قطعی رایتل

از دسترس خارج شدن و قطعی رایتل در 23 شهریور 98؛ علت چه بود؟

امروز 23 شهریور 98 تمامی سیم کارت‌ها و سایت اپراتور رایتل از دسترس خارج شد که سرانجام پس از 3 ساعت این اختلال برطرف شد. در ادامه جزئیات قطعی رایتل را بررسی می‌کنیم.

بسیاری از کاربران امروز 23 شهریور 98 با قطعی اپراتور رایتل مواجه شدند که این قطعی علاوه بر سیم کارت به سایت این اپراتور نیز مربوط می‌شد. کاربران این اپراتور اعلام کردند مرکز تماس مشترکان رایتل به شمار 09202000000 نیز در دسترس نبود. قطع شدن اپراتور رایتل در مجموع تا 3 ساعت به طول انجامید و سرانجام دسترسی کاربران به این اپراتور فراهم شد. در همین رابطه کیهان، مدیر روابط عمومی اپراتور رایتل با اشاره به اینکه این قطعی به دلیل مشکلات شبکه ایجاد شده است، تاکید کرد این مشکل باعث قطعی سیم کارت های رایتل نشده و بیشتر قطعی به خدمات اینترنتی اپراتور رایتل به مشترکان بوده که این موضوع با آنتن‌دهی سیم کارت ارتباطی نداشته است.

مشکل قطعی رایتل برطرف شد

سعید کریم‌زاده، سرپرست اپراتور رایتل با تایید قطعی سه ساعته اینترنت برای مشترکان رایتل و همچنین قطعی سایت این اپراتور عنوان کرد این قطعی به دلیل عملیات اجرای طرح مشترک تقویت فیبر در پروژکشن خطوط متر تهران رخ داده است. وی با اشاره به قطعی یکی از جریان‌های فیبری افزود:

هم مترو در آنجا عملیات پیمانکاری داشت و هم شرکت رایتل در حال اقداماتی برای تقویت و ارتقای سطح کیفیت شبکه بود و در جریان این اقدامات ما با قطعی حدود سه ساعته در شبکه اینترنتی رایتل مواجه شدیم و این مشکل مربوط به حوزه دیتا بود و در زمینه مکالمات مشکل خاصی ایجاد نشد. از دسترس خارج شدن رایتل در ساعت 14 برطرف شد و چنین مشکلی به طرح محافظت پروژه فیبری مربوط بود که در شبکه مترو داشتیم. آن دسته از مشترکانی که از هسته مرکزی تهران سرویس دریافت می‌کردند، با مشکل مواجه شده و مشترکانی که از هسته مرکزی اصفهان نیز سرویس می‌گرفتند، با قطعی اینترنت در سیم‌کارت‌های خود روبه‌رو شدند.