گوشی ریلمی ایکس 2 پرو

گوشی ریلمی ایکس 2 پرو معرفی شد؛‌ نمایشگر 90 هرتزی و تراشه‌ی اسنپدراگون 855 پلاس

گوشی موبایل ریلمی ایکس 2 پرو (Realme X2 Pro) رسما معرفی شد. این گوشی علیرغم نمایشگر 90 هرتزی، تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون 855 پلاس و چهار دوربین پشتی، با قیمتی کمتر از 500 دلار عرضه می‌شود!

ریلمی ایکس 2 پرو نخستین گوشی پرچمدار پرقدرت شرکت ریلمی است و به جز نامش، هیچ شباهتی با مدل اصلی ایکس 2 ندارد. شرکت ریلمی دیگر یک بازیکن در رده‌ی میانی بازار نیست و حالا می‌خواهد با پرچمداران رقبایی همچون شیائومی، آنر و وان پلاس به رقابت بپردازد.

نمایشگر

این گوشی تازه معرفی شده به یک نمایشگر 90 هرتزی به نام Fluid Super AMOLED مجهز شده است که اندازه‌ی آن 6.5 اینچی و وضح آن نیز فول اچ دی پلاس است. رنگ‌ها به لطف پشتیبانی‌ از +HDR10 بسیار جذاب هستند و پوشش کاملی از محدوده رنگ DCI-P3 در این دیوایس وجود دارد. در زیر این نمایشگر نیز یک اسکنر اثر انگشت درون صفحه به کار رفته که می‌تواند در عرض 0.23 ثانیه قفل صفحه را باز کند. برای مقایسه، این مدت در گوشی ایکس 2 حدود 0.36 ثانیه بود.

مشخصات فنی

در قلب تپنده‌ی این گوشی تراشه‌ی اسنپدراگون 855 پلاس قرار دارد. در حالی ریلمی برای نخستین بار از یک تراشه‌ی سری اسنپدراگون 8xx در زیر قاب گوشی‌های خود استفاده کرده که این تراشه که یکی از سریع‌ترین تراشه‌های موبایلی جهان است. پردازشگر گرافیکی به کار رفته در داخل آن، 15 درصد بهتر از نسخه‌ی اصلی اسنپدراگون 855 کار می‌کند و یکی از معدود تراشه‌هایی است که می‌تواند اجرای بازی‌ها با نرخ 90 هرتز را مدیریت کند.

گوشی ریلمی ایکس 2 پرو

تراشه‌ی قدرتمند زیر قاب این گوشی توسط یک محفظه‌ی بخار خنک می‌شود تا هیچوقت گوشی شما بیش از حد داغ نباشد. فناوری HyperBoost 2.0 نیز وعده‌ی نرخ فریم‌های پایدارتر را می‌دهد، در حالی که Touch Boost 2.0 می‌تواند پاسخگویی لمس را تا 35 درصد بهبود ببخشد. پیکربندی پایه‌ی این گوشی با یک رم 6 گیگابایتی و حافظه‌ی 64 گیگابایتی از نوع UFS 2.1 همراه است. شما می‌توانید نسخه‌های قدرتمندتری با رم 8/حافظه 128 یا رم 12/حافظه 256 گیگابایتی از نوع پر سرعت‌تر UFS 3.0 را نیز خریداری کنید. و البته که خبری از اسلات کارت میکرو اس دی روی این گوشی نیست و باید به فضای ذخیره‌سازی داخلی آن اکتفا کنید.

دوربین

در پشت قاب گوشی ریلمی X2‌ پرو یک ماژول دوربین چهارگانه به چشم می‌خورد که دوربین اصلی، یک سنسور 64 مگاپیکسلی معمولی به نام Samsung GW1 با دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل‌های 0.8um است. این سنسور از طراحی Quad Bayer برخوردار بوده که به معنای ادغام 4 پیکسل در 1 پیکسل و خروجی عکس‌های 16 مگاپیکسلی است. هرچند اگر می‌خواهید، می‌توانید عکس‌هایی با وضوح کامل را نیز ثبت کنید.

