دوربین آیفون 11 پرو

مقایسه دوربین آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس و گوگل پیکسل 3

در این مطلب قصد داریم دوربین آیفون 11 پرو را با دو پرچمدار اندرویدی یعنی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و گوگل پیکسل 3 مقایسه کنیم تا ببینیم کدام‌یک در نور روز و شب عکس‌های بهتری می‌گیرند.

به تازگی کمپانی اپل از خانواده آیفون 11 رونمایی کرد. آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) یکی از مدل‌های این سری است که از دوربین سه گانه با لنزهای اصلی، تله فوتو و اولترا واید (Ultra-Wide) یا فوق عریض بهره می‌برد. اما پیشرفت‌های مهم دوربین آیفون 11 پرو فقط به داشتن لنزهای بیشتر مجدود نمی‌شود،‌ بلکه کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این دوربین نیز جهش بزرگی رو به جلو داشته است.

اکنون ما کنجکاو هستیم که ببینیم دوربین گوشی جدید آیفون در مقایسه با بهترین پرچمداران اندرویدی چه حرف‌هایی برای گفتن دارد و آیا می‌تواند آنها را شکست دهد. در اینجا ما قصد داریم دوربین آیفون 11 پرو را با سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس (Samsung Galaxy Note 10 Plus) و گوگل پیکسل 3 (Google Pixel 3) مقایسه کنیم تا ببینیم کدام گوشی بهترین دوربین سال 2019 را دارد.

مقایسه دوربین آیفون 11 پرو با رقبای اندرویدی

برای مشاهده عکس‌ها در حجم و کیفیت واقعی، روی تصاویر کلیک کنید.

تصاویر فوق عریض یا اولترا واید

در اولین تصاویر، عکس‌های ثبت شده توسط هر سه دوربین مختلف آیفون 11 پرو و گلکسی نوت 10 پلاس قرار گرفته و همانطور که مشاهده می‌کنید، نتایج تا حدود زیادی به یکدیگر نزدیک هستند. اما اگر عکس‌ها را در سایز بزرگ و کیفیت اصلی ببینید، تفاوت‌های جالبی را در میزان جزئیات مشاهده می‌کنید. در تصویر زیر مقایسه یک عکس از دوربین واید را می‌بینید که در آن دوربین آیفون قادر به ثبت و نمایش جزئیات بیشتری است.

[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین آیفون 11 پرو دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس معمولی گلکسی نوت 10 پلاسعکس معمولی آیفون 11 پرو

وقتی شما یک برش از تصویر دوربین‌های اصلی سه گوشی را با یکدیگر مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که آیفون 11 پرو قادر است جزئیات برجسته‌ای را در نزدیکی برج ساعت نشان دهد، در حالی که گلکسی نوت 10 پلاس چنین جزئیاتی را ارائه نمی‌دهد. گوگل پیکسل 3 هم عملکرد خوبی دارد، اما در سایه‌های درختان که کمی تاریک به نظر می‌رسند، نمی‌توانید جزئیات خوبی را ببینید.

در مجموع در این بخش آیفون 11 پرو به دلیل ثبت چشمگیر جزئیات، پیروز میدان می‌شود.

گوشیامتیاز از 10
آیفون 11 پرو8
سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس7
گوگل پیکسل 36

نمای شهر

یک نمای زیبای دیگر و این بار فقط می‌توانید عکس دوربین‌های اصلی سه گوشی را مشاهده کنید. تفاوت‌ها زیاد نیستند، اما به راحتی می‌توان متوجه شد که گوگل پیکسل 3 عکس‌هایی را ضبط می‌کند که کمی غیر واقعی و اغراق شده به نظر می‌رسند؛ با رنگ‌هایی که کمی وحشی هستند و کنتراست بیش از حد، این طور به نظر می‌رسد که تصویر ویرایش شده است. البته ممکن است برخی کاربران این را دوست داشته باشند. در سایه‌ها و از نظر فنی، تصاویر پیکسل 3 جزئیات کمتری دارند و نمی‌توان گفت این عکس عالی است.

آیفون 11 پرو و گلکسی نوت 10 پلاس هر دو دارای رنگ‌های گرم‌تر و کم‌رنگ‌تری هستند که نور خورشید بعد از ظهر، ساختمان‌ها را روشن می‌کند. رنگ آسمان در عکس آیفون 11 پرو کمی از رنگ آبی فاصله گرفته و در مجموع ما در اینجا تصویر ثبت شده توسط گلکسی نوت 10 پلاس را ترجیح می‌دهیم، اما رقابت بین دو عکس آیفون و گلکسی بسیار نزدیک است.

