مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 13

مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 13 که باید آن‌ها را امتحان کنید

در این مقاله شما را با مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 13 (iOS 13) اپل که باید آن‌ها را امتحان کنید٬ آشنا خواهیم کرد. این قابلیت‌ها شامل اشتراک‌گذاری صوتی٬ پیام خوان صوتی٬ ویرایشگر ویدیویی و غیره می‌شود.

سپتامبر گذشته، اپل سرانجام آی او اس 13 و 13.1 را در دسترس میلیون‌ها گوشی آیفون در سراسر جهان قرار داد. و طبق هر به‌روزرسانی مهم دیگری، این نسخه نیز دارای قابلیت‌های جدید و تغییراتی در طراحی خود است تا پلتفرم موبایلی اپل را یک گام به تکامل نزدیک‌تر کند.

ما در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 13 که می‌تواند هر کاربری را جذب خودش کند، به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 13

1- حالت تیره

مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 13

سرانجام اپل حالت تیره را به پلتفرم موبایلی خودش اضافه کرد. این حالت جدید نه تنها ظاهری زیبا و تاریک را اضافه می‌کند٬‌ بلکه زندگی جدیدی را به دستگاه شما می‌آورد. علاوه بر این٬ اگر صاحب یک آیفون مجهز به نمایشگر OLED (آیفون ایکس به بعد) هستید٬ این حالت می‌تواند عمر باتری گوشی شما را نیز بی‌افزاید. ضمنا حالت تیره کمک می‌کند فشار کمتری به چشم‌های شما وارد شود.

فراتر از همه٬ حالت تیره دارای سیستم پوششی گسترده‌ای است. این بدان معناست که تمام اپلیکیشن‌های محبوب شما از آن پشتیبانی خواهند کرد. درست مانند شیفت شب٬ شما می‌توانید تنظیم کنید که به صورت خودکار پس از طلوع آفتاب حالت روشن فعال شده و در غروب خورشید نیز حالت تیره فعال شود.

2- رد تماس‌های ناشناخته

مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 13

از تماس تلفنی ربات‌ها خسته شده‌اید؟ امیدوارید یک روزی از شر آن‌ها خلاص شوید؟ خبر خوب اینکه اپل به فکر شما بوده است. همراه با قابلیت Silence Unknown Callers در آی او اس 13 شما می‌توانید مشخص کنید تماس‌های ناشناخته به صندوق پستی صوتی منتقل شوند و دیگر تماس آن‌ها را مشاهده نکنید. بنابراین بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ی اضافی برای نصب اپلیکیشن‌های متفرقه٬ می‌توانید برای همیشه از دست روبات‌های تماس گیرنده راحت شوید.

البته در نظر داشته باشید که فعال کردن این قابلیت٬ بدان معناست که شماره‌های غریبه دیگر روی صفحه‌ی گوشی شما نمی‌افتد. پس اگر منتظر یک تماس از سوی شرکتی که در آن مصاحبه‌ی شغلی کردید هستید٬ باید مواظب باشید که این قابلیت در آن بازه‌ی زمانی فعال نباشد.

3- صفحه کلید QuickPatch

مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 13

طی سالیان اخیر٬ اپلیکیشن‌هایی نظیر Gboard و SwiftKey به کاربران آی او اسی کمک کرده‌اند که بتوانند با تایپ مبتنی بر ژست‌های حرکتی در گوشی‌های اندرویدی٬ در دیوایس خود تایپ کنند. همراه با آی او اس 13 اپل این دست اپلیکیشن‌ها دیگر جایی برای استفاده ندارند٬ زیرا اپل این مکانیزم تایپ را به اپلیکیشن پیشفرض کیبورد خودش نیز اضافه کرده است.

اپل نام QuickPatch را برای این مکانیزم انتخاب کرده است. نیازی نیست شما اپلیکیشن جداگانه‌ای را نصب کنید. آن پس از به‌روزرسانی به صورت پیشفرض داخل خود اپلیکیشن کیبورد گوشی شما قرار خواهد داشت و به شما اجازه می‌دهد یک دستی به سادگی تایپ کنید. پس چه چیزی بهتر از این که به جای نصب یک اپلیکیشن جداگانه و اشغال کردن بیشتر فضای ذخیره سازی٬ از همان کیبورد گوشی خود استفاده کنید؟

4- ویرایش ویدیویی

مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 13

روزهایی که برای کراپ کردن یا چرخواندن فریم ویدیوهایتان نیازمند نصب اپلیکشن‌های متفرقه بودید٬‌ تمام شد. یکی از جذاب‌ترین قابلیت های آی او اس 13 اضافه شدن امکانات ابتدایی ویرایش ویدیو و تقویت اپلیکیشن Photos است. شما به لطف این به‌روزرسانی می‌توانید محتوا را بچرخوانید و روشنایی و شفافیت تصویر را نیز تغییر دهید.

