مصرف روزانه نوشابه

مصرف روزانه نوشابه و نوشیدنی‌های انرژی زا ممکن است مرگ‌بار باشند

تحقیق تازه‌ای نشان می‌دهد که مصرف روزانه نوشابه و نوشیدنی‌های انرژی زا سلامت بدن را به خطر انداخته و می‌تواند حتی مرگ‌آور باشد!

مطالعات جدید نشان داده‌‌اند که نوشیدن نوشیدنی‌های غیر الکی، از جمله نوشابه و نوشیدنی‌های انرژی می‌تواند تاثیر عمده‌ای بر سلامت بلند مدت یک فرد داشته باشد. اخیرا پژوهش‌های جدیدی در مجله پزشکی داخلی JAMA منتشر شد که دانشمندان در این مجله ارتباط بین مصرف نوشیدنی‌های غیر الکی و خطر مرگ را شرح داده‌اند.

این مطالعه به منظور بررسی ارتباط بالقوه بین نوشیدنی‌های غیر الکی از نوشابه گرفته تا لیموناد‌ گازدار و خطر مرگ صورت گرفته است. محققان در بخشی از این پژوهش، بیش از 451000 نفر از اروپایی‌ها را که از 10 کشور مختلف در تحقیقات (European Prospective Investigation) در زمینه‌ی سرطان و تغذیه شرکت کرده بودند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

مصرف روزانه نوشابه را ترک کنید

در زمان نام نویسی در EPIC، افرادی که شرایطی مانند بیماری‌های قلبی و سرطان داشتند، از شرکت در این آزمایش محروم شدند. همچنین، محققان کسانی را که اطلاعاتی در مورد مصرف نوشابه ارائه نکرده بودند، حذف کردند.

بعد از تجزیه و تحلیل داده‌ها بر روی افراد باقی مانده، آن‌ها دریافتند که بیشترین درصد مرگ و میر از بین افرادی است که روزانه حداقل 2 لیوان نوشیدنی غیر الکلی مصرف می‌کردند. مطالعات نشان داد که مصرف روزانه نوشابه و به طور کلی نوشیدنی‌های قندی، ممکن است خطر بیماری‌های گوارشی را افزایش دهد و مصرف نوشیدنی‌های شیرین شده به صورت مصنوعی ممکن است با خطر مشکلات گردش خون همراه باشد.

یک لیوان نوشابه حدود 8.5 اونس است. یافته‌ها نشان می‌دهند که مصرف روزانه نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های شیرین گازدار، در سلامتی افراد خطرات جدی در پی دارد.