گوشیامتیاز از 10
سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس8
آیفون 11 پرو7.7
گوگل پیکسل 37

مجسمه‌ها

باز هم در این نمونه عکس‌ها، گوگل پیکسل 3 عکس را با رنگ‌های سردتر ثبت می‌کند و جزئیات در بخش‌های تاریک‌تر از دست می‌روند. می‌توانید مشاهده کنید که چگونه مجسمه بسیار تاریک به نظر می‌رسد. آیفون 11 پرو و گلکسی نوت 10 پلاس تفاوت کمی دارند، اما جزئیات تصویر آیفون بیشتر است.

گوشیامتیاز از 10
آیفون 11 پرو8
سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس7.7
گوگل پیکسل 37

سلفی 1

عکس های سلفی محبوبیت زیادی بین کاربران دارند و به همین دلیل امروزه دوربین سلفی بخش مهمی از گوشی های هوشمند محسوب می‌شوند. در این عکس‌های گرفته شده با دوربین جلو و در تصویر گلکسی نوت 10 پلاس، رنگ پوست بسیار به نارنجی نزدیک شده و این واقع‌گرایانه به نظر نمی‌رسد. عکس‌های آیفون 11 پرو و گوگل پیکسل 3 هر دو عالی هستند؛ رنگ پوست بسیار به واقعیت نزدیک است، جزئیات عکس زیاد است و هر دو عکس زیبا و واضح دیده می‌شوند. به نظر می‌رسد تصویر ثبت شده با گوگل پیکسل 3 جزئیات بیشتری دارد و به همین دلیل این گوشی با اختلاف اندک نسبت به آیفون، امتیاز بیشتری در این بخش می‌گیرد.

گوشیامتیاز
گوگل پیکسل 37.5
آیفون 11 پرو7
سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس5.5

سلفی 2

عکس سلفی بعدی در یک صحنه پویا با پس زمینه بسیار روشن گرفته شده که یک چالش بزرگ برای دوربین‌های جلو محسوب می‌شود. هیچ یک از گوشی‌ها قادر به مقابله با این محدوده دینامیکی نیستند، اما آیفون تصویری عجیب و غریب با رنگ غیر واقعی صورت ثبت کرده که اصلا جالب نیست. تصویر ثبت شده با گوگل پیکسل نیز این طور به نظر می‌رسد که در فتوشاپ ویرایش شده و افکت‌هایی به آن اضافه شده است، اما با این حال خیلی غیر واقعی نیست و جزئیات خوبی در پس‌زمینه مشاهده می‌شود. در مجموع، گلکسی نوت 10 پلاس در این بخش برنده شده و دارای متعادل‌ترین و واقع‌گرایانه‌ترین عکس سلفی است.

گوشیامتیاز از 10
سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس7.5
گوگل پیکسل 36.5
آیفون 11 پرو4.5

تست حالت شب

گوشی های آیفون 11 ویژگی‌های جدیدی دارند که یکی از مهم‌ترین آنها حالت شب یا Night Mode برای عکاسی در محیط‌های تاریک و کم‌نور است. این قابلیت در سال‌های گذشته در گوشی های اندرویدی دیده می‌شد، اما حالا به گوشی های آیفون اپل نیز آمده است.

حالت شب در دوربین گوشی های آیفون 11 به صورت خودکار کار می‌کند و بنابراین نیازی نیست که به تنظیمات بروید و به صورت دستی آن را فعال کنید. همچنین در این حالت دوربین فورا عکس می‌گیرد و نیازی نیست مانند گوشی های اندرویدی، لحظاتی را برای ثبت عکس Night Mode صبر کنید. همانطور که می‌دانید در بیشتر گوشی های اندرویدی برای عکاسی در حالت شب باید چند ثانیه دوربین گوشی را ثابت نگه دارید تا دوربین بتواند عکس خوبی را در محیط تاریک ثبت کند.

در تصویر اول مشاهده می‌کنید که آیفون 11 پرو در حالت عادی در شب عکسی کم‌نور با جزئیات کم ثبت کرده، اما با روشن بودن حالت شب به تصویری زیباتر تبدیل می‌شود. شما در تنظیمات دوربین می‌توانید حالت شب را خاموش یا روشن کنید و همچنین تنظیم کنید که در این حالت شاتر دوربین تا چه مدت باز بماند تا جلوه‌ای بهتر بگیرد. نکته جالب این است که تصویر به صورت لحظه به لحظه ثبت می‌شود و لازم نیست مانند گوشی‌های گلکسی سامسونگ یا هواوی برای مدت طولانی منتظر بمانید.

