ام اس آی P65 Creator 8RE

بررسی لپ تاپ ام اس آی P65 Creator 8RE ؛ یک لپ تاپ زیبا و همه کاره

لپ تاپ ام اس آی P65 Creator 8RE یک لپ تاپ 1500 دلاری با مشخصات خوب، سخت افزار قوی و طراحی زیبا است. در ادامه قصد داریم، مشخصات، امکانات و ویژگی‌های لپ تاپ جدید MSI را بررسی کنیم.

لپ تاپ ام اس آی پی 65 کریتور 8 آر ای (MSI P65 Creator 8RE) عملکرد فوق‌العاده، گرافیک عالی و سیستم خنک‌کننده بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. شرکت تایوانی MSI با تولید و عرضه لپ تاپ و سخت افزار رایانه مانند مادربرد و کارت گرافیک در جهان شناخته می‌شود. این شرکت سعی می‌کند همیشه یک قدم جلوتر از دیگران باشد و با تولید لپ تاپ P65 Creator 8RE نیز امیدوار است جای خود را در میان بهترین لپ تاپ‌های بازار باز کند.

ام اس آی P65 Creator 8RE

این لپ تاپ با برخورداری از گرافیک قدرتمند، یک سیستم مناسب برای بازی، ایستگاه کاری، ویرایش فیلم و کارهای گرافیکی است. ما اکنون قصد داریم لپ تاپ ام اس آی P65 Creator 8RE را بررسی کنیم تا ببینیم دستپخت جدید این شرکت تایوانی چه در چنته دارد. آیا این لپ تاپ 1500 دلاری انتخاب مناسبی برای گیمرها خواهد بود؟

ام اس آی P65 Creator 8RE

فهرست عناوین بررسی ام اس آی P65 Creator 8RE

با کلیک بر روی هر عنوان، مسقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

بررسی ویدیویی

مشخصات فنی

ام اس آی P65 Creator 8RE

سی پی یواینتل Core i7-8750H نسل هشتم 2.2 تا 4.1 گیگاهرتزی
گرافیکانویدیا جی فورس GTX 1060 شش گیگابایتی
رم16 گیگابایت DDR4 2666 MHz، حداکثر تا 32 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی512 گیگابایت NVMe SSD
صفحه نمایش15.6 اینچی 60 هرتزی با نسبت 16:9
رزولوشن صفحه نمایشفول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل)
وزن1.88 کیلوگرم
ابعاد35.81 در 24.89 در 1.78 سانتی‌متر
سری و شماره مدلP65 Creator 8RE-020
ویندوزویندوز 10 پرو

عملکرد سخت افزاری

ام اس آی P65 Creator 8RE

ام اس آی P65 Creator 8RE از چیپست عالی نسل هشتم اینتل با لیتوگرافی 14 نانومتری (Cafe Lake) بهره می‌برد که یک هیولا در زیر بدنه است. این لپ تاپ از پردازنده اینتل Core i7 8750H با سرعت 2.2 گیگاهرتز برخوردار است که Turbo Boost سرعت آن را تا 4.1 گیگاهرتز افزایش می‌دهد. با پشتیبانی از 16 گیگابایت رم، 6 هسته فیزیکی با فناوری Hyper-Threading یا فناوری چند ریسمانی همزمان، این لپ تاپ یک هیولای قدرتمند است. همچنین این مدل با برخورداری از کارت گرافیک انویدیا GTX 1060 Max-Q شش گیگابایتی، عملکرد بسیار نرم و روانی را حتی با چندین برنامه باز شده همزمان ارائه می‌دهد که این موضوع برای انجام کارهای گرافیکی و ویرایش عکس و فیلم از جمله فتوشاپ بسیار مناسب است.

ام اس آی P65 Creator 8RE

لپ تاپ جدید ام اس آی دارای سه فن داخلی و چهار لوله گرمایی است که این کار برای خنک نگه داشتن همه چیز و بیرون کشیدن هوای گرم از لپ تاپ بسیار عالی است و بازی به مدت چند ساعت هم مشکلی برای لپ تاپ ایجاد نمی‌کند. در مجموع، لپ تاپ ام اس آی P65 Creator 8RE یک دستگاه توانمند است که در میان لپ تاپ‌های عملکردی برتر و لپ تاپ های گیمینگ قرار می‌گیرد و با استفاده از آن می‌توانید کارهای روزمره خود را بدون نگرانی از کم آوردن و افت سرعت انجام دهید.

