فراری F8 اسپایدر

فراری F8 اسپایدر معرفی شد؛ یک سوپراسپرت روباز قدرتمند

فراری F8 اسپایدر معرفی شد. این سوپراسپرت روباز نسبت به قبل از ظاهر جدید و پیشرانه قدرتمندتری بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات Ferrari F8 Spider آشنا می‌شویم.

شرکت فراری حدود 6 ماه قبل از مدل جدید فراری F8 تریبوتو در نمایشگاه ژنو پرده برداشت و هم‌اکنون به صورت رسمی و آنلاین از مدل روباز آن با نام فراری F8 اسپایدر رونمایی کرد. این خودرو موتور وسط روباز مارنلو که به نوعی جایگزین مدل 488 اسپایدر به شمار می‌رود، به جز سقف باز شونده و طراحی متمایز قسمت عقبی خود با مدل کوپه تغییرات زیادی ندارد و سایر بخش‌ها مشابه یکدیگر هستند.

مشخصات فراری F8 اسپایدر

فراری F8 اسپایدر

فراری F8 اسپایدر همانند مدل قبلی 488 اسپایدر یا مدل قدیمی‌تر 458 اسپایدر از یک سقف فلزی جمع‌شونده بهره می‌برد که راننده می‌تواند آن را تا حداکثر سرعت 45 کیلومتر بر ساعت باز کند یا ببندد. باز و بسته شدن این سقف فقط ظرف مدت 14 ثانیه انجام می‌شود. بر اساس اعلام فراری، وزن این خودرو در صورت اینکه مشتریان تمام تریم‌های فیبر کربنی را نیز سفارش دهند به 1400 کیلوگرم خواهد رسید که از مدل کوپه خود اندکی سنگین‌تر است. البته Ferrari F8 Spider نسبت به مدل 488 اسپایدر حدود 20 کیلوگرم وزن کمتری دارد.

فراری F8 اسپایدر

فراری F8 اسپایدر همانند مدل کوپه به موتور 3.9 لیتری V8 توئین توربو مجهز شده است که این موتور می‌تواند قدرتی معادل 720 اسب بخار و گشتاور 770 نیوتن‌متری را تولید کند. بر اساس اعلام فراری، این سوپراسپرت روباز نسبت به مدل 488 اسپایدر از قدرتی حدود 50 اسب بخار بیشتر برخوردار است و به همین دلیل می‌تواند ظرف مدت 2.9 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت به 8.2 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. برای این خودرو حداکثر سرعت 340 کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته‌اند که نسبت به سرعت 325 کیلومتر بر ساعتی مدل 488 اسپایدر با پیشرفت چشمگیری مواجه بوده است.

فراری F8 اسپایدر

طراحان برای منیفولدهای اگزوز فراری اف 8 اسپایدر از مدل مسابقه‌ای 488 چلنج از اینکونل که آلیاژی از نیکل محسوب می‌شود، استفاده کرده‌اند که باعث کاهش 9.7 کیلوگرمی وزن پیشرانه شده است. این مدل نسبت به مدل قدیمی 488 اسپایدر از طراحی جدیدی بهره می‌برد که همین موضوع خنک‌کنندگی بهتر و داون‌فورس بیشتر را به همراه دارد. طبق اعلام فراری، کارایی آیرودینامیکی این خودروی جدید نسبت به گذشته حدود 10 درصد افزایش پیدا کرده است. این سوپراسپرت در نمایشگاه فرانکفورت به صورت رسمی معرفی می‌شود و تاکنون قیمت آن اعلام نشده است.

تصاویر فراری اف 8 اسپایدر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مثل همیشه زیبا و خوشرنگ با قابلیت های بالا