در این مثال، گوشی گلکسی نوت 10 پلاس نیز در حالت شب عکس زیبایی را ثبت کرده که یک پیشرفت بزرگ از دوربین معمولی را نشان می‌دهد. اما نکته ناامید کننده در این گوشی این است که مدتی طول می‌کشد تا تصاویر حالت شب در گوشی ضبط و ذخیره شوند.

گوگل پیکسل 3 در حالت شب که با نام Nightscape شناخته می‌شود بسیار سریع‌تر است، اما وقتی عکس ثبت شده در این حالت را در صفحه بزرگ‌تر مشاهده می‌کنید متوجه می‌شوید که وضوح زیادی ندارد و رنگ زرد تصویر کمی آزار دهنده است. با این حالت تصویر ثبت شده در حالت شب این گوشی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به تصویر عادی دارد. در مجموع سخت است که بهترین را از بین این سه انتخاب کنیم.

گوشیامتیاز از 10
سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس7
گوگل پیکسل 37
آیفون 11 پرو7

عکس‌های حالت شب دوربین آیفون 11 پرو

در اینجا چند نمونه عکس دیگر که با استفاده از حالت شب در گوشی آیفون 11 پرو گرفته شده‌اند را مشاهده می‌کنید. این حالت،‌ یک ویژگی بسیار مفید است که عکس‌های بسیار تاریک و تقریبا غیر قابل استفاده را به چیزی تبدیل می‌کند که بتوانید در شبکه های اجتماعی و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ممکن است اپل با این حالت به دنبال جلب توجه باشد، اما این کار را با اجرای سریع و کاربری آسان انجام می‌دهد که ما از آن استقبال می‌کنیم.

نظر شما درباره دوربین گوشی های آیفون 11 پرو، سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و گوگل پیکسل 3 چیست و فکر می‌کنید کدام یک از آنها عکس‌های بهتری می‌گیرند؟ نظر خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. با سلام
    دوربین های آیفون پرو وحشتناک عالی هستن مخصوصا کیفیت فیلمبرداریش که بهترینه
    شرکت اپل تو کنفراس معرفی یه قابلیتی رو معرفی کرد به نام deep fusion قابلیتی که از طریق الگاریتم نرم افزاری و هوش مصنوعی مخصوص دوربین- 8 تا عکس میگیره و ترکیبش میکنه که باعث میشه عکس خروجی باکیفت ترین عکس ممکنه باشه.دقیقا مثل گوشی های پیکسل که حداقل دوربین رو دارن ولی خروجی عکس هاش بی نظیره.حالا این عکس های که از ایفون 11 پرو تو اینجا گذاشته شده بدون قابلیت deep fusion هست چون هنوز تو بتا هستش و وقتی کامل بشه از طریق بروز رسانی به آیفون ها اضافه میشه و اونجاست که کیفیت عکس های آیفون پرو بینید چی هست…….

  2. پیکسل مال سال پیشه و تک لنزه
    صبر کنین پیکسل ۴ بیاد اونموقع مقایسه کنین

  3. عجیبه با این حال که پیکسل قدیمیه ولی بازم عکس شبش از هر جفتش بهتره !
    ولی عکسهای ایفون از نوت خیلی بهتره. البته نوت هم عکسهای خوبه داره ولی اشباح رنگش مثل اشباح رنگ پیکسل نیس مثل شرکتش هنگسونگ فیک و الکیه.
    -عکسهای روز>آیفون-نوت-پیکسل
    -عکسهای شب>پیکسل-ایفون-نوت

    • شما چون قدرت خرید محصولات سامسونگ رو نداری از سوزش زیاد نظرات چرت میدی
      آیفین (فین من) یا همون سیب کرمو با الون طراحی مسخره هیچ حرفی واسه گفتن نداره

  4. منم با این مقایسه کردنشون مخالفم

  5. احساس میکنم مقایسشون عادلانه نیست

  6. این اصلا مقایسه درستی نیست .گوگل پیکسل ۳ با جدید ترین رقبا .باید صبر کرد و با گوگل پیکسل ۴ ایکس ال مقایسه کرد