تلویزیون وان پلاس 7T

تلویزیون وان پلاس با رزولوشن 4K و سیستم عامل اندروید معرفی شد‌؛ به وان پلاس تی وی سلام کنید

تلویزیون وان پلاس یا وان پلاس تی وی (OnePlus TV) با رزولوشن 4K و سیستم عامل اندروید معرفی شد. وان پلاس تی وی با قیمت اقتصادی و امکانات فراوانش یکی از رقیبان جدی تلویزیون های هوشمند بازار خواهد بود.

کمپانی وان پلاس امروز در خلال مراسمی از نخستین تلویزیون خود رونمایی کرد. این تلویزیون موسوم به وان پلاس تی وی بوده که هنگام تماشای یک فیلم روی موبایل تجربه کاربری یکپارچه‌ای در تلویزیون نیز ارائه می‌کند. تلویزیون وان پلاس مجهز به پنلی از نوع QLED بوده که 55 اینچ اندازه آن است و تصاویر را با کیفیت 4K به نمایش می‌گذارد. این پنل با پشتیبانی از طیف رنگ NTSC 120 درصدی و فناوری Dolby Vision و HDR10+ تصاویری با کیفیت بسیار بالا را در اختیار کاربر قرار داده و نسبت بدنه به نمایشگر آن 95.7 درصد است.

آقای Pankaj Kedia از شرکت دالبی برای توضیح چگونگی یکپارچه شدن تلویزیون جدید وان پلاس با سیستم Dolby Vision به روی سن آمد و اعلام کرد این ویژگی فعلا در سایت آمازون، Sun NXT، Voot، نت فلیکس، Eros Now و YuppFlix فعال خواهد بود.

تلویزیون وان پلاس 7T

از نمایشگر که فاصله بگیریم، باید به اسپیکرهای تلویزیون وان پلاس اشاره کنیم که همگی روی یک ساند بار (Soundbar) بزرگ جای گرفته‌اند. به عبارتی دیگر روی این ساند بار 8 اسپیکر مجزا قرار گرفته‌اند که 6 تا از آن‌ها هم جهت با نمایشگر بوده و دو تا از آن‌ها به سمت دیوار قرار می‌گیرند؛ در نتیجه هنگام تماشای تلویزیون صدایی چندجانبه به گوش خواهد رسید. نکته قابل توجه در این باره اسپیکرهای پرقدرت 50 واتی هستند؛ این در حالی است که اکثر تلویزیون‌های امروزی به یک ساند بار ضعیف و باریک تجهیز شده‌اند که کیفیت آن‌ها چندان راضی کننده نیست.

تلویزیون وان پلاس 7T

وان پلاس ساند بار ارزشمند تلویزیون خور را با مکانیسم خاصی طراحی کرده که هنگام روشن شدن تلویزیون از درون دستگاه به پایین بیاید و پس از خاموش کردن نیز به درون تلویزیون جمع شود. این ویژگی جالب با صدایی بسیار کم انجام می‌شود.

ظاهر تلویزیون جدید وان پلاس به گفته مجری مراسم فارغ از زاویه دید کاربر، بسیار زیبا و ظریف طراحی شده است. اما با نگاهی به کنترل تلویزیون متوجه شباهت آن با کنترل اپل تی وی (Apple TV) خواهید شد که به واسطه درگاه USB-C قابل شارژ است.

تلویزیون وان پلاس 7T

وان پلاس تی وی در بخش سیستم عامل از اندروید توان گرفته که از قابلیت‌های Google Cast و Device Mirroring به طور کامل پشتیبانی می‌کند. چینی‌ها قول داده‌اند وان پلاس تی وی تا سه سال آپدیت اندروید را دریافت کند تا کاربران از یکپارچگی سیستم عامل موبایل اندرویدی‌شان با تلویزیون نهایت استفاده را ببرند. اکثر قابلیت‌های تلویزیون به راحتی توسط دستیار مجازی گوگل (Google Assistant) قابل اجرا هستند و البته اگر دستیار گوگل نتوانست به خوبی متوجه صحبتتان شود، به لطف ویژگی OnePlus Connect می‌توانید با اتصال موبایل به تلویزیون خواسته خود را تایپ کنید. همچنین الکسا نیز می‌تواند صحبت‌های شما با تلویزیون را تشخیص دهد و از طریق آن می‌توانید تلویزیون را کنترل کنید. وان پلاس میزان اهمیت یک رابط کاربری ساده و کاربردی را به خوبی می‌داند و در همان مراسم معرفی تلویزیون خود وعده رابط کاربری زیبا و سریع را به حضار داد.

تلویزیون وان پلاس در دو نسخه Q1 و Q1 Pro عرضه خواهد شد که به ترتیب 987 و 1411 دلار قیمت خواهند داشت. هردو مدل از تاریخ 28 سپتامبر در هند در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.