5- Apple Maps بازطراحی شده

مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 13

اپلیکیشن Maps جدید در آی او اس 13 حالا رابط کاربری بهبود پیدا کرده‌ای داشته و جزئیات غنی‌تری را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید مکان‌های مورد علاقه‌ی خود را ذخیره کنید. نیازی به گفتن ندارد که یک قابلیت جدید به نام “Look Around” نیز در اینجا وجود دارد که خیلی سریع و روان عمل می‌کند. بنابراین اپل مپس شبیه رقیب قدرتمند خود٬ گوگل مپس شده است.

6- پروفایل‌های iMessage

مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 13

درست همانند اینستاگرام یا فیسبوک٬ آی او اس 13 به کاربران Messages اجازه می‌دهد که پروفایل شخصی خود را ایجاد کنند تا مخاطبان یا هر کاربر آیفون دیگری بتواند آن را مشاهده کند. شما می‌توانید اطلاعاتی که می‌خواهید را در پروفایل خود بنویسید تا میلیون‌ها کاربر iMessagre قادر به مشاهده‌ی آن باشند. شما همچنین می‌توانید عکس خودتان را روی پروفایل قرار داده یا حتی بهتر از آن٬ Memoji خود را روی عکس پروفایلتان قرار دهید.

7- قابلیت‌های جدید مموجی

مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 13

اگر صاحب آیفون 8 به بالاتر هستید و گوشی شما از iOS 13 برخوردار است٬ شما می‌توانید از Memoji استفاده کنید. بنابراین بدون آنکه نیازی باشد دیوایس شما به سیستم دوربین TrueDepth که در آیفون ایکس قرار دارد٬ شما می‌توانید از نسخه‌ی متحرک مموجی استفاده کنید. علاوه بر این٬ مانند اموجی‌های معمولی در هر کجا که خواستید از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین راهی برای سفارشی‌سازی مموجی‌ها در تمام دیوایس‌های شما وجود دارد.

8- پیام‌های Siri

مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 13

همراه آخرین نسخه‌ی سیستم عامل ٬iOS شما دیگر نیازی ندارید تا گوشی خود را بردارید و پیام‌هایتان را بخوانید. هدفون‌هایی که از تراشه‌ی H1 اپل (نظیر ایرپادز و پاور بیتس پرو) قدرت می‌گیرند٬ می‌توانند پیام‌های دریافتی شما را با استفاده از دستیار مجازی Siri برایتان بخوانند. البته محدودیت‌هایی نیز در اینجا وجود دارد. به طور مثال فقط پیام‌هایی که از طرف مخاطبان شما ارسال شده‌اند٬ خوانده می‌شوند.

9- اشتراک گذاری صوتی

مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 13

همراه با آی او اس 13.1 و آیفون 8 به بالاتر٬ شما می‌توانید دو جفت ایرپادز را به یک دیوایس متصل کنید. این گزینه‌ی مناسبی برای زوج‌ها است. و خبر خوب اینکه این قابلیت فقط با ایرپادز کار نمی‌کند. اگر شما صاحب هر هدفون دیگری که دارای یکی از تراشه‌های W1 و H1 است (نظیر PowerBeats Pro ٬ PowerBeats 3 Wireless ٬ BeatsX و غیره) نیز می‌توانید از این ویژگی بهره‌مند شوید.

10- Sign In With Apple

ما پیشتر در سایت‌های مختلف گزینه‌هایی نظیر «ورود از طریق گوگل» یا فیسبوک را دیده بودیم. موردی که هست٬ استفاده از این دو کلید ورود سریع می‌تواند حریم شخصی شما را به دو شرکت مذکور ارسال کند. اما قابلیت «ورود از طریق اپل» این چنین نیست. آن در واقع از راه دیگری استفاده کرده تا دست هر شرکتی را از اطلاعات شخصی شما کوتاه کند.

بنابراین دیگر نام٬ جنسیت یا سن شما به اشتراک گذاشته نخواهد شد. علاوه بر این٬ Sign In With Apple یک آدرس ایمیل iCloud رمزگذاری شده و سفارشی را با هر بار ورود شما می‌سازد؛ پس دیگر نیازی به اشتراک‌گذاری ایمیل اصلی شما نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. فقط apple maps ش عملکرد عالیی داره اونم فقط داخل امریکا

    بقیه شم اندروید داره

  2. خیـــلی گرون بید، به امتحانش نمی‌ارزه