طراحی و کیفیت ساخت

ام اس آی P65 Creator 8RE

ام اس آی توجه کافی را به طراحی و ساخت پی 65 کریتور 8 آر ای کرده است. این لپ تاپ در یک جعبه سفید Prestige درجه یک با آرم Dragon Army در بالای صفحه عرضه می‌شود. همه ما می‌دانیم که این شرکت به دلیل شکل‌ها و اندازه‌های مختلف محصولاتش مورد قدردانی قرار می‌گیرد. به همین دلیل خریداران لپ تاپ P65 Creator 8RE می‌توانند بین رنگ‌های خاکستری فضایی با برش الماسی نقره‌ای، سفید با برش الماسی طلایی و نقره آلومینیومی را انتخاب کنند. این رنگ‌ها باعث تفاوت لپ تاپ از رنگ‌های سیاه و خاکستری معمول که معمولا در بازار مشاهده می‌کنیم، می‌شود.

با توجه به اجزای پر تعداد موجود در بدنه لپ تاپ، این مدل نسبتا نازک و سبک است. شاسی 1.8 کیلوگرمی بدنه دارای ضخامت 17.99 میلی‌متر  است، اما برای حمل آن به کوله پشتی با سایز مناسب احتیاج دارید. P65 Creator 8RE دارای ابعاد 358 در 248 در 17.9 میلی‌متر است. قاب فلزی MSI علاوه بر زیبایی و احساس خوب، قابلیت اطمینان بالایی نیز دارد. یکی از موارد اضافی در لپ تاپ P65 Creator 8RE، یک پورت Thunderbolt است. این پورت به شما اجازه می‌دهد تا 40 گیگابیت بر ثانیه انتقال اطلاعات داشته باشید. همچنین خروجی 4K به یک نمایشگر خارجی خواهید داشت. در لپ تاپ معمولی MSI Creator، این اتصال تاندربولت با پورت یو اس بی معمولی Type-C جایگزین شده است.

در مجموع، P65 Creator 8RE از نظر تعداد و تنوع درگاه‌ها انتخاب کاملا مناسبی محسوب می‌شود. این لپ تاپ دارای سه اتصال یو اس بی 3.1، مینی دیسپلی پورت، اچ دی ام آی و حتی یک درگاه اترنت است.

سایر ویژگی‌ها

ام اس آی P65 Creator 8RE

لپ تاپ ام اس آی P65 Creator 8RE در مقایسه با لپ تاپ‌های هم رده خود سبک است. حاشیه‌های باریک اطراف صفحه نمایش به زیبایی و ظرافت لپ تاپ اضافه می‌کند. صفحه کلید یا کیبورد نیز شیک و برای تایپ کردن مناسب است. کلیدها در مرکز پنل قرار گرفته‌اند و ارتفاع آنها نیز موجب می‌شود تایپ کردن با آن بسیار لذت‌بخش باشد. تاچ پد نیز کاملا پاسخگوی حرکت‌های چند لمسی است و یک حسگر خوانش اثر انگشت هم در گوشه بالای سمت چپ ترک پد قرار گرفته است. می‌توان صفحه کلید این دستگاه را یکی از بهترین نمونه‌ها در سال‌های گذشته دانست. نور پس زمینه هم بهتر از انتظار کار می‌کند و حتی در محیط‌های تاریک نیز نور کافی برای تایپ کردن را ارائه می‌دهد.

این لپ تاپ از نمایشگر 15.6 اینچی با کیفیت فول اچ دی بهره می‌برد. حالت کنترل رنگ‌ها به شما اجازه می‌دهد با توجه به فعالیتی که مد نظر دارید بین حالت‌های مختلف از جمله Rec.709 و sRGB و همچنین وضعیت‌هایی مانند طراحی، اداری، فیلم، گیمر و Anti-Blue (که باعث کاهش نور آبی صفحه می‌شود) جابه‌جا شوید.

 

ویژگی دیگر این مدل، حالت پخش صدای Hi-Res است. کیفیت صدای این لپ تاپ کاملا درجه یک و فوق‌العاده است و بلوتوث 5 نیز برای پخش بی سیم وجود دارد.

