گوگل پلی استور در هواوی میت 30

نصب گوگل پلی استور در هواوی میت 30 غیر ممکن شد

گوگل پلی استور در هواوی میت 30 و هواوی میت 30 پرو (Huawei Mate 30) غیر قابل نصب شد. این در حالی است که پیشتر قادر بودیم به ترفندهایی، فروشگاه نرم افزاری اندروید را روی آن‌ها نصب کنیم.

هواوی به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت نتوانست مجوز استفاده از اندروید برای پرچمداران جدیدش را به دست بیاورد. از طرفی سیستم عامل اختصاصی هواوی هنوز به منظور استفاده در یک گوشی هوشمند تجاری آماده نیست. به همین دلیل بزرگترین گوشی‌ساز چینی مجبور شد در هواوی میت 30 و میت 30 پرو از پروژه متن باز اندروید استفاده کند.

سیستم‌ عامل‌های پروژه متن باز اندروید فاقد سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل هستند. بعد از معرفی دو گوشی، روشی برای نصب گوگل پلی سرویسز و در نتیجه آن نصب اپلیکیشن گوگل پلی استور پیدا شد. در مطلب آموزش نصب پلی استور گوگل روی گوشی های سری میت 30 هواوی نیز به این موضوع اشاره کردیم.

بسیاری از کاربران بعد از خرید پرچمداران جدید موفق به نصب گوگل پلی استور در هواوی میت 30 و میت 30 پرو شدند. این کار منوط به دریافت فایل‌های APK مورد نیاز برای نصب فریم ورک Google Services بود که وب سایت چینی lzplay.net ارائه می‌کرد. این وب سایت به کاربران اجازه داد بدون نیاز به آنبلاک کردن بوت لودر گوشی، گوگل موبایل سرویسز را به هواوی میت 30 اضافه کنند.

بر اساس گفته‌های جان وو (John Wu)، توسعه‌دهنده Magisk به عنوان ابزاری برای روت کردن دستگاه‌های اندرویدی، ابزارهای ارائه شده توسط وب سایت lzplay.net بر یک بکدور موجود در گوشی‌های هوشمند هواوی تکیه می‌کند. این بکدور فقط در دستگاه‌های اندرویدی هواوی وجود دارد.

این رخنه امنیتی به فایل‌های APK ارائه شده توسط وب سایت lzplay.net اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های مورد نظرش را به عنوان برنامه‌های سیستمی روی دستگاه نصب کرده و بستر نرم افزاری گوشی را دستخوش تغییر قرار بدهد.

به طور واضح، این اتفاق سبب نگرانی کاربران به خاطر کاهش امنیت گوشی هوشمندشان می‌شود. هواوی از راهکار ارائه شده توسط وب سایت lzplay.net مطلع بوده و حتی گفته می‌شود خود شرکت پشت پرده تاسیس آن قرار دارد.

عدم امکان نصب گوگل پلی استور در هواوی میت 30

بعد از مطرح شدن ادعاهای آقای جان وو، وب سایت نام برده حذف شد. هنوز درباره اقدامات احتمالی هواوی به منظور حذف شدن این وب سایت یا تصمیم توسعه‌دهنده آن خبری در دسترس نیست. در هر صورت، گوگل درپی بلاک کردن نصب گوگل پلی استور از طریق وب سایت نام برده است و این اتفاق دیر یا زود رخ می‌داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. بازگشت همه به سوی اوست با نهایت تاسف درگذشت هواوی بنجل را تسلیت میگم به تمامی طرفداران بنجل پرست چینی علی الخصوص به برادران بنجل پرست هواوی،خدا رحمتش کنه
    انشا…هر چه زودتر شاهد درگذشت شیافومی بنجل هم باشیم

  2. سلام من میخوام گوشی هنور 8c رو بخرم ولی برای آپدیتش شک دارم میشه راهنمایی کنید ؟
    آیا به اندروید پای آپدیت میشه ؟

  3. داخل متن برای بوتلودر بجای فعل آنلاک از آنبلاک استفاده کردید بنظرم اشتباهه.