خودروهای پرنده

هیوندای با هدایت مهندس سابق ناسا به تولید خودروهای پرنده می‌اندیشد

خودروهای پرنده احتمالا آینده‌‌ی حمل و نقل را می‌سازند و هیوندای (Hyundai) می‌خواهد در این بازار سهمی داشته باشد. در همین راستا، کمپانی کره‌ای یکی از مهندسان باتجربه‌ی ناسا را استخدام کرده است.

سران هیوندای به تازگی، واحد وسایل نقلیه هوایی شهری را راه‌اندازی کردند که می‌تواند آغازی برای توسعه‌‌‌ی خودروهای پرنده تجاری باشد. علاقه‌ی کمپانی برای تولید ماشین‌های پرنده، جای تعجب ندارد؛ زیرا انتظار می‌رود در 20 سال آینده، بازار حمل و نقل هوایی شهری تا 1.5 تریلیون دلار رشد داشته باشد.

شاید در دهه‌ی آینده، خودروهای پرنده وارد ناوگان حمل و نقل شهری بشوند

هدایت بخش وسایل نقلیه هوایی را در این کمپانی، دکتر جیون شین (Jaiwon Shin) برعهده خواهد گرفت؛ یک مهندس هوانوردی باتجربه که قبلا از مدیران بلندپایه‌ی ناسا در ماموریت‌های تحقیقاتی هوایی بود.

از پروژه‌هایی که تحت نظارت او انجام شدند، می‌توان به سیستم مدیریت ترافیک هواپیماهای بدون سرنشین، ترابری هوایی شهری و هواپیمای مافوق صوت ایکس اشاره کرد. حالا کمپانی کره‌ای قصد دارد با استفاده از تجربیات دکتر شین، جای پای خود را در این عرصه محکم کند. رویکرد هیوندای، ارائه‌‌ی راهکارهای نوآورانه و هوشمندانه برای حل مشکل ترافیک در سراسر دنیاست. خودروهای پرنده هم می‌توانند یکی از این راهکارها باشند.

هیوندای

حمل و نقل هوایی شهری، پیش‌تر توجه کمپانی‌های دیگری مانند اوبر (Uber) و Volocopter را نیز به خود جلب کرده بود. حالا با ورود هیوندای و بازیگران دیگر به این صنعت نوظهور، باید دید چه زمانی اتومبیل‌های شخصی یا تاکسی‌های پرنده در آسمان شهرها جولان خواهند داد.