خرید گوشی جدید

نظرسنجی: هر چند وقت یک بار به فکر خرید گوشی جدید می‌افتید؟

خرید گوشی جدید همیشه برای همه افراد، بسیار هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی خواهد بود. اما شما هر چند وقت یک بار گوشی جدید می‌خرید و دلیل شما برای ارتقای گوشی چیست؟

گوشی های هوشمند به سرعت به یک بخش مهم و اساسی در زندگی ما تبدیل شده‌اند. حتی متاسفانه برخی افراد با گوشی هوشمندی که در اختیار دارند، قضاوت می‌شوند. برند، سن و مدل گوشی، تا حدودی بازتابی از شخصیت مالک آن را نشان می‌دهد. حتی این که شخص هر چند وقت یک بار به فکر خرید گوشی جدید و تغییر موبایل خود می‌افتد نیز می‌تواند نشان‌دهنده شخصیت او باشد. افراد تصمیم می‌گیرند که زمان خرید گوشی جدید ، انواع و اقسام رویکردهای مختلف را داشته باشند. به همین منظور در این مطلب قصد داریم نظر شما را درباره زمان تغییر گوشی هوشمندتان بپرسیم تا ببینیم شما هر چند وقت یک بار و به چه دلیلی گوشی خود را عوض می‌کنید.

تب ارتقا

خرید گوشی جدید

برخی افراد همیشه به دنبال ارتقای گوشی خود هستند و به اصطلاح تب ارتقا دارند. این دسته از افراد شامل دو نوع کاربر متفاوت می‌شود. بعضی از آنها همیشه به دنبال عملکرد برتر و لیست متنوعی از ویژگی‌های روز هستند و بعضی‌ها هم فقط به مشخصات اهمیت نمی‌دهند و می‌خواهند جدیدترین و عالی‌ترین گوشی هوشمند بازار را داشته باشند. معمولا افرادی که مرتبا به دنبال به‌روز کردن هستند، سوار موج پرچمداران می‌شوند و هر چیزی کمتر از بهترین گوشی بازار، آنها را ناامید می‌کند.

هر وقت قرارداد به پایان برسد

بخش عظیمی از کاربران گوشی های هوشمند در کشورهای خارجی در این دسته قرار می‌گیرند. آنها خیلی با صحنه فناوری درگیر نیستند، اما هر زمان که مدت قرارداد اپراتور حاملشان به پایان برسد، با جذابیت گوشی های جدید به راحتی فریب داده می‌شوند. این بدان معناست که آنها معمولا هر دو سال یک بار گوشی خود را ارتقا می‌دهند.

ناراضی از بازار گوشی

در اینجا همه چیز پیچیده می‌شود. کاربران این دسته، می‌خواهند گوشی خود را ارتقا بدهند و گوشی جدیدی بخرند، اما از گوشی‌های جدیدی که به بازار می‌آیند و وضعیتی که صنعت تولید گوشی های هوشمند دارد، ناراضی هستند. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد؛ از قیمت بالای گوشی های پرچمدار امروزی گرفته تا نمایشگرهای دارای ناچ یا حذف جک هدفون. به این ترتیب این کاربر، حتی در صورتی که به خرید گوشی جدید نیاز داشته باشد، از این کار امتناع می‌کند و به شرکت‌های تولیدکننده اسمارت فون‌ها درس بزرگی می‌دهد.

دست نگه داشتن برای زندگی

خرید گوشی جدید

کاربران این دسته، غالبا به زندگی شخصی خود علاقه دارند و به آن افتخار می‌کنند و می‌توانند از گوشی های هوشمند خود دل بکنند. آنها معمولا به طور میانگین 4 سال با یک گوشی سپری می‌کنند. اگرچه این که کاربر در چنین مدت طولانی‌ای دست به خرید گوشی جدید نزند، ناامید کننده به نظر می‌رسد، اما احساس آنها وقتی سرانجام پس از چند سال و جهش از چند نسل، یک گوشی جدید می‌خرند، بسیار هیجان‌انگیز است.

