قیمت محصولات سایپا

قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو دیزل از بازار پیشی گرفت

قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو دیزل از بازار پیشی گرفت. شرکت سایپا خودروهای ساینا رینگ آلومینیومی و کیا سراتو را گران‌تر از بازار به فروش می‌رساند.

قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو همانند خودروسازان بخش خصوصی چون کرمان موتور، بهمن موتور و مدیران خودرو از قیمت بازار سبقت گرفته است که این موضوع اعتراض مشتریان را به همراه داشت. در همین رابطه از گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو دیزل برای دلیل این افزایش قیمت تماس برقرار کردیم، اما در خصوص این افزایش قیمت هیچ پاسخی را ارائه نداده‌اند. این در حالی است که اخیر عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرده بود خودروسازان اجازه عرضه خودرو با قیمت بیش از بازار را ندارند و چنین اقدامی تخلف به شمار می‌رود.

افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو

خودرو ساینا با رینگ آلومینیومی توسط شرکت سایپا با قیمت 58 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار حدود 55 میلیون تومان است؛ از این رو شرکت سایپا این خودرو را 3 میلیون و 800 هزار تومان گران‌تر از بازار به مشتریان عرضه می‌کند. همچنین قیمت خودرو سراتو از سوی سایپا 295 میلیون تومان اعلام شده است، اما این خودرو در بازار آزاد با قیمت 283 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که نشان می‌دهد سایپا این خودرو را نیز با قیمت 12 میلیون تومان بیشتر به فروش می‌رساند.

در ایران خودرو دیزل اما وضعیت بدتر است. قیمت کارخانه پیکاپ دو کابین فوتون بنزینی توسط ایران خودرو دیزل حدود 351 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است، اما قیمت این خودرو در بازار 259 میلیون تومان است که شاهد اختلاف بسیار زیادی هستیم. علاوه بر این، پیکاپ دو کابین فوتون دیزلی نیز در کارخانه دارای قیمت حدود 364 میلیون و 200 هزار تومان است، اما این خودرو در بازار حدود 300 میلیون تومان قیمت دارد.