مریخ

بیش از 287 هزار اسم از ایران برای ثبت در مریخ ارسال شد

آخرین فرصت کاربران برای اینکه نام خود را در سیاره مریخ به ثبت برسانند به اتمام رسید. طبق نتایج اعلام شده کاربران ایرانی بیش از 287 هزار اسم را برای ثبت در مریخ ارسال کردند.

ناسا حدود 3 ماه قبل طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد علاقه‌مندان در سراسر جهان می‌توانند در پایگاه اینترنتی این سازمان فضایی اسم‌های خود را برای ثبت در سیاره سرخ ارسال کنند. در واقع ناسا قصد دارد مریخ نورد 2020 را به سیاره سرخ اعزام کند، از این رو بر روی بدنه این مریخ نورد تراشه‌ای قرار می‌گیرد که حاوی نام‌های اعلام شده کاربران خواهد بود. کاربران در بازه زمانی مشخص شده می‌توانستند پس از ورود به پایگاه اینترنتی ناسا نام خود را برای ثبت در سیاره سرخ ارسال کنند.

287 هزار اسم ایرانی برای ثبت در مریخ

در مهلت تعیین شده کاربران سراسر جهان بیش از 10 میلیون و 931 هزار و 29 اسم را در پایگاه اینترنتی ناسا به ثبت رساندند. این نام‌ها تا 30 سپتامبر بر روی یک تراشه سیلیکونی درج می‌شود و سپس بر روی بدنه کاوشگر 2020 نصب خواهد شد. این مریخ نورد در سال 2020 به سمت سیاره سرخ و با هدف فرود در محل دهانه یزرو پرتاب می‌شود. بیشترین نام ثبت شده به کشور ترکیه با 2 میلیون و 528 هزار اسم تعلق دارد و کاربران ایرانی نیز با ثبت 287 هزار و 506 اسم در جایگاه پنجم لیست بیشترین اسم ثبت شده برای سیاه سرخ قرار دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*