قسمت جدید فیلم جیسون بورن (Jason Bourne) تایید شد

طبق اخبار منتشر شده، قسمت تازه‌ای از مجموعه فیلم جیسون بورن (Jason Bourne) در دست توسعه قرار گرفته است و احتمالا با سریال Treadstone در ارتباط خواهد بود.

اولین قسمت از مجموعه فیلم جیسون بورن با نام هویت بورن (The Bourne Identity) در سال 2002 اکران شد و توانست به موفقیت بزرگی تبدیل شود. همین کافی بود تا شاهد ساخته شدن نسخه‌های بیشتری باشیم.

در دو دهه اخیر، بورن جایگاه ویژه‌ای در ژانر تریلر جاسوسی پیدا کرده است. از سکانس‌های اکشن نفس‌گیر تا رمز و رازهای پیرامون نقش اصلی‌اش. پس از اینکه قسمت آخر سه‌گانه اصلی در سال 2007 به اکران در آمد، مت دیمون از این پروژه خارج شد. به نظر می‌رسید که کار او با این مجموعه به پایان رسیده است اما طرفداران خواستار قسمت‌های بیشتری بودند. در این میان، شرکت سازنده تصمیم به ساخت یک نسخه فرعی با حضور یک بازیگر کاملا جدید گرفت: فیلم میراث بورن که با بازی جرمی رنر در سال 2012 اکران شد.

این فیلم که بودجه عظیم 125 میلیون دلاری داشت، تنها 276 میلیون دلار فروخت و این نشان می‌داد که طرفداران، قهرمان اصلی خودشان را می‌خواهند. این اتفاق در نهایت در سال 2016 رخ داد، جایی که مت دیمون یک بار دیگر بازگشت تا نقش جیسون بورن مشهور را ایفا کند. این فیلم با اینکه نتوانست طرفداران را به اندازه سه قسمت اصلی راضی کند اما با بودجه 120 میلیون دلاری، 415 میلیون دلار فروخت تا در برای ساخته شدن قسمت‌های بیشتر باز باشد.

فیلم جیسون بورن

قسمت جدید مجموعه فیلم جیسون بورن در راه است

از سال 2016، اخبار زیادی پیرامون قسمت جدید فیلم جیسون بورن منتشر نشده اما سریال Treadstone قرار است طرفداران را یک بار دیگر به دنیای بورن بازگرداند. این سریال به زودی پخش خود را از شبکه یو اس ای نتورک آغاز می‌کند و بدون شک اتفاق خوبی برای طرفداران است اما خبر خوب دیگر، تایید شدن یک نسخه سینمایی جدید از این مجموعه است. تهیه کننده سریال و فیلم‌های بورن، بن اسمیت در این رابطه اعلام کرد که سازندگان در حال کار بر روی یک فیلم جدید هستند.

ما هنوز نمی‌دانیم که آیا مت دیمون برای فیلم جدید باز می‌گردد یا خیر اما تجربه ثابت کرده که این مجموعه فقط در صورتی کاملا موفق ظاهر می‌شود که دیمون در آن حضور داشته باشد. با این حال، بن اسمیت به این نکته اشاره داشته که فیلم جدید با اتفاقات سریال Treadstone هم زمان خواهد بود. این بدین معناست که فیلم جدید، یک پیش در آمد است. اینکه مت دیمون یک نسخه بسیار جوان‌ خودش را بازی کند، چندان منطقی نیست، مگر اینکه از تکنولوژی‌های جوان سازی استفاده شود، همانند ویل اسمیت در فیلم مرد ماه جوزا یا رابرت دنیرو در فیلم مرد ایرلندی اما این پروسه بسیار پرخرج و چالش برانگیز خواهد بود.

فیلم جیسون بورن

سریال Treadstone

ایده ساخت یک دنیای اختصاصی پیرامون بورن هیجان انگیز به نظر می‌رسد، آن هم وقتی که تقاضا برای این مجموعه بالا است. اما مشکل اصلی در مقایسه با سری فیلم‌های جیمز باند یا ماموریت غیرممکن این است که هیچکس نمی‌تواند جایگزین مت دیمون شود و اگر شاهد حضور او در قسمت‌های بعدی نباشیم، تیم سازنده کار سختی برای یافتن یک جانشین مناسب و راضی کردن طرفداران خواهند داشت. فعلا باید منتظر پخش سریال Treadstone بمانیم که قرار است فصل تازه‌ای را برای مجموعه بورن آغاز کند. در صورتی که مخاطبان از این سریال استقبال کنند، می‌توان به موفقیت قسمت‌های سینمایی آتی امیدوار بود.

در سریال Treadstone، بازیگرانی همچون جرمی ایروین، برایان جی اسمیت، عمر متولی و تریسی ایفیچور به ایفای نقش می‌پردازند. پخش این سریال از تاریخ 15 اکتبر 2019 (23 مهر) آغاز می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. من یه قسمتش رو دیدم اصلا خوب نبود داستانشم تکراری بود

  2. من که این فیلمو ندیدم نمیدونم