بی ام و i هیدروژن NEXT

بی ام و i هیدروژن NEXT معرفی شد؛ آشنایی با شاسی بلند جدید BMW

بی ام و i هیدروژن NEXT معرفی شد. بی ام و از شاسی بلند جدید سلول سوختی خود در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 پرده برداشت. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

اینکه شرکت خودروسازی آلمانی بی ام و به دنبال ساخت خودرویی سلول سوختی یا خودرو هیدروژنی است، شاید برای بسیار از افراد یک ایده جذاب به نظر برسد، اما مخاطبان بی ام و با رونمایی از بی ام و i هیدروژن NEXT، کانسپت H2R را به یاد خواهند آورد که از موتور 12 سیلندر بهره می‌برد و 9 رکورد جهانی را در دهه میلادی گذشته به ثبت رساند. پس از مدتی نیز بی ام و مدل هیدروژن 7 را با تولید محدود در دستور کار خود قرار داد که بر اساس سدان پرچم‌دار 760Li طراحی شده بود و از یک موتور 12 سیلندر بهره می‌برد.

بی ام و i هیدروژن NEXT

شرکت بی ام و با شرکت ژاپنی تویوتا در سال 2013 توافقی را انجام دادند تا بتوانند به صورت مشترک بر روی تکنولوژی سلول سوختی فعالیت کنند و این دو شرکت خودروسازی بزرگ، سری 5 GT هیدروژنی را در سال 2015 میلادی تست کردند. در همین راستا در سال 2013 بی ام و از مدل مطالعاتی i8 هیدروژن سلول سوختی رونمایی کرد.

مشخصات بی ام و i هیدروژن NEXT 

بی ام و i هیدروژن NEXT

شرکت بی ام و در سال گذشته اعلام کرد که برای ادامه مراحل توسعه خودرو هیدروژنی خود برنامه‌های جدیدی را در نظر دارد و حالا در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 به صورت رسمی از خودرو بی ام و i هیدروژن NEXT پرده برداشت. این شاسی بلند جدید که بر اساس نسل جدید ایکس 5 طراحی شده است به مدل استاندارد آن شباهت زیادی دارد، اما طراحان بر روی بدنه و رینگ‌ها عناصر آبی رنگی را قرار دادند. اگزوزی که در بخش عقب این خودرو مشاهده می‌شود بر ماهیت هیدروژنی بودن این خودرو تاکید دارد؛ در واقع با پانل‌های آبی رنگ بخش اگزوز را پوشانده‌اند.

بی ام و i هیدروژن NEXT

در خصوص مشخصات فنی این خودرو اطلاعی از سوی شرکت بی ام و منتشر نشده است، اما این خودرو در سال 2022 میلادی به عنوان یک خودرو سلول سوختی تولیدی به بازار عرضه می‌شود. این خودرو هیدروژنی می‌تواند ظرف مدت کمتر از 4 دقیقه شارژ مجدد شود. گفتنی است بی ام و این خودرو را همانند مدل قبلی هیدروژن 7 فقط در تعداد محدودی تولید خواهد کرد.

تصاویر بی ام و آی هیدروژن نکست