اسپیکر هوشمند آمازون اکو استودیو

اسپیکر هوشمند آمازون اکو استودیو ارائه‌ی کیفیت صوتی بالا ارائه شد

اسپیکر هوشمند آمازون اکو استودیو (Amazon Echo Studio) رسما معرفی شد. این اسپیکر بر خلاف دیگر نسل‌های اکو٬ اهمیت ویژه‌ای به کیفیت صوتی داده است.

همسو با گزارش‌هایی که پیشتر شنیده بودیم٬ کمپانی آمازون یک نسخه‌ی جدید از اسپیکر هوشمند اکو خود را امروز در کنفرانس خبری خود که در سیاتل برگزار شد٬ معرفی کرد. اما بزرگ‌ترین تفاوت این نسخه با نسخه‌های دیگر چیست؟ آن روی ارائه‌ی کیفیت صوتی بالا متمرکز است. بر خلاف دیگر مدل‌های اکو که قابلیت‌های هوشمند بیشتر از کیفیت صوتی در آن‌ها اهمیت داشت٬ اما آمازون اکو استودیو تلاش می‌کند تا به لطف فناوری دالبی اتموس٬ صدای سه بعدی را ارائه کند و این به معنای پیدا شدن یک رقیب جدید برای اسپیکرهای شرکت Sonos است.

آمازون می‌گوید٬ این نوآورانه‌ترین اسپیکریست که تا به امروز تولید کرده است. این اسپیکر از همان پوششی که در نسخه‌های مختلف این اسپیکر نظیر اکو پلاس سال گذشته به کار رفته٬ استفاده می‌کند. بزرگ‌ترین تغییر ظاهری آن شکاف گسترده در اطراف این اسپیکر سخنگو است که ظاهر آن را شبیه به هوم پاد اپل کرده است. اما آنچه که واقعا اهمیت دارد٬ قسمت‌های داخلی آن است. آمازون می‌گوید آن به سه اسپیکر مجهز شده که یکی در راست٬ یکی در چپ و دیگری در قسمت بالایی قرار دارند تا بتواند یک صدای صوتی فراگیر را تولید کند. به علاوه یک توییت گسسته و یک درایور باس 5.25 اینچی نیز در این گجت به کار رفته است. یک سری میکروفون نیز در داخل استودیو قرار دارد که می‌توانند بدون توجه به شلوغی محیط٬ به خوبی فرامین مربوط به الکسا را بشنوند.

این اسپیکر به نحوی طراحی شده که می‌تواند آخرین موزیک‌های موجود در Amazon Music را پخش کند. علاوه بر این می‌توانید با ادغام چند اسپیکر در کنار هم٬ یک موسیقی را به صورت همزمان از تمام آن‌ها پخش کنید.

قیمت آمازون اکو استودیو

اسپیکر هوشمند جدید آمازون با قیمت 100 دلاری به فروش خواهد رسید. این درحالیست که بزرگ‌ترین رقیب آن٬ هوم پاد اپل دارای برچسب قیمتی 200 دلاری است.