دوآل اکسپوژر یکی از قابلیت‌های جدید دوربین گوگل پیکسل 4 است + نمونه تصاویر

دوآل اکسپوژر نام یکی از جدیدترین حالت‌های عکاسی افزوده شده به نرم افزار دوربین گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال (Google Pixel 4 XL) است. به لطف آن می‌توان کنترل نوردهی را در همه قسمت‌های فریم به دست گرفت.

یکی از بهبودهای مهمی گوگل پیکسل 4 در مقایسه با قبل، که از آن یک دوربین موبایل باکیفیت‌تر خواهد ساخت، مجهز شدن به یک چیپ پردازش تصویر جدید است. این چیپ Pixel Neural Core نام دارد (اسم چیپ پردازش تصویر گوشی‌های قبلی سری پیکسل Visual Core بود).

علاوه بر این بهبود، یک سری تغییر مهم در نرم افزار دوربین گوشی نیز اعمال شده است. به عنوان نمونه باید به افزوده شدن ویژگی جدیدی به نام دوآل اکسپوژر به آن اشاره کرد. به لطف آن کاربر می‌تواند به صورت جداگانه، کنترل بخش‌های روشن و سایه‌های تصویر را به دست بگیرد. می‌توان آن را به نوعی حالت دستی عکاسی اچ دی آر دانست.

در تصویربرداری اچ دی آر، دوربین برای ثبت بخش‌های روشن، به صورت شورت اکسپوژر اقدام می‌کند. به منظور ثبت بخش‌های دارای نور کمتر در فریم مخصوصا سایه‌ها، به صورت لانگ اکسپوژر عکاسی خواهد شد. در نهایت، برای ایجاد یک نتیجه باکیفیت، دو عکس با یکدیگر ترکیب می‌شوند. ویدیوی کوتاه زیر به خوبی نحوه کار حالت دوآل اکسپوژر را نشان می‌دهد.

نحوه کار حالت دوآل اکسپوژر

بعد از اعلام وجود این قابلیت جدید در دوربین گوگل پیکسل 4، نمونه تصاویری که بعد از فعال‌سازی حالت دوآل اکسپوژر به ثبت رسیده‌اند منتشر شد. کاربر به لطف آن می‌تواند به طور دلخواه کنترل بخش‌های دارای نور کافی و همچنین سایه‌ها را در اختیار گرفته و صحنه‌هایی هنری ایحاد کند.

وب سایت 9to5Google موفق شد به نمونه عکس‌های بیشتری که توسط دوربین گوشی گوگل پیکسل 4 به ثبت رسیده‌اند دسترسی پیدا کند.

تا رویداد رونمایی گوشی گوگل پیکسل 4 در روز پانزدهم اکتبر (بیست و سوم مهر) ده روز باقی مانده است. با این حال اکنون هیچ چیز درباره این گوشی و همچنین برادر بزرگتر آن، گوگل پیکسل 4 ایکس ال، بر ما پوشیده نیست. روز گذشته، مشخصات گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال به طور کامل لو رفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. عجب دوربین خارق العاده ای داره

  2. اه اه این دیگه چه گوشی ایه؟

  3. دگزو دروغی بیش نیست باید گفت به احتمال زیاد پول بیشتری به دگزو میده واسه تبلیغ گوشیش

  4. احتمال زیاد رکورد جدیدی ثبت کنه تو دگزو مارک