خودروهای بی وای دی اس 7

شرکت کارمانیا برای مشتریان خودروهای بی وای دی اس 7 چهار پیشنهاد ارائه داد

شرکت کارمانیا برای دارندگان حواله خودروهای بی وای دی اس 7 ثبت نامی چهار طرح در نظر گرفته است که در ادامه هر یک از آنها را بررسی می‌کنیم.

اخیرا شرکت خودروسازی کارمانیا که محصولات بی وای دی را در ایران تولید و عرضه می‌کند، با ارسال بخشنامه‌ای به مشتریان خودروهای بی وای دی اس 7 اعلام کرد در حال حاضر امکان تولید این خودرو وجود ندارد و نمی‌تواند این خودروها را به مشتریان تحویل دهد. از این رو مشتریان برای مشخص کردن وضعیت قراردادهای خود می‌بایست به نمایندگی‌های شرکت کارمانیا مراجعه کنند. طبق بخشنامه‌ای که این شرکت به مشتریان خود ارسال کرده است، دارندگان حواله خودروهای بی وای دی اس 7 می‌بایست از بین 4 طرحی که این شرکت برای آنها در نظر گرفته است، یکی را انتخاب کند. همچنین در این بخشنامه تاکید شده است به دلیل عدم تامین قطعات منفصله این خودرو، در آینده نزدیک نیز خودروهای بی وی دی اس 7 قابل تولید نیستند.

راهکارهای کارمانیا برای مشتریان خودروهای بی وای دی اس 7

1.‌ تمدید قرارداد یکساله برای مشتریان با محاسبه سود مشارکت و جریمه تاخیر

طبق این طرح، تا به امروز سود مشارکت‌های عنوان شده در قرارداد و جریمه تاخیر 12 درصد طبق اصل پول یا همان پیش پرداخت محاسبه خواهد شد. در کنار آن، سود 13 درصدی دیگری نیز در نظر گرفته شده است که سرانجام کارمانیا مجموع مبلغ را (یعنی اصل پول+ سود مشارکت در قرارداد اس 7+ جریمه 12 درصد + 12 درصد سود اضافه) به عنوان پیش پرداخت یک قرارداد جدید یکساله در نظر خواهد گرفت. همچنین این شرکت برای قراردادهای جدید سود مشارکت 18 درصد و جریمه تاخیر 1 درصد ماهانه را در نظر می‌گیرد. به طور کلی این طرح بیانگر این موضوع است که تا تولید خودروهای بی وای دی اس 7 یکسال زمان نیاز است و مشتریان قادر خواهند بود با اعتماد به کارمانیا، پول‌های خود را به عنوان مشارکت در تولید در اختیار این شرکت قرار دهند.

2. پرداخت سود مشارکت و جریمه تاخیر به صورت نقدی و تمدید قرارداد با اصل پول

به واسطه این طرح مشتریان قادر خواهند بود سود مشارکت قید شده در قرارداد خودروهای بی وای دی اس 7 را با جریمه تاخیر 12 درصدی در کنار سود اضافی 5 درصدی دریافت کرده و اصل پول خود را به عنوان یک قرارداد جدید یکساله با سود 18 درصد و جریمه تاخیر 1 درصد ماهانه در اختیار شرکت کارمانیا قرار دهند. مشتریان باید دقت داشته باشند در این طرح شرکت کارمانیا نسبت به طرح اول 8 درصد سود پرداختی کمتری را برای مشتریان لحاظ کرده است. طبق اعلام مشتریان و اعلام کارشناسان شرک کارمانیا، دریافت سود مشارکت و جریمه تاخیر حدود 90 روز طول می‌کشد.

3. انصراف مشتری و پرداخت اصل پول به اضافه سود انصراف و جریمه تاخیر

شرکت کارمانیا در این طرح میزان سود انصراف را با سود مشارکت قید شده در قرارداد مشتریان، یکسان لحاظ کرده و این اقدام را به عنوان حسن نیت خود محسوب می‌کند، اما در این طرح سود پرداختی به مشتریان وجود ندارد و مدت زمان بازپرداخت پول به مشتریان پس از ثبت انصراف به مدت 90 روز اعلام شده است.

