ایرباد پیکسل بادز

ایرباد وایرلس پیکسل بادز (Pixel Buds) جدید گوگل معرفی شد

جدیدترین ورژن ایرباد وایرلس پیکسل بادز گوگل (Google Pixel Buds) معرفی شد. جدا شدن اتصال سیمی بین دو تکه ایرباد را باید یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های آن در مقایسه با نسل قبلی دانست.

ایرباد گوگل پیش از این در برابر اصلی‌ترین رقبای خود مخصوصا اپل ایرپادز حرف زیادی برای گفتن نداشت، اما کاستی‌های آن به وسیله معرفی جدیدترین ورژن این گجت برطرف شد. ایرباد پیکسل بادز جدید کاملا وایرلس بوده و از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسخه قبلی دارد؛ استفاده از سیم به منظور اتصال دو تکه ایرباد به یکدیگر معضلی اساسی بود که اکنون برطرف شده است.

ویژگی‌های جدیدترین ورژن ایرباد وایرلس پیکسل بادز گوگل

دو گزینه رنگ جدید برای ایرباد بی‌سیم تازه وارد گوگل معرفی شده که با رنگ بدنه دو نسخه گوگل پیکسل 4 و گوگل پیکسل 4 ایکس ال انطباق دارند. یکی از گله‌های کاربران از اولین نسل ایرباد پیکسل بادز آزار‌دهنده شدن آن در صورت نگه داشتن گجت داخل گوش برای مدت زمانی طولانی بود. به ادعای سازنده، این مشکل نیز در نسل جدید از بین رفته است. اکنون ایرباد داخل گوش قرار گرفته و همانند قبل جلب توجه زیادی ندارد.

گوگل درباره محدوده پشتیبانی‌ بی‌سیم و همچنین عمر باتری محصول جدید اطلاعاتی در اختیارمان قرار داد. با یک مرتبه شارژ وسیله می‌توان برای پنج ساعت گوش دادن به موسیقی به صورت مستمر از آن استفاده کرد. به لطف وجود یک باتری داخل کیف نگهدارنده ایرباد، به منظور شارژ کردن وسیله برای کار تا 24 ساعت بیشتر نیازمند دسترسی به برق نیستید. ایرباد اپل ایرپادز از نظر دوام باتری در وضعیت مشابهی قرار دارد.

ایرباد پیکسل بادز

نکته بسیار جالب درباره جدیدترین ایرباد شرکت گوگل، محدوده پشتیبانی از اتصال وایرلس است. به ادعای سازنده، در محیطی باز، ایرباد می‌تواند به اندازه طول زمین فوتبال از گوشی هوشمند فاصله داشته باشد! در محیط‌های بسته، فاصله می‌تواند تا سه اتاق افزایش پیدا کند. بعد از دستیابی به اولین سری محصول و بررسی تخصصی آن بهتر می‌توانیم درباره این ادعاها اظهار نظر کنیم.

به نظر می‌رسد خبری از سیستم نویز کنسلینگ در اینجا نیست. درگاه کوچکی روی ایرباد قرار گرفته و به همین دلیل بخشی از صدای محیط همیشه به گوش خواهد رسید. این موضوع بدی نیست، چرا که سبب می‌شود در موزیک غرق نشده و هنگام پیاده‌روی، دویدن یا رانندگی متوجه اطرافتان نیز باشید. در هر صورت این موضوع نبود سیستم نویز کنسلینگ را توجیه نمی‌کند. کاربرانی که به پشتیبانی از نویز کنسلینگ در ایرباد وایرلس خود تاکید دارند، باید ایرباد وایرلس ال جی تون پلاس را خریداری کنند.

در عوض این قابلیت، گوگل در ایرباد پیکسل بادز از ویژگی به نام Adaptive Sound استفاده می‌کند. به لطف آن، حجم صدا بر اساس محیط قرارگیری کاربر در هر لحظه تغییر خواهد کرد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های نسل دوم ایرباد گوگل را باید امکان دسترسی به دستیار هوشمند گوگل اسیستنت بدون نیاز به لمس گوشی هوشمند دانست. به وسیله گفتن عبارت «Hey Google» یا «OK Google» این دستیار فراخوانی خواهد شد. برای خرید ایرباد باید تا سال 2020 منتظر بمانید. قیمت آن 179 دلار اعلام شده که از قیمت اپل ایرپادز 20 دلار کمتر است.