تله کام 98

احتمال غیبت دولت و اپراتورها در نمایشگاه ایران تله کام 98

نمایشگاه تله کام 98 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد مخابراتی کشور به زودی برگزار خواهد شد، اما بیستمین سال برگزاری این نمایشگاه با حواشی متعدد چون عدم حضور دولت و اپراتورهای موبایل موجه شده است.

حدود 20 سال است که نمایشگاه ایران تله کام به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صنایع مخابراتی و اطلاع‌رسانی کشور بدون هیچ مشکلی و هر ساله برگزار می‌شود. نمایشگاه بین‌المللی تهران نیز هرساله از شرکت‌های مخابراتی و ارتباطی در زمینه‌های مختلفی نظیر راهکارهای خدمات اینترنت و شبکه، خدمات و زیرساخت‌های مخابراتی، باندپهن و رادیویی و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالان صنعت اطلاع رسانی و شرکت‌های تولیدکننده میزبانی می‌کند. با حمایت وزارت ارتباطات و سازمان توسعه تجارت این رویداد از سال 1379 تا به امروز در 19 دوره پیاپی برگزار شده است. این رویداد به دلیل اینکه اپراتورها و شرکت‌های مخابراتی بزرگ کشور در کنار شرکت‌های کوچک می‌توانند آخرین دستاوردهای خود را در آن به نمایش بگذارند، بسیار حائز اهمیت است.

علت عدم حضور وزارت ارتباطات در تله کام 98

حدود 2 هفته دیگر نمایشگاه تله کام 98 برگزار خواهد شد، اما خبرهایی مبنی بر عدم حضور وزارت ارتباطات و شرکت‌های بزرگ نظیر شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه در این رویداد مهم حواشی زیادی را به دنبال داشته باشد. در این خصوص برخی از خبرگزاری‌ها اعلام می‌کنند احتمال دارد این غیبت به دستور و یا با توصیه وزیر ارتباطات بوده که شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و اپراتورهای بزرگ کشور از حضور در تله کام 98 صرف نظر کرده باشند.

گفتنی است سندیکای صنعت مخابرات ایران نیز که تعداد زیادی از فعالان بخش خصوصی حوزه مخابرات در آن عضویت دارند، حضور در این رویداد را تحریم کرده است. در شرایطی غول‌های مخابراتی کشور از حضور در بزرگ‌ترین رویداد مخابراتی صرف نظر کرده‌اند که طی سال‌های اخیر اپراتورهای تلفن همراه کشور با دریافت سالن‌های اختصاصی میلیاردها تومان هزینه کردند تا بتوانند با یکدیگر در فضای نمایشگاهی رقابت تنگاتنگی را داشته باشند.

کنفرانس ظرفیت جایگزین تله کام ۹۸ می‌شود!

موضوع تحریم تله کام از آنجا مطرح شد که سندیکای صنعت مخابرات طی هفته اخیر با انتشار پیامی اعلام کرد وزارت ارتباطات برای حضور در این رویداد مهم انصراف داده است. این سندیکا در پیام مجددی اعلام کرد با توجه به اینکه ظرفیت مناسبی وجود ندارد، سندیکای صنعت مخابرات نیز از حضور در این نمایشگاه انصراف می‌دهد.

اطلاعیه سندیکای صنعت مخابرات به شرح زیر است؛

با بررسی کلیه جوانب مربوط به نمایشگاه صنایع مخابرات 98، هیئت‌مدیره سندیکا این نمایشگاه را از نظر ترکیب غرفه‌داران، تبلیغات پیش از آغاز نمایشگاه، دعوت از مقامات و مسئولین اثرگذار و استقبال بازدیدکنندگان حرفه‌ای در سطحی نمی‌داند که ستاد سندیکا در آن به عنوان غرفه‌دار حاضر شود و دستاوردهای ارزنده اعضا را معرفی کند. ضمنا هیئت‌مدیره با پوزش از ناهماهنگی پیش آمده و تشکر از همراهی اعضا اعلام می‌کند که تمام تلاش خود را برای یافتن فرصت مناسب تر جهت نمایش دستاوردهای ارزنده و ایجاد تعامل با نهادهای حاکمیتی و کارفرمایی و اپراتورها به کار خواهد گرفت.

جمال هادیان، سخنگوی وزارت ارتباطات در این خصوص عنوان کرد برای اینکه بابت عدم حضور در نمایشگاه تله کام کلمه تحریم را به کار ببریم، موافق نیستم. وی افزود تعامل و توافق میان وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌های این وزارتخانه با سندیکای صنعت مخابرات ایران همیشه وجود داشته و دارد، اما بر اساس آنچه که با نظرسنجی در موضوع وضعیت برگزاری نمایشگاه تلگرام در سال گذشته انجام شده است، نشان می‌دهد این نمایشگاه فاقد بازدهی کافی بوده است. وی تاکید کرد قصد داریم نمایشگاه را با روش‌های جدیدتری برگزار کنیم، اما با توجه به اینکه زمان برگزاری نمایشگاه تله کام 98 در تقویم نمایشگاهی ثبت شده است، امکان جابه‌جایی زمان آن وجود نداشت.

سخنگوی وزارت ارتباطات در ادامه تاکید کرد:

مقرر شد وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌های این وزارتخانه در تله کام 98، غرفه مشخصی نداشته باشند و اپراتورها و شرکت مخابرات نیز به صورت محدود و در غرفه‌های کوچکتر حاضر شوند، اما این به معنای وجود اختلاف نظر نبوده و یک توافق برای بهینه کردن خروجی این نمایشگاه است. بر اساس توصیه وزیر، مقرر شده که مدیران وزارت ارتباطات در این نمایشگاه حضور داشته و در مذاکرات و معاشرت با شرکت‌ها برای انعقاد قرارداد، پررنگ ظاهر شوند. به بیان دیگر تله کام سال جاری برگزار خواهد شد، اما وزارت ارتباطات حضور مستقیمی در این نمایشگاه ندارد و مدیران این وزارتخانه در نمایشگاه مستقر هستند. این وزارتخانه قصد دارد برای برگزاری کنفرانس ظرفیت با رویکرد نوین در حوزه تله کام برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی لازم را انجام دهد. از این رو تا یک ماه آینده، نتایج این برنامه‌ریزی و شیوه برگزاری این رویداد اعلام می‌شود.

سخنگوی وزارت ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد در خصوص برگزاری تله کام 98 هیچ نوع اختلافی وجود ندارد و اینکه وزارت ارتباطات در آن شرکت نمی‌کند به معنای تحریم این نمایشگاه نخواهد بود، بلکه با توجه به بررسی‌های انجام شده مبنی بر اینکه تله کام به ازای هزینه و تبلیغاتی که انجام می‌شود، بازدهی مطلوب را ارائه نمی‌دهد، می‌بایست تصمیم مشخصی برای بهینه کردن آن اتخاذ کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چراااا باز چیشد ای بابا