4. تحویل خودروی جایگزین از محصولات کرمان موتور

شرکت کارمانیا این طرح را به این گونه ارائه می‌دهد که اصل پول مشتریان به اضافه سود مشارکت و سود تاخیر به عنوان پیش پرداخت یک قرارداد جدید در شرکت کرمان موتور لحاظ شود و مشتریان قادر خواهند بود به جای دریافت خودرو بی وای دی اس 7، دو خودرو جک جی 4 و جک اس 3 را سفارش دهند. شرکت کرمان خودرو این دو خودرو را در قرارداد جدید ظرف مدت 40 روز کاری به مشتریان تحویل می‌دهد که برای آنها 1 درصد سود تاخیر ماهانه نیز لحاظ شده است. در این طرح شرکت کارمانیا دو خودرو جک جی 4 و جک اس 3 را به همراه تخفیف به مشتریان خود ارائه خواهد داد و قیمت جک جی 4 حدود 140 میلیون تومان و جک اس 3 حدود 195 میلیون تومان اعلام شده است.

واکنش‌های مشتریان به چهار طرح شرکت کارمانیا

1.‌ دارندگان حواله خودروهای بی وای دی اس 7 اعلام کردند از این بخشنامه جدید شرکت کارمانیا ناراضی هستند. آنها می‌گویند کارمانیا سود انصراف را با سود مشارکت یکسان لحاظ کرده و در طرح 1 و 2 سود اضافی پرداخت می‌کند، اما باز هم حقوق مشتریان به صورت کامل لحاظ نشده است؛ چراکه مشتریان بیش از 1 سال با تاخیر در تحویل خودروهای ثبت نامی خود روبه‌رو شده‌اند و این در شرایطی است که در سه هفته گذشته شرکت کارمانیا به واسطه مدیران خود اعلام کرد این خودروها از مهر تا آذر 98 به دست مشتریان خواهد رسید.

2.‌ مشتریان این شرکت خودروسازی اعلام می‌کنند با توجه به اینکه این شرکت توانایی تحویل بی وای دی اس 7 را ندارد، باز هم خواهان حفظ پول مشتریان خود است و طرح‌هایی را ارائه داده است که بیشترین سودها را فقط در طرح‌های تمدید قرارداد پیشنهاد می‌کنند.

3. مشتریان از این موضوع هم ناراضی هستند که چرا مدت زمان بازپرداخت پول‌های مشتریان از سوی شرکت حدود 90 روزه اعلام شده است و در این مدت هیچ سودی به مشتریان اختصاص پیدا نمی‌کند؛ در واقع 90 روز یک چهارم سال است که سود قابل توجهی محسوب می‌شود، از این رو باید برای این مدت نیز سودی نظر گرفته می‌شد.

4. دارندگان حواله‌های خودروهای بی وای دی اس 7 به هیچ عنوان طرح جایگزینی خودرو ثبت نامی خود را با خودروهای جک جی 4 و جک اس 3 به صرفه نمی‌دانند؛ چراکه این تخفیف‌هایی که در نظر گرفته شده است نیز از قیمت خودروها در بازار آزاد فراتر است. به بیانی دیگر، اگر مشتریان حواله بی وای دی اس 7 خود را با جک اس 3 و جک جی 4 جایگزین کنند، حدود 6 تا 13 میلیون تومان متضرر خواهند شد؛ چراکه هم‌اکنون خودرو جک اس 3 مدل 98 با قیمت حدود 182 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود و جک جی 4 مدل 98 نیز دارای قیمتی حدود 139 میلیون و 500 هزار تومان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. نمیدانم سوءاستفاده یا سوءمدیریت در هردوحالت بازنده اصلی این جریان مشتریان هستند بازعده ای دارند دارندوککشان نمیگزد بالاوپایین قیمت وزمان تحویل ولی بدابه حال امثالهم که با حقوق کارمندی خواستیم تحولی درزندگیمان داشته باشیم آیا کارمانیا نمیداندما فرصت های بسیار زیادی داشته وهمه روبخاطر داشتن این خودرو ازدست داده ایم مشتری مداری اینه که ……..و

  2. ماشین های ایرانی بدرد نمیخوره

  3. اسم شرکتشونو نشنیدم والا

  4. واقعا انقد ارزون😐