قابلیت لایو کپشن

گوگل قابلیت لایو کپشن (Live Caption) را با گوشی‌های پیکسل 4 ارائه می‌دهد

رونمایی از گوشی‌های پیکسل 4 نزدیک است و طبق وعده‌‌ی گوگل، باید انتظار وجود قابلیت لایو کپشن یا زیرنویس همزمان را در آن‌ها داشته باشیم. در ادامه می‌توانید نحوه کارکرد Live Caption را تماشا کنید.

پیش‌تر در کنفرانس گوگل I/O شاهد معرفی لایو کپشن بودیم؛ قابلیتی که محتوای صوتی در حال پخش را تبدیل به متن می‌کند و به صورت زیرنویس، روی صفحه‌ی دستگاه‌ها نمایش می‌دهد. گوگل چند ماه قبل از ورود این قابلیت به گوشی‌های منتخبی خبر داد که با اندروید 10 کار می‌کنند. حالا که کمتر از دو هفته تا معرفی خانواده گوگل پیکسل 4 فاصله داریم، این پرچمداران را باید جزو نخستین دستگاه‌های بهره‌مند از قابلیت لایو کپشن به شمار بیاوریم.

اسکرین‌شات‌های لو رفته نشان می‌دهند که تنظیمات مربوطه در گوگل پیکسل 4 ایکس ال بسیار ساده است. حتی می‌توان گزینه‌ای را برای لایو‌ کپشن در بخش نوتیفیکیشن‌ها اضافه کرد. البته فعلا این قابلیت تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند؛ اما به زودی زبان‌های بیشتری اضافه خواهند شد. کاربران گوشی‌های جدید گوگل می‌توانند از طریق منوی Accessibility و همین‌طور پنل Sound به قابلیت لایو‌ کپشن دسترسی پیدا کنند. جالب اینکه امکان فیلتر کردن کلمات رکیک هم وجود دارد.

طبق تصاویر به اشتراک گذاشته شده در وب‌سایت XDA؛ این قابلیت در اپلیکیشن‌های یوتیوب، گوگل فوتوز، آمازون پرایم ویدیو و نتفلیکس کار می‌کند. باید دید آیا لایو کپشن با اسپاتیفای هم کار خواهد کرد و می‌تواند همپای کلام رپرها، زیرنویس کند یا خیر؟ همچنین به ادعای گوگل، پروسه به صورت آفلاین انجام می‌گیرد و هیچ صدایی ذخیره نمی‌شود.

به دلیل فشاری که این قابلیت به حافظه دستگاه وارد می‌کند، فقط گوشی‌های رده بالا از آن برخوردار خواهند شد. البته وان پلاس 7 تی که اخیرا با سخت افزار رده بالا و سیستم عامل اندروید 10 معرفی شد، کاملا واجد شرایط است؛ اما لایو‌ کپشن در آن جایی ندارد. پس به نظر می‌رسد در مقطع فعلی، دسترسی به این قابلیت با محدودیت‌هایی همراه باشد.

پیش‌نمایشی از نحوه کارکرد قابلیت لایو کپشن

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*