افشاگری مینگ چی کو در مورد آیفون اس ای 2 اپل

قیمت، مشخصات فنی و رنگبندی آیفون اس ای 2 اپل توسط مینگ چی کو فاش شد

مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد شرکت اپل صحبت‌هایی را در مورد قیمت، مشخصات فنی و رنگبندی گوشی آیفون اس ای 2 (Apple iPhone SE 2) ارائه کرده است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به این شرکت جذاب باشد.

هدف از عرضه‌ی آیفون اس ای اپل در سال 2016، پاسخ به شکایات کاربران در مورد افزایش روز افزون اندازه‌ی نمایشگر و قیمت گوشی‌های هوشمند بود. در آن زمان، محصولات اپل آیفون 6 اس و 6 اس پلاس با نمایشگرهای 4.7 و 5.5 اینچی بودند. آیفون اس ای با یدک کشیدن طراحی آیفون 5 اس،‌ اما استفاده از تراشه‌ی A9 به کار رفته زیر قاب آیفون 6 اس، محصول کاملا جدیدی از این برند آمریکایی را به بازار عرضه کرد. یک نمایشگر 4 اینچی LCD با وضوخ 640 در 1136 پیکسل، یک دوربین آپدیت شده‌ی 12 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی فیس تایم در جلوی آن قرار داشت. در ابتدا این گوشی در دو نسخه‌ی 16 و 64 گیگابایتی عرضه شد، اما اپل یک سال بعد مدل‌های جدیدی با 32 و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی را با همان قیمت 399 و 499 دلاری روانه‌ی بازار کرد.

اوایل ماه جاری میلادی، مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر شرکت اپل از عرضه‌ی دومین نسل این گوشی در سال آینده‌ی میلادی خبر داد. این تحلیلگر ادعا می‌کند طراحی آیفون اس ای 2 مشابه آیفون 8 است، اما از تراشه‌ی A13 Bionic در زیر قاب خود بهره می‌برد. این بدان معناست که خبری از فیس آیدی روی این گوشی نیست و در عوض یک تاچ آیدی روی آن قرار خواهد داشت. بنابراین، گوشی جمع و جور اپل فاقد طراحی لبه به لبه خواهد بود. اندازه‌ی نمایشگر آن 4.7 اینچ بوده و به جای فناوری مدرن‌تر AMOLED همچنان از یک پنل LCD با وضوح 750 در 1334 پیکسل استفاده می‌کند. به احتمال زیاد هم یک دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 7 مگاپیکسلی فیس تایم نیز در جلوی قاب گوشی قرار خواهد داشت.

افشاگری مینگ چی کو در مورد آیفون اس ای 2 اپل

عرضه آیفون اس ای 2 در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و قرمز

آیفون SE 2 اپل در رویدادی مشابه و همراه با عینک واقعیت افزوده اپل، در ماه مارس معرفی خواهد شد. به گفته‌ی کو، قیمت پایه‌ی این گوشی 399 دلار است و در دو نسخه‌ی 64 و 128 گیگابایتی با رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و قرمز به فروش خواهد رسید. همچنین در حالی که ظرفیت رم آیفون 8 حدود 2 گیگابایت بود، اما این ظرفیت رم دل مدل اس ای 2 به 3 گیگابایت خواهد رسید. درست مانند آیفون های سری 11، لمس سه بعدی روی این گوشی نیز حضور نخواهد داشت و جای خودش را به قابلیت “Haptic Touch” می‌دهد. هپتیک تاچ به کاربران اجازه می دهد با لمس طولانی مدت صفحه قادر به مشاهده‌ی پیام‌ها و پاسخ به آن‌ها در پنجره‌ای کوچک بدون نیاز به اجرای کامل اپلیکیشن باشند.

کسانی که به دنبال امتحان کردن پلتفرم آی او اس هستند و ترجیح می‌دهند برای خرید نسخه‌ی 64 گیگابایتی  آیفون 11 اپل 699 دلار هزینه نکنند و به تمام ویژگی‌های حاضر در یازدهمین نسل از گوشی‌های اپل نیازی ندارند، دومین نسل آیفون اس ای می‌تواند گزینه‌ی ایده آلی محسوب شود.