خودروهای سایپا

خودروهای سایپا در آفریقای جنوبی تولید و عرضه خواهند شد

یک شرکت خودروسازی آفریقای جنوبی از مونتاژ و عرضه خودروهای سایپا مثل سایپا کوییک، تیبا و ساینا در بازارهای جنوب آفریقا خبر داد. در ادامه جزئیات این خبر را بررسی می‌کنیم.

شرکت خودروسازی مورزا آفریقای جنوبی که به صورت همزمان در کشور زیمبابوه نیز به ثبت رسیده است در روز چهارشنبه 28 شهریور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد با همکاری شرکت سایپا قصد دارد برخی از خودروهای سایپا را بر اساس سلیقه رانندگان آفریقای جنوبی مونتاژ و به بازار عرضه کند. در همین رابطه تادندا مونگوفا، مدیر اجرایی مورزا عنوان کرد پس از اینکه قیمت تمام شده خودروهای نو، خودروهای فرسوده و همچنین خودروهای وارداتی ارزان‌قیمت را در کشورهای آفریقایی بررسی کردیم، تصمیم گرفته‌ایم تا برخی از خودروهای ارزان شرکت خودروسازی ایرانی سایپا از نسل کیا ریو را بر اساس سلیقه مشتریان در 14 کشور جامعه اقتصادی جنوب آفریقا مونتاژ و به فروش برسانیم؛ زیرا بر روی خودروهای وارداتی دست دوم به کشورهای آفریقایی مالیات‌های سنگینی در نظر گرفته می‌شود که برای مشتریان مقرون‌به‌صرفه نیست.

مونتاژ خودروهای سایپا در آفریقای جنوبی

مدیر اجرایی شرکت خودروسازی آفریقایی مورزا عنوان کرد در نخستین مرحله طی این همکاری قصد دارد خودروهای سایپا کوییک کراس اوور و مدل هاچ بک آن را در مرکز نمایشگاهی نزرک در ژوهانسبورگ (شرکت آوتو مکانیکا) به تولید برساند. در گام دوم نیز محصولات سایپا از نوع وانت پروجکت 2012، خودرو تیبا و ساینا با امکانات مختلف در بازارهای آفریقایی به فروش خواهند رسید. این شرکت خودروسازی آمریکایی قصد دارد پس از مونتاژ این خودروها را در آفریقای جنوبی و زیمبابوه با نام پرایم ایت-Prime 8 یا Primate به مشتریان عرضه کند.

گفتنی است شرکت سایپا در راستای سنجش شرایط بازاریابی و نحوه حضور در بازار جنوب آفریقا در مهرماه 1393 در نمایشگاهی که در ژوهانسبورگ برگزار شد حضور یافت. سایپا که به نمایندگی خودروسازان داخلی کشورمان در این نمایشگاه حضور داشت، به دلیل اینکه قیمت تمام شده محصولاتش ارزان بود، توانست نگاه بسیاری از مشتریان که خواهان خرید خودروهای ارزان بودند را به خود جلب کند. با توجه به اینکه در کشورهای آفریقایی میزان درآمد و وضعیت اقتصادی بسیاری از مردم در شرایط بدی قرار دارد، بسیاری از آنها خواهان خرید خودروهای ارزان هستند و هم‌اکنون محصولات درجه دو کشورهای اروپایی و آمریکایی را خریداری می‌کنند، اما با حضور محصولات ارزان شرکت سایپا می‌توان انتظار موفقیت آنها را داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. براشون دعا کنید
    احساس میکنم نفس های اخرشونه
    یه نوع
    تیر خلاصه …

  2. خخخخ واقعا انقد بیچاره شدن؟

  3. ای بابا خود افریقایی ها دارن بر اثر گرسنگی و قحطی و بیماری می میرند
    دیگه حداقل بر اثر تصادف دیگه نمیرن.نسل این ها داره کم میشه اگه این رو صادر کنن که دیگه به فنا میرن که