هواوی واچ جی تی 2

با نوآوری‌های ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی 2 آشنا شوید

ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی 2 (Huawei Watch GT 2) دارای نوآوری‌های متعددی است که کاربران به کمک آنها می‌توانند فعالیت ورزشی، سلامتی و خواب خود را کنترل کنند.

هواوی ساعت هوشمند Watch GT 2 را در دو سری 42 و 46 میلی متری با انبوهی از نوآوری‌ها و امکانات جدید معرفی کرد. این ساعت به کاربر کمک می‌کند تا انواع فعالیت‌های ورزشی، وضعیت سلامتی و کیفیت خواب خود را کنترل کند. عبارت GT در زبان ایتالیایی مخفف Gran Turisomo و در انگلیسی مخفف Grand Tourer است. این عنوان معمولا برای توصیف خودروهای لوکس و رده‌بالا به کار می‌رود؛ اما ریشه این عبارت به دهه 60 میلادی و خودروهای کمیاب و باکیفیت آن دوران برمی‌گردد که امکان سفرهای طولانی را در اختیار مردم می‌گذاشتند. هواوی نیز با الهام از این مفهوم ساعت هوشمند Watch GT 2 را به عنوان دستگاهی رده‌بالا و لوکس معرفی کرده است.

نوآوری‌های هواوی واچ جی تی 2

هواوی واچ جی تی 2

هواوی واچ جی تی 2 در دو اندازه 42 و 46 میلی‌متری معرفی شده است. هرکدام از اندازه‌های 42 و 46 میلی‌متری این ساعت 4 مدل مختلف دارند که در مجموع 8 مدل متفاوت با ویژگی‌های ظاهری و سخت‌افزاری خاص را تشکیل می‌دهند.

چیپست اختصاصی Kirin A1

هواوی با Kirin A1، نخستین چیپست اختصاصی دستگاه‌های پوشیدنی، بار دیگر تراشه‌ای پیشتاز را معرفی کرد و مهندسی برتر خود را به رخ کشید.

چیپست اختصاصی Kirin A1 مجهز به 3 هسته قدرتمند است که هر یک به واحد مدیریت تامین انرژی (PMU) جداگانه متصل هستند. معماری هوشمندانه 3+1 باعث شده این چیپست از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه باشد.

هواوی واچ جی تی 2

از سوی دیگر بهینه‌سازی هر هسته برای انجام امور مشخص در حالی که تحت مدیریت ماژول PMU هستند، باعث شده چیپست Kirin A1 حداکثر کارایی در انواع پردازش‌ها را با حداقل مصرف انرژی انجام دهد.

فناوری TruSeen 3.5 و پایش حرفه‌ای ورزش و ضربان قلب

فناوری TruSeen 3.5 هواوی با به‌کارگیری روشی نوآورانه برای سنسور مادون‌قرمز، علاوه بر تشخیص فعالیت‌های فیزیکی، ضربان قلب کاربر را نیز با دقتی بالا تحت نظر می‌گیرد. همراهی این فناوری با سیستم هوش مصنوعی سبب شده دستگاه قادر به کنترل ضربان قلب در شبانه روز و حتی هنگام خواب باشد.

چنین نظارت کامل و دقیقی، هواوی واچ جی تی 2 را قادر ساخته تا به پایش دقیق ضربان قلب هنگام انجام تمرین‌های ورزشی و حتی شنا نیز بپردازد. کاربران می‌توانند با تعریف مقداری برای حداقل یا حداکثر ضربان مجاز هنگام استراحت، با دریافت اعلان،متوجه خارج شدن از اندازه مجاز شوند و این گونه کنترل سلامتی خود را ارتقا دهند.

همچنین هواوی واچ جی تی 2 با کنترل دائم ضربان قلب می‌تواند به تشخیص مواردی مانند تپش قلب یا نارسایی قلبی کمک کند. هنگامی که در زندگی روزمره ضربان قلب کاربر برای مدت 10 دقیقه از 50bpm پایین‌تر یا از 100bpm بالاتر باشد، ساعت از طریق اعلان به کاربر هشدار می‌دهد.

