آی او اس 13.1

آی او اس 13.1 غیر اصل بودن نمایشگر آیفون شما را افشا می‌کند

چند روزیست که آپدیت آی او اس 13.1 اپل منتشر شده است. اما ظاهرا یک قابلیت جذاب با آن همراه است و آن٬ تشخیص غیر اصل بودن نمایشگر تعویض شده‌ی آیفون شما خواهد بود.

قابلیت‌های جدیدی با پلتفرم آی او اس 13 اپل همراه است که شاید آن‌ها به مذاق همه خوش نیاید. به طور مثال می‌تواند به قابلیت CPU Throttling همراه با آی او اس 13.1 اشاره کرد. مورد دیگری که می‌تواند شما را غافلگیر کند٬ نوتیفیکیشنی است که با دریافت آن٬ متوجه غیر اصل بودن نمایشگر تعویض شده‌ی آیفون خود می‌شوید.

آی او اس 13.1 و تشخیص نمایشگر غیر اصل

آی او اس 13.1

اپل در یک بیانیه‌ی رسمی اعلام کرده است که تمام گوشی‌های خانواده آیفون 11 از طریق یک پیغام در صفحه‌ی قفل٬ به شما اعلام می‌کنند که پنل نمایشگر گوشی شما غیر اصل بوده یا توسط یکی از تعمیرکاران رسمی شرکت اپل این تعویض انجام نگرفته است. این پیغام به مدت 4 روز نمایان می‌شود و سپس ظرف مدت 15 روز در مسیر Settings > General > About نمایان می‌شود. مشخص نیست این قابلیت برای آیفون‌های قدیمی‌تر نیز در دسترس باشد یا فقط سه گوشی آیفون ٬11 آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس توانایی چنین تشخیصی دارند. این شرکت همچنین هشدار می‌دهد که اگر تعویض نمایشگر توسط یک تعمیرگاه متفرقه انجام شود٬ ممکن است مشکلات زیر به وجود آید:

  • چند لمسی شاید در بخش‌هایی از نمایشگر پاسخگو نباشد.
  • عملکرد چند لمسی تنزل پیدا می‌کند. به طور مثال برخی از لمس‌های صفحه از دست می‌رود یا لمس صورت گرفته در جای درستی از نمایشگر واکنش نشان نمی‌دهد.
  • لمس‌هایی ممکن است در طول یک تماس تلفنی روی صفحه گوشی انجام شود.
  • نمایشگر شاید در هنگام تماس تلفنی خاموش نشود.
  • ممکن است لمس‌های ناخودآگاهی ثبت شود.
  • نمایشگر True Tone به خوبی کار نمی‌کند.
  • عملکرد سنسور نور کاهش پیدا می‌کند و صفحه به درستی روشن یا خاموش نمی‌شود.
  • رنگ نمایشگر به خوبی کالیبره نمی‌شود. به طور مثال نمایشگر خیلی زرد یا یابی خواهد بود.
  • نمایشگر به صورت یکنواخت روشن نمی‌شود.
  • حداکثر روشنایی صفحه کاهش پیدا می‌کند.
  • شارژ باتری بیشتر خورده مصرف می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. در جواب nedamohammad
    میدونی که در کشوری مثل ایران هستی و بخاطر اینک خودمون انتخاب کردیم که اینطوری زندگی کنیم!!!
    برندهایی مثل اپل تو ایران نمایندگی ندارند و ما از ساده ترین پشتیبانی محصولات مختلف محروم هستیم!
    بنظرت اگه الان گوشی ایفون 11 رو بخری با اون قیمتش و بعد صفحه اش به علتی بشکنه بنظرت گوشیت رو میندازی سطل اشغال چون نمایندگی رسمی نداریم!؟ و اگر صفحه اش رو تعویض کنی چون توسط نماینده معتبر نصب نشد رو فیک تشخیص میده(حتی اگ با کیفیت باشه) و فردا روز به همین بهونه گوشیت رو مفت هم ازت نمیخرند تو ایران!!!
    نکته بعدی فکر نکن که اپل برای رضایتت اومد اینکارو کرده!!!بیشتر برای اینکه ملت رو مجبور کنه حتمی برند پیش تعمیرکار رسمی و نفع بیشتر خودشه(مثل کاهش سرعت cpu به بهانه افزایش عمر باطری) وگرنه هرکسی میتونه با یکم استفاده از گوشی متوجه مشکلات صفحه نمایشش بشه مثل نداشتن روشنایی کافی یا کند جواب دادن به تاچ ها و یا جواب ندادن قسمت هایی از صفحه به لمس ها بشه!!!

  2. اینو باید داخل گوشی عای اندرویدی هم اضافه بکنند

  3. واقعا عاایه اینطوری دیگه فروشنده ها هم نمیتونن جنس تقلبی تحویل بدن