دسته پلی استیشن 4 و ایکس باکس

آموزش اتصال دسته پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به آیفون در iOS 13

اپل همراه با آی او اس 13 خود توانایی اتصال دسته پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به گوشی‌های آیفون را به کاربران ارائه کرده است. اما این کار چگونه صورت می‌گیرد؟ با ما همراه باشید.

اخبار زیادی در مورد اپل شنیده می‌شود که یک ویژگی جدید موجود در آی او اس 13 نادیده گرفته شده است. با این سیستم عامل جدید٬ قابلیت‌های تازه‌ای برای کنترلرهای بلوتوثی طیف گسترده‌تر به دست آمده است. این همان وعده‌ای است که در اوایل سال توسط اپل به کاربران داده شده بود. اپل وعده داده بود٬ قابلیت‌های بلوتوثی گوشی‌های آیفون را همراه با iOS 13 گسترش ببخشد و این خبر خوبی برای کاربرانی است که صاحب کنسول‌های بازی هستند.

اتصال دسته پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به آیفون

زیرا این قابلیت‌های گسترش یافته بدان معناست که شما می‌توانید دسته پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان خود را به آیفون خود وصل کنید. در حال حاضر کنترلرهای بلوتوثی خوبی در بازار وجود ندارد٬ اما میلیون‌ها نفر هستند که از کنترلرهای دو کنسول بازی سونی و مایکروسافت استفاده می‌کنند.

اگر شما هم خودتان را جزو این گروه می‌بینید٬ خبر خوب اینکه فرآیند جفت‌سازی دسته‌ی بازی کنسول‌ها به آیفون شما در آی او اس جدید بسیار ساده است. ابتدا منوی تنظیمات را باز کنید٬ وارد بخش بلوتوث شده و سپس آن را روشن کنید. زمانی که گوشی شما شروع به جستجو می‌کند٬ دسته بازی خود را به حالت جفت‌سازی درآورید. برای این کار باید دکمه‌ی Share روی DualShock 4 یا دکمه‌ی همگام‌سازی بالای دسته‌ی ایکس باکس وان را فشار دهید.

زمانی که دسته در حالت جفت سازی قرار می‌گیرد٬ نام آن در فهرست دستگاه‌های موجود در آیفون شما ظاهر می‌شود. رونمایی از این قابلیت می‌تواند مکمل خوبی برای بخش Arcade اپل باشد و به کاربران اجازه دهد بازیکنان از دسته‌های بازی کنسول خود که همیشه عادت به استفاده از آن‌ها دارند٬ برای بازی با گوشی‌های خود نیز از آن‌ها استفاده کنند.