دستیار ورزشی هوشمند شما

هواوی واچ جی تی 2

در راستای ارتقای سطح ورزشی ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای، ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی 2 به برنامه‌های تمرینی از سطح پایه تا حرفه‌ای، در زمینه‌هایی مانند دو و میدانی و شنا مجهز شده است. همچنین این محصول قادر است از طریق GPS تمرین‌های دوچرخه‌سواری را نیز تحت نظر قرار دهد و به عنوان دستیار ورزشی اختصاصی کاربر در ورزش‌های سه‌گانه عمل کند.

خواب شبانه بهتر

با استفاده از فناوری هواوی با نام TruSleep، ساعت‌های هوشمند می‌توانند الگوی خواب کاربر را رهگیری کرده و اطلاعات کاملی را درباره کیفیت خواب ارائه کنند. در همین حین، ساعت با پایش ضربان قلب و کنترل کیفیت تنفس به خواب کاربر امتیاز می‌دهد. همراهی هوش مصنوعی در این بخش سبب شده هواوی واچ جی تی 2 بتواند 6 مشکل رایج هنگام خواب را شناسایی کرده و راه‌حل مناسب ارائه دهد.

فناوری TruSleep به دقت قسمت‌های مختلف خواب کاربر را تحت نظر می‌گیرد تا نظارت کاملی روی خواب کاربر داشته باشد. این مراحل شامل موارد زیر هستند:

Light Sleep: مرحله‌ای از خواب که بیشترین اهمیت را برای استراحت بدن دارد؛ خاطرات در آن پردازش می‌شوند و متابولیسم بدن تنظیم می‌شود. در این مرحله کاربر به سادگی با صدا، تکان یا لمسی کوچک از خواب بیدار می‌شود.

Deep Sleep: بخش حساس خواب که تقویت سیستم ایمنی، تجدید قوای جسمی و آرام‌سازی ذهن را در بر دارد.

هواوی واچ جی تی 2

REM (حالت رویا): در این حالت چشمان کاربر تکان‌های پیاپی دارند و مغز بسیار فعال است. این درحالی است که بدن در این حالت فعالیت خاصی ندارد. درک مشکلات این بخش و کمک به بهبود کیفیت آن می‌تواند تا حد چشمگیری در خلاقیت و کاهش استرس کاربر موثر باشد.

Wakefulness: حالتی که کاربر از خواب برمی‌خیزد. این حالت معمولا 2 بار در شب رخ می‌دهد و هر بار حداکثر تا 30 دقیقه طول می‌کشد.

نظارت همیشگی بر این بخش‌ها به TruSleep امکان تشخیص کمبودها در الگوی خواب را می‌دهد و از این طریق می‌توان بهینه‌سازی‌های لازم را در بخش مورد نظر اعمال کرد. آنالیز جداگانه هرکدام از قسمت‌های خواب کاربر، امکان ایجاد دستورالعمل‌های اختصاصی برای بهبود کیفیت خواب را از میان حدود 200 راهکار موجود، فراهم می‌کند.

نظارت بر استرس

فناوری TruRelax هواوی طوری طراحی شده تا استرس کاربر را به صورت لحظه‌ای بسنجد و آن را گزارش کند. بنابراین کاربران قادرند با نظارت روی میزان استرس خود در طول روز، به زندگی سالم نزدیک‌تر شوند.

هواوی TruRelax با پایش ضربان قلب، مقایسه آن با فعالیت فیزیکی و تحلیل تغییرات آن، سطح استرس کاربر را تشخیص می‌دهد. در مرحله بعد، این ساعت هوشمند به ارائه راهکارها و تکنیک‌هایی برای کاهش استرس می‌پردازد تا با اصلاح الگوی رفتاری کاربر، تا حد قابل توجهی سطح استرس را کاهش دهد.

این ویژگی با قابلیت Breathing Training نسل اول ساعت هوشمند WATCH GT همراه شده و با آموزش تکنیک‌های ساده تنفس، به کاهش اضطراب و افزایش گردش خون کمک می‌کند. جهت یادگیری الگوهای تنفسی، HUAWEI WATCH GT 2 زمان دم و بازدم صحیح را با لرزش به کاربر اعلام می‌کند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یه خورده بهتر شده ولی تحول انقلابی نداشته