طراحی آیفون

آیا از طراحی آیفون های جدید راضی هستید؟ (نظرسنجی)

طراحی آیفون 11، آیفون ۱۱ پرو و آیفون 11 پرو مکس خصوصا در بخش پشتی و شکل قرارگیری دوربین ها صدای کاربران بسیاری را در آورده است؛‌با این حال همچنان افراد زیادی طرفدار آیفون های جدید هستند؛‌به همین دلیل در یک نظر سنجی می‌خواهیم میزان رضایت کاربران از طراحی خانواده آیفون 11 را مورد سنجش قرار دهیم.

بعد از ماه‌ها انتظار سرانجام زمان معرفی آیفون‌های جدید فرا رسید؛ اپل شیوه نام‌گذاری گوشی های هوشمندش را تغییر داد و سه گوشی جانشین آیفون‌های سال گذشته را به ترتیب از مدل اقتصادی تا فبلت غول‌پیکر آن، آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس نامید. تغییر در سیستم نام‌گذاری کمترین کاری بود که اپل می‌توانست بعد از گذشت یک سال از معرفی دستگاه‌های آی او اسی قبلی انجام بدهد، چرا که طراحی آیفون های 2019 تغییری نکرده که هیچ،‌به عقیده عده زیادی از طرفداران این برند،‌ بدتر هم شده است!

طراحی آیفون های 2019 دست نخورده باقی ماند!

در مطلب مروری بر تاریخچه ناچ استایل، این سبک طراحی را راهکاری موقتی برای رسیدن به نسل بعدی گوشی های هوشمند بدون حاشیه واقعی معرفی کردیم. امروز گوشی‌سازان، برای کاهش حاشیه بالای نمایشگر محصولات خود بدون نیاز به قرار دادن زائده‌ای در بالای آن، به راهکارهایی همچون دوربین سلفی پاپ آبی، دوربین سلفی چرخشی و اسلایدری و دوربین سلفی روی نمایشگر با طراحی پانچ هول رو آورده‌اند. تعداد دیگری نیز اندازه ناچ بالای صفحه نمایش را کاهش داده و بریدگی را شبیه به «قطره آب»، بسیار کوچک طراحی می‌کنند.

با این حال، اپل همانند نحوه طراحی آیفون های 2018، در بالای نمایشگر آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس یک ناچ عریض قرار داده که به شدت در نحوه نمایش محتوا تداخل ایجاد می‌کند. به عبارتی با وجود پیشرفت گوشی‌سازان اندرویدی در زمینه طراحی بدون حاشیه، اپل، هنوز برای بهبود در این رابطه به خود سختی نداده است!

اندازه نمایشگر آیفون 11 همانند گوشی اقتصادی سال 2018 اپل یعنی آیفون ایکس آر برابر 6.1 اینچ است. حتی نوع پنل آن تغییر نکرده و همچنان از نوع ال سی دی باقی مانده است. اندازه نمایشگر آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به ترتیب 5.8 اینج و 6.5 اینچ است که با آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس برابری می‌کند.

یکسان بودن سبک طراحی و اندازه نمایشگر سبب می‌شود با تماشای پنل جلویی گوشی های آی او اسی سال 2018 و 2019، تفاوتی بین آن‌ها احساس نکنید.

مهم‌ترین تغییر در طراحی آیفون های سال جاری را با نگاه پنل پشتی آن‌ها مشاهده خواهید کرد. در گوشه بالا و سمت چت، یک ماژول مربعی شکل با برآمدگی قابل توجه قرار گرفته و سنسورهای دوربین اصل را در خود جا داده است. اندازه این برآمدگی و نحوه چیدمان سنسورها روی آن، نه تنها سبب رضایت کاربران نشده، بلکه از دید آن‌ها، زیبایی ظاهری گوشی را تحت تاثبر قرار داده است.

گوشی آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس از تراشه Apple A13 Bionic قدرت گرفته‌اند که به عقیده سازنده، قویترین تراشه موبایل دنیا تا امروز به شمار می‌رود. در کنار آن 4 گیگابایت رم در گوشی اقتصادی و 6 گیگابایت رم در دو مدل پرچمدار به کار رفته که بیش از حد حافظه اصلی مورد نیاز در یک دستگاه دارای سیستم عامل آی او اس است.

دوام باتری آن‌ها در مقایسه با قبل چند ساعت افزایش پیدا کرده و به دوربین‌های جدیدی مجهز شده‌اند. با این حال، یکسان بودن طراحی‌ آن‌ها در مقایسه با گوشی های آیفون سال گذشته سبب شده روی هم رفته، کاربران از آن‌ها ناراضی باشند. حداقل بر اساس بازخورد کاربران در شبکه‌های اجتماعی از زمان معرفی رسمی سه گوشی تا امروز، اینطور به نظر می‌رسد.

نظر کاربران گجت نیوز درباره ظاهر آیفون‌ های 2019

در این نظرسنجی قصد داریم نظر کاربران گجت نیوز را درباره طراحی آیفون های 2019 جویا شویم. به نظر شما، سه گوشی آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس، از نظر ظاهری، در چه وضعیتی قرار دارند؟ اگر نظر شما هیچ کدام یک از سه گزینه زیر نیست، آن را در بخش نظرات در انتهای صفحه اعلام کنید. همچنین با نوشتن کامنت، بیشتر درباره انتخاب هر یک از سه گزینه با دیگر کاربران گفتگو کنید.