هواوی میت 30 پرو

با ویژگی‌های نمایشگر خمیده Horizon هواوی میت 30 پرو آشنا شوید

نمایشگر خمیده Horizon هواوی میت 30 پرو (Huawei Mate 30 Pro) دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که این پرچمدار هواوی را نسبت به سایر پرچمداران متمایز می‌کند.

یکی از نوآوری‌های هواوی در پرچم‌دار جدید خود، صفحه نمایش آبشاری Horizon و کلیدهای مجازی کنار گوشی است. این قابلیت، گوشی هواوی میت 30 پرو را از سایر رقبا متمایز کرده، هواوی برای تجربه بهتر و جلوگیری از لمس اشتباه این کلیدها نیز راهکارهایی ارائه داده است.

هواوی همواره مشغول توسعه و تحقیق برای ایجاد بهترین تجربه کار با نمایشگر گوشی های هوشمند است. کوچک‌تر شدن حاشیه نمایشگر در محصولات جدید این کمپانی، می‌تواند گواهی بر این موضوع باشد. اما هواوی در جدیدترین پرچم‌دار خود، یک گام جلوتر رفته و با استفاده از نمایشگری با انحنای 88 درجه‌ای، قصد داشته رویای ارائه نمایشگر بدون حاشیه را به واقعیت نزدیک کند.

نمایشگر خمیده Horizon هواوی میت 30 پرو

نمایشگر خمیده به کار رفته در هواوی میت 30 پرو که هواوی از آن با عنوان «HUAWEI HorizonDisplay» یاد می‌کند از نسل جدید تکنولوژی استفاده می‌کند. تماشای انحنای دو طرف این گوشی یا حتی حرکت دست روی لبه‌های خمیده آن، به نحوی حس آبشار را در ذهن کاربر تداعی می‌کند.

هواوی میت 30 پرو

با هربار در دست گرفتن این گوشی، نمایشگر Horizon Display دستگاه، پیشنهادهای تازه‌ای را پیش روی کاربر می‌گذارد و کنترل کم‌نظیری بر عملکرد بخش‌های مختلف را ارائه می‌کند. صرف نظر از طراحی خیره‌کننده، این نمایشگر برخی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های فعلی نظیر HuaweiAcoustic Display و سیستم قفل گشایی با استفاده از تشخیص چهره سه‌بعدی را نیز با خود به همراه دارد.

دکمه‌های لمسی هواوی در دو طرف نمایشگر

هواوی با پیروی از شعار «Less is more» طراحی بخش نمایشگر دستگاه را دگرگون کرده و در تلاش است تا مرز انتظارات از گوشی‌هایی با بدنه یکپارچه را بالاتر ببرد. در همین راستا هواوی دکمه‌های فیزیکی تنظیم صدا را از لبه فریم دستگاه حذف کرده و آن‌ها را با دکمه‌های لمسی (مجازی) جایگزین کرده است. البته دکمه فیزیکی پاور هنوز در جای خود باقی است.

هواوی میت 30 پرو

حذف دکمه‌های تنظیم صدا از بدنه دستگاه باعث شده گوشی هواوی میت 30 پرو در عین سادگی، زیبایی خاصی داشته باشد. نخستین تجربه در دسترس گرفتن این گوشی به خوبی توجه هواوی به طراحی ظاهری و المان‌های لمسی را نشان می‌دهد؛ همین امر می‌تواند برای تمایز قائل شدن میان پرچم‌دار هواوی و سایر پرچمداران بازار کافی باشد.

دکمه‌های لمسی هواوی، چه برای افراد راست‌دست و چه برای افراد چپ دست کاربردی است و نیاز کاربر به کلیدهای فیزیکی رایج را کاملا حذف می‌کند. اما نکته مهم درباره این قسمت احتمال لمس اشتباه و تصادفی صفحه نمایش است که مشکلی رایج در محصولات دارای نمایشگرهایی خمیده است.

هواوی میت 30 پرو

هواوی برای حل این مسئله در پرچم‌دار جدید خود دو راهکار در نظر گرفته است؛ راهکار نخست تقسیم‌بندی نمایشگر به سه بخش مختلف است. در واقع هواوی با تقسیم نمایشگر به بخش رویی (همان قسمت اصلی نمایشگر) و بخش‌های خمیده (انحنای 2 طرف نمایشگر) تلاش کرده تا از هرگونه لمس ناخواسته جلوگیری کند. این جلوگیری از طریق جداسازی عملکرد بخش‌های تصویری و بخش لمسی مربوط به آن‌ها عمل ‌می‌کند. در واقع با لمس هر قسمت از نمایشگر تنها امکان کنترل همان قسمت از نمایشگر را خواهید داشت.

هواوی میت 30 پرو

هواوی همچنین با طراحی الگوریتم خاص خود (مبتنی بر هوش مصنوعی)، نحوه در دست گرفتن گوشی توسط کاربر در دراز مدت را یاد می‌گیرد. به این ترتیب لمس‌های اشتباه در طول زمان به مرور کم و حذف می‌شوند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. نمایشگر خمیده اصلا خوب نیست

    • خیلی هم گوشی خوبی است از سامسونگ بهتر است که ویتنام جنس اشغال روش میندازه یا هندی که جای تعریف نداره همین که مال هنگ کنگ صد تای خمیده سامسونگ و میحره

      • خدا اولا شفات بده…هنگ کنک مال کره ست
        دوما مونتاؤ هر کشوری باشه از کیفیت کم نمیشه،ثانیا از قدیم گفتن و الانم میگن که آشغال ترین جنس مال چینه بعد توی مهندس با اون مغز پلمپت از جنس بنجل چینی تعریغ میکنی..خخخ

  2. من عاشق نمایشگره خمیدش شدم

  3. خیلی جذابه ولی بدیش اینه که زود میشکنه
    استقامت فدای زیبایی شده