نوآوری‌ها

ام اس آی P65 Creator 8RE

ام اس آی در لپ تاپ P65 Creator 8RE با وجود حاشیه‌های بسیار باریک در اطراف صفحه نمایش، وب کم را در همان جای همیشگی در مرکز بالای صفحه حفظ کرده است. MSI APP نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌های اندروید را در سیستم عامل ویندوز خود اجرا کنند. این لپ تاپ همچنین دارای Ambient Link است که گیم پلی را با نانولیف (Nanoleaf) همگام می‌کند. چراغ Philips Hue نیز به گیمرها کمک می‌کند تا کاملا در  فضای بازی غوطه‌ور شوند.

نرم افزار True Colour ام اس آی اجازه می‌دهد تا روشنایی و میزان نمایش رنگ‌ها را مطابق با وظیفه‌ای که انجام می‌دهید، تنظیم کنید. نرم افزار از پیش نصب شده Dragon Center هم کنترل دستی کاملی را به شما خواهد داد. GPU یا پردازشگر گرافیکی لپ تاپ تقویت شده است و بازی‌ها کاملا روان اجرا می‌شوند. همچنین شما می‌توانید از دو مانیتور تا رزولوشن 4K پشتیبانی کنید.

بنچمارک

ام اس آی P65 Creator 8RE

در زیر نتایج بنچمارک و عملکرد این لپ تاپ را مشاهده می‌کنید. همان‌طور که در این تصاویر مشاهده می‌کنید، عملکرد دستگاه در MSI Dragon Center ، 3D Mark، گیک بنچ و Cinebench مشخص است.

نرم افزار MSI Dragon Center که به صورت پیش فرض روی لپ تاپ نصب است یک سری اطلاعات کلی از لپ تاپ به شما ارائه می‌کند. می‌توانید پروفایل‌های رنگی را انتخاب کنید، میزان درگیری سی پی یو، جی پی یو، رم و دیسک را مشاهده کنید و همچنین می‌توانید تعیین کنید برای دماهای مختلف، فن‌ها در چه حدی باشند.

ام اس آی P65 Creator 8RE

در تست گیمینگ Time Spy 1.0 امتیاز 3841 به دست آمد که امتیاز مناسبی برای یک لپ تاپ است. این امتیاز برای Fire Strike 1.1 معادل 9929 بود که آن را در رده مناسبی و البته پایین‌تر از لپ تاپ گیمینگ قرار می‌دهد.

ام اس آی P65 Creator 8RE

در نرم افزار Cinebench امتیاز 910 را کسب کرد که باز هم خوب است. در حین بنچ گرفتن دمای سی پی یو به 90 درجه هم رسید. زمانی که دستگاه به شارژ وصل نباشد توان دستگاه کاهش پیدا می‌کند و این در نتیجه تست‌های بنچمارک به راحتی مشاهده می‌شود.

ام اس آی P65 Creator 8RE

این لپ تاپ در بنچمارک گیک بنچ در بخش تک هسته امتیاز 4693 و در حالت چند هسته امتیاز 17942 را به دست آورد که امتیاز خوبی محسوب می‌شود.

ام اس آی P65 Creator 8RE

سرعت حافظه اس اس دی 512 گیگابایتی دستگاه، طبق چیزی که در تست می‌بینید بد نیست، اما رده‌بالاترین NVMe هم نیست.

ام اس آی P65 Creator 8RE

در تست‌های گیم پلی بازی نیز به نتایج مناسبی رسیدیم که در بررسی ویدیویی می‌توانید آن را مشاهده کنید. پس با این لپ تاپ می‌توان به خوبی بازی‌های روز را اجرا کرد که برای یک لپ تاپ غیر گیمینگ بسیار عالی است.

جمع بندی

ام اس آی P65 Creator 8RE

ام اس آی P65 Creator 8RE یک لپ تاپ زیبا و قدرتمند است که برای انجام تمامی کارهای شما مناسب خواهد بود. اگر به دنبال یک دستگاه شیک و خوب هستید، مطمئنا این مدل برای شما بسیار مناسب خواهد بود. بعد از استفاده از این مدل، چیزهای کمی پیدا کردیم که دوست نداشتیم، اما با این حال، این لپ تاپ می‌توانست بهتر از این هم باشد. به عنوان مثال می‌توانستیم انتظار داشته باشیم که رزولوشن صفحه نمایش بیشتر باشد. در مجموع لپ تاپ جدید MSI سطحی از کلاس، قدرت و کیفیت را ارائه می‌دهد که به طور معمول در این رده قیمتی یعنی حدود 1500 دلار نمی‌بینید.

امتیاز گجت نیوز

loading…!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی خوشگله و واسه انجام تادن مار های اداری حرف نداره مبارک صاحبش