سیستم عامل هارمونی

بنیان‌گذار هواوی: سیستم عامل هارمونی آماده‌‌ی‌ استفاده در گوشی های هوشمند نیست

هواوی برای استفاده از خدمات شرکت‌های آمریکایی، همچنان محدودیت‌‌هایی دارد. با وجود این، «رن ژنگ فی» عرضه‌‌ی گوشی های هوشمند با سیستم عامل هارمونی (Harmony OS) را هنوز امکان‌پذیر نمی‌داند.

غول تکنولوژی چین، درگیر مشکلاتی با دولت ایالات متحده است. به تازگی زمزمه‌هایی مبنی بر محدودیت استفاده از سرویس‌های گوگل در گوشی های هواوی میت 30 و میت ایکس هم شنیده می‌شود؛ موضوعی که نگرانی برخی از خریداران بالقوه را در پی داشته است. از طرفی، اخیرا شاهد رونمایی از سیستم عامل هارمونی بودیم که گفته می‌شد می‌تواند جایگزینی برای اندروید باشد. اما طبق گفته‌ی بنیان‌گذار هواوی، این سیستم عامل برای استفاده در گوشی های هوشمند آماده نیست.

سیستم عامل هارمونی

 

رن ژنگ فی می‌گوید:

حتی اگر کمپانی متبوعش چنین قصدی داشته باشد، به چند سال زمان نیاز دارد تا یک اکوسیستم معقول ایجاد کند. او سیستم عامل هارمونی را مناسب کنترل‌های صنعتی و خودکار، اتومبیل‌های خودران و چنین سیستم‌هایی می‌داند. دستگاه‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌های 8K هم می‌توانند به راحتی از هارمونی او اس استفاده کنند؛ ولی این امر برای گوشی‌های موبایل، در کوتاه مدت غیرممکن است.

البته در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2019 «ریچارد یو» یکی از مدیران ارشد هواوی مدعی شده بود که هم‌اکنون نیز امکان پیاده‌سازی هارمونی در گوشی‌های هوشمند وجود دارد؛ اما این اولویت کمپانی نیست.  او همچنین گفت که هواوی همچنان به گوگل وفادار می‌ماند و از اندروید استفاده می‌کند؛ ولی اگر از سرویس‌های گوگل محروم شود، گوشی‌های سری هواوی P40 را در سال آینده با Harmony OS عرضه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. امیدوارم هرچه زودتر مورد استفاده قرار بگیره

  2. اک هی فکر میکردم کیت ۳۰با هارمونی معرفی میشه چ بد شد