گوشی مجهز به نمایشگر اسلایدری منعطف

اختراع جدید سامسونگ یک گوشی نمایشگر اسلایدری منعطف است

اختراع جدید سامسونگ، یک گوشی مجهز به نمایشگر اسلایدری منعطف است. به لطف این صفحه نمایش می‌توان به راحتی به تماس‌های صوتی و تصویری پاسخ داد.

در اولین ربع سال میلادی جاری، گوشی منعطف سامسونگ گلکسی فولد را معرفی شد. این موبایل می‌توانست یکی از خلاقانه‌ترین گوشی های هوشمند تاریخ لقب بگیرد، اما گزارش مشکلاتی عجیب در نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد، جمع‌‌آوری محصولات از دست مشتریان و عدم عرضه مجدد آن تا امروز سبب شد دید کاربران نسبت به آن تغییر کند.

با این حال، بر اساس بی‌شمار پتنتی که سامسونگ قبل و بعد از رونمایی گلکسی فولد در رابطه با گجت های منعطف به ثبت رسانده است، این شرکت تصمیم ندارد از رویاپردازی در این حوزه دست بردارد. جدیدترین پتنت یا اختراع به ثبت رسیده توسط سامسونگ که اسناد آن به تازگی به صورت عمومی فاش شده است، به یک گوشی مجهز به نمایشگر اسلایدری منعطف اشاره دارد. این صفحه نمایش می‌تواند حاشیه بالای نمایشگر اصلی را پنهان کند.

تصاویر گوشی دارای نمایشگر اسلایدری منعطف سامسونگ

به عبارتی دیگر، گوشی هوشمندی که در این پتنت به تصویر کشیده شده، دارای یک نمایشگر منعطف متصل به یک چنگک با ساختار پیچیده است. مکانیزم آن به شکلی است که سبب می‌شود نمایشگر به سمت بالا و پایین، به صورت اسلایدری، حرکت کند. به همین دلیل قادر است حاشیه‌ بالای نمایشگر اصلی دستگاه را پوشانده یا در معرض دید قرار بدهد. این حاشیه محل قرارگیری دوربین سلفی و اسپیکر روگوشی است.

این نخستین مرتبه‌ای نیست که با یک گوشی محهز به نمایشگر اسلایدری رو به رو می‌شویم. به عنوان مثال باید به گوشی شیائومی می میکس 3 اشاره کرد که در طراحی آن از چنین ایده‌ای استفاده شده است. با این حال، برخلاف حرکت کل صفحه نمایش به بالا یا پایین، همانند نمونه آن در شیائومی می میکس 3، در گوشی مربوط به پتنت جدید سامسونگ، یک نمایشگر اسلایدری منعطف طراحی شده که به لطف بهره بردن از پیاده‌سازی کاملا مجزا، به تنهایی جابه‌جا می‌شود.

بر اساس تصاویر پتنت، وقتی کاربر یک تماس صوتی یا تصویری دریافت می‌کند، به وسیله پایین آوردن نمایشگر، اسپیکر روگوشی به همراه دوربین سلفی نمایان و قابل استفاده خواهند شد. به طور عکس، به وسیله بالا بردن صفحه نمایش و مخفی کردن مجدد گوشی تلفن و دوربین سلفی، تماس قطع می‌شود.

در حال حاضر، به جز پاسخ دادن و قطع تماس‌ها، سایر کاربردهای نمایشگر اسلایدری منعطف گوشی به تصویری کشیده شده در پتنت جدید سامسونگ مشخص نیست. گفتنی است گوشی نام برده دارای نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بسیار بالایی بوده و حاشیه‌های کمی در اطراف صفحه نمایش آن دیده می‌شود.