دسته بازی پلی استیشن 5

دسته بازی پلی استیشن 5 تغییرات بزرگ و جذابی خواهد داشت

سونی می‌گوید دسته بازی پلی استیشن 5 (Sony PlayStation 5) تغییرات بزرگی خواهد کرد. مهم‌ترین این تغییرات، انتقال احساسات متفاوت در بازی‌های متفاوت بر اساس بازخوردهای لمسی است.

خیلی آرام ولی مطمئن، سونی در حال انتشار جزئیات بیشتری از نسل آینده‌ی کنسول بازی خودش است. این شرکت ساعاتی پیش در حال توسعه بودن کنسول پلی استیشن 5 و زمان عرضه‌ی آن را تایید کرد. هرچند هنوز اطلاعات خیلی زیادی از این کنسول بازی در دست نیست، اما امروز جزئیات تازه‌ای از دسته بازی پلی استیشن 5 در اختیار ما قرار گرفته است. در واقع سونی تمام جذابیت‌ها را به خود کنسول معطوف نکرده است، بلکه دسته بازی آن نیز خود یک محور مهم در بحث جذابیت است.

مارک سرنی معمار ارشد شرکت سونی در مصاحبه‌ای با Wired عنوان کرده است که دسته بازی پلی استیشن 5 هنوز اسم رسمی به خود نگرفته است؛ ولی ما معتقدیم که آن از سیاست نامگذاری دسته‌های پلی استیشن در گذشته تبعیت می‌کند و سونی آن را DualShock 5 نام خواهد گذاشت. اما این تغییرات فقط به نام آن محدود نمی‌شود؛ در واقع دوال شوک 5 دارای قابلیت‌های جدیدی است که نمی‌توان آن‌ها را در دوال شوک 4 یافت.

بازخوردهای لمسی پیشرفته در دسته بازی پلی استیشن 5

سونی می‌گوید در حال حذف ویژگی‌های متداول و قدیمی از کنترلر خود است تا راه را بیشتر برای بازخورد لمسی باز کند. گیمرها قادر خواهند بود هنگام اجرای بازی‌ها، طیف گسترده‌ای از احساسات را تجره کنند که کمک می‌کند بیشتر در بازی‌ها غوطه‌ور شوند. سونی همچنین در وبلاگ خود گفته است که این بازخوردها در هر بازی مجزا هستند. به طور مثال احساس لرزشی که پس از برخورد اتومبیل به دیوار در یک بازی اتومبیل‌رانی از طریق دسته به شما منتقل می‌شود، متفاوت از احساساتی است که در یک بازی فوتبال تجربه می‌کنید.

دسته بازی پلی استیشن 5

Wired می‌گوید در بررسی انجام داده شده از دوال شوک 5، اسپیکر آن بهبود پیدا کرده بوده است که می‌تواند همکاری مهمی را با بازخوردهای لمسی داشته باشد. سونی این دسته بازی را به «محرک‌های انطباق‌پذیر» مجهز خواهد کرد تا بر اساس عنوانی که بازی می‌کنید، آن‌ها نیز تغییر کنند. همانطور که در بالا گفته شد، احساس شما در هر بازی متفاوت خواهد بود. به طور مثال احساس رانندگی یک خودرو، متفاوت از در دست داشتن اسلحه و تیراندازی با آن است.

با در نظر گرفتن این ویژگی‌های جذاب، سونی معتقد است که آن‌ها قادر به تولید یک تجربه‌ی قدرتمند هستند که می‌تواند فعالیت‌های مختلف را شبیه‌سازی کند. به گفته‌ی سونی، توسعه دهندگان از هم اکنون می‌توانند این دسته را در اختیار داشته باشند؛ بنابراین امیدواریم در آینده بازی‌هایی با استفاده از حداکثر ظرفیت‌های این گیم پد جذاب برای کنسول PS5 عرضه شود. ضمنا پیش از این گفته شده بود نسل آینده‌ی کنسول بازی سونی از یک دستیار دیجیتالی بهره‌مند خواهد بود. حال با انتشار این اطلاعات از سوی سونی، ما می‌توانیم متوجه شویم که این ارتباط بین کاربر و دستیار مجازی، از طریق دسته بازی انجام خواهد گرفت.

آنطور که خبرنگاران سایت Wired می‌گویند، تغییرات بزرگ و جذاب DualShock 5 فقط به زیر قاب آن بازمی‌گردد و از نظر ظاهری تفاوت زیادی را بین آن با نسل گذشته‌اش شاهد نخواهیم بود. هرچند نسخه‌ای که در دست این خبرنگاران قرار گرفته،‌ یک نسخه‌ی پیش تولید شده بوده و ممکن است سونی نسخه‌ی نهایی آن را همراه با خود کنسول به نمایش بگذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. الان من PS4 Pro دارم،وقتی نگاهش میکنم حس لوکس بودن و زیبایی و قدرت فوران میزنه ازش وای به حال PS5 که لعنتی این کنسول رو تو جیبش میکنه
    در کل کنسول فقط پلی استیشن و تمام