به محض توانستن

متاسفانه خرید گوشی جدید همیشه به علاقه و ترجیح شخصی کاربر بستگی ندارد و بیشتر اوقات، عوامل بیرونی باعث می‌شوند فرد از ارتقای گوشی هوشمند خود خودداری کند. اصلی‌ترین عامل بیرونی را می‌توان میزان درآمد دانست که با وجود هزینه‌های زیادی که وجود دارد، بسیاری از افراد پول کافی برای ارتقای همیشگی گوشی هوشمندشان را ندارند. در اینجا، دوره ارتقای گوشی به داشتن پول کافی بستگی دارد. خرید یک گوشی جدید همیشه هیجان‌انگیز است، اما بعضی اوقات هزینه‌های دیگر در اولویت زندگی قرار دارند و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، مردم به ندرت به یک گوشی هوشمند جدید نیاز دارند.

نظرسنجی درباره خرید گوشی جدید

حالا می‌خواهیم نظر شما را در این باره جویا شویم. شما در کدام یک از دسته‌های بالا قرار می‌گیرید؟ اگر هم در هیچ‌یک از این دسته‌ها نیستید، به ما بگویید که هر چند وقت یکبار اقدام به تعویض گوشی هوشمند خود می‌کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. پنج ساله ال جی دارم فعلا هم راضیم

  2. معمولا وقتی یه فناوری جدید بیاد و گوشی من پشتیبانی نکنه ازش. اونم در صورتی که باز پول داشته باشم معمولا هر پنج شیش سال یکبار

  3. به نام خدا من 2013 یه 5s خریدم تا امروز 1 بار فقط باز شده 1 ماه پیش باطری عوض کردم ایشالا یه 11 میگیرم امسال

  4. من همیشه سعی میکنم پرچم دار همون سالی که گوشی رو میخوام بخرم تهیه کنم که حداقل تا چند سال از نظر کیفیت و سخت افزار و دوربین کم نیاره که بخاطر عدم توانایی مجبور بشم عوضش کنم درسته پول بیشتری میدم منتها حداقل اون گوشی اگر زمین نخوره و نشکنه میتونه کم کم 3 تا 4 سال کار کنه و قدیمی نمیشه من همین الان نوت5 دارم که 3 سالش شده و همین الان با 4 گیگ رم و دوربین بسیار با کیفیت و پردازنده خوب و 64 گیگ حافظه از خیلی از گوشی های تولیدی کنونی قوی تره و کم نمیاره حالا از شرایط مالی بگزریم به نظر میاد خرید پرچم دار سال با توجه به اینکه حداقل چند سال براتون کار کنه منطقی به نظر میاد.

  5. اسفند 97 گوشی iphone 6s فروختم. تا برم آیفون xs max دوسیم بخرم. بدلیل شرایط زندگی و خرج شدن پول! موفق نشدم. تصمیم گرفتم که شهریور آیفون 11 دوسیم بخرم. که الان در همین بازه زمانی هستم. گوشی که میخوام معرفی شد. اما بدلیل شرایط کار و درآمد .. الان قادر به خرید نیستم. تو این 6 ماه نوکیا 130 دستم گرفتم!
    واقعا میخوام گوشی بخرم. اما نه تنها کارم رو از دست دادم. پولم را از دست دادم. گوشیم از دست دادم. چندین بار هم به فکر خودکشی افتادم!

    من بعنوان یک شهروند این کشور .. واقعا بهم سخت میگذره. و قبول نمیکنم کمتر از چیزی که حقم هست را داشته باشم. غیر این میتونستم یه گوشی اندروید معمولی بخرم. اما من 6s رو سال 94 خریده بودم! حداقل باید با نسل جدید عوض کنم. غیر اون نمیتونم بپذیرم. به اندازه کافی تو زندگی خیلی کوتاه اومدم.

    تنها چیزی که میتونم بگم. نمیتونم ببخشم. این شرایط رو.

  6. بعد از 5سال استفاده مکرر و تعویض 2 تاچ ال سی دی و چندین ضربه نسبتا شدید هنوز درحال استفاده از همین s7 هستیم و شرایط تعویض رو ندارم

    البته راضی هستم مدیونید اگه فک کنید به خاطر هزینه های مزخرف بازار هستش

  7. بنده شخصا خیلی خیلی با گوشی کار میکنم و بستگی داره گوشی تا چه موقعی برای من کار کنه.
    تا وقتی گوشی کاملا از کار نیفته، یکی دیگه نمیخرم.