات درج شده در این تصویر (سمت راست)، باید اسنپدراگون 855 را تراشه پیکسل ۴ ایکس ال بدانیم؛ برخلاف شایعاتی که از چیپست اسنپدراگون 855 پلاس می‌شنیدیم.

اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام: تراشه پیکسل ۴ ایکس ال

سایز صفحه نمایش آن هم نه 6.3 اینچ؛ بلکه 6.23 اینچ است. ظاهرا گوگل گوشه‌های دستگاه را گرد کرده تا کمی کوچک‌تر از پیکسل 3 ایکس ال به نظر برسد. رزولوشن 3040 در 1440 پیکسل نمایشگر را نیز در همین عکس می‌توان دید.

همچنین بنابر تصویر دیگری که ایوان بلس (افشاگر دنیای موبایل) از پیکسل 4 به اشتراک گذاشته است؛ گوگل مراسم رونمایی از محصولات جدید خود را در تاریخ 23 مهر، یعنی چند هفته دیرتر از رویداد سال قبل برگزار خواهد کرد. در عکس سمت چپ می‌بینید که روی لاک اسکرین دستگاه، تاریخ 15 اکتبر درج شده است.

این عکس که ظاهرا به یکی از سازندگان محافظ نمایشگر تعلق دارد، وجود حاشیه‌های باریک در سه سمت و پیشانی بلند گوشی را تایید می‌کند. از سایر مشخصات احتمالی پیکسل های جدید؛ باید به دوربین دوگانه پشتی، ریفرش ریت 90 هرتزی نمایشگر و رم 6 گیگابایتی آن‌ها اشاره کنیم. باتری پیکسل 4 ایکس ال، با ظرفیت 3700mAh توصیف شده؛ این در حالی است که احتمالا گوگل پیکسل 4 با نمایشگر 5.7 اینچی، باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت.

پیشانی بلند این دو گوشی از حسگرهای سیستم راداری Soli میزبانی می‌کند که در شناسایی ژست‌های حرکتی نقش دارند. در ضمن، انتظار سنسور اثر انگشت را نداشته باشید؛ چون ظاهرا گوگل هم مانند اپل به سیستم تشخیص چهره بسنده خواهد کرد.