گوشی‌ساز چینی دومین نسخه از حالت شب نرم افزاری خود به نام Nightscape 2.0 را نیز در این گوشی گنجانده است که از هوش مصنوعی و ترکیب چند فریم برای کاهش نویز، تاری صفحه و لرزش دست استفاده می‌کند، در حالی که محدوده دینامیکی را نیز بهبود می‌بخشد. این گوشی همچنین از یک موتور Tactile Linear نیز برخوردار است که می‌تواند بازخوردهای لمسی در بازی‌ها را بهبود ببخشد. ریلمی می‌گوید این نخستین گوشی مجهز به اسپیکرهای دوگانه Ultra-Linear در بازار است. این اسپیکرها از فناوری دالبی اتموس و Hi-Res Audio نیز پشتیبانی می‌کنند.

گوشی ریلمی ایکس 2 پرو

دومین دوربین جذاب، یک دوربین 13 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 2 برابری اپتیکال است. این دوربین و دوربین اصلی فاقد لرزشگیر اپتیکال هستند، با این حال سازنده یک لرزشگیر دیجیتالی را در آن گنجانده است که می‌تواند در حالت 4K نیز فعال شود. دومین دوربین،‌ یک دوربین فوق عریض 115 درجه‌ای است. آن از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های 1.4um و حالت ماکرو جداگانه (فاصله فوکوس 2.5 سانتی‌متری) بهره می‌برد. این دوربین همچنین می‌تواند ویدیوهای اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه و وضوح 720 پیکسل را نیز ضبط کند.

گوشی ریلمی ایکس 2 پرو

و چهارمین سنسور، یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی مختص به عکس‌های پرتره‌ی شما است. این سنسور با همراهی سنسور اصلی،‌ به ثبت کنتراست و بافت بهتر عکس نیز کمک می‌کند. البته یک دوربین دیگر نیز روی این گوشی حضور دارد که در بالای نمایشگر قرار دارد. آن یک دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی با اندازه پیکسل‌های 1.0um و فیلتر Quad Bayer است. درست مانند دوربین پشتی، این دوربین سلفی نیز از حالت شب Nightscape و لرزشگیر الکترونیکی برای ویدیوها بهره می‌برد.

باتری

گوشی جدید ریلمی انرژی خودش را از یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند که به لطف فناوری شارژ 50 وات SuperVOOC شارژ آن خیلی زمان نخواهد برد. سازنده وعده می‌دهد تنها در عرض 30 دقیقه، شارژ این گوشی به 80 درصد می‌رسد. این وعده‌ی جذاب‌تری از شارژر 30 وات وان پلاس است. آن وقتی بهتر هم می‌شود که بدانید از استانداردهای USB Power Delivery و Qualcomm QuickCharge نیز پشتیبانی می‌کند. این استانداردها خرید یک پاوربانک یا شارژری اضافه‌تر را آسوده می‌کند. شما حتی می‌توانید شارژر مک بوک دوست خود را نیز قرض گرفته و با آن گوشی‌تان را شارژ کنید.

نسخه‌ها و قیمت ریلمی ایکس 2 پرو

قاب پشتی و جلویی شیشه‌ای این گوشی با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. قاب جلویی مسطح و قاب پشتی گوشی کمی خمیده است تا در دست گیری آن آسوده‌تر شود. فریم میانی نیز از جنس فلز خواهد بود. شما می‌توانید گوشی ریلمی ایکس 2 پرو را در چهار رنگ آبی (Ocean Blue)، نقره‌ای (Midnight Silver) و دو نسخه‌ی ویژه‌ی قرمز و خاکستری خریداری کنید.

X2 Pro با قیمت 380 دلاری برای پیکربندی 6GB/64GB عرضه می‌شود،‌ در حالی که پیکربندی‌های دیگر آن شامل 8GB/128GB و 12GB/256GB نیز با قیمت‌های 410 و 465 دلار عرضه خواهند شد. این درحالیست که نسخه‌های ویژه‌ی Master Edition فقط با یک پیکربندی 12GB/256GB عرضه می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*