نست وای فای

گوگل نست وای فای معرفی شد؛ اسپیکر هوشمند و اکستندر وای فای در یک دیوایس

نست وای فای (Nest WiFi) یکی از گجت‌های تازه معرفی شده شرکت گوگل به شمار می‌رود. این گجت در اصل یک اکستندر شبکه وای فای بوده و به عنوان اسپیکر هوشمند نیز قابل استفاده است.

گوگل پیکسل 4 تنها محصولی نبود که شرکت گوگل نتوانست قبل از رونمایی رسمی آن، از فاش شدن مشخصات و ویژگی‌هایش جلوگیری کند. پیش از رونمایی نست وای فای در رویداد جدید شرکت گوگل در شهر نیویورک، درباره این محصولات اطلاعاتی به دست آورده بودیم.

طبق انتظار، نست وای فای می‌تواند به نقاط دسترسی (اکسس پوینت) شبکه وایرلس متصل شده و محدوده انتظار سیگنال‌های آن را افزایش بدهد. این تنها کاربرد گجت تازه معرفی شده نیست و می‌توان از آن به عنوان یک اسپیکر هوشمند نیز استفاده کرد. در نتیجه وسیله با دستیار هوشمند گوگل اسیستنت سازگار است. به لطف این قابلیت می‌توانید به وسیله صدور فرمان‌های صوتی کنترل شبکه وای فای خانگی خود را به دست بگیرید. به عنوان نمونه با گفتن جمله «Hey Google, Pause WiFi For Kids Devices» (هی گوگل، اتصال وای فای را برای دستگاه‌های کودکان قطع کن)، درخواستتان اجرایی خواهد شد.

نست وای فای نسل جدید گوگل وای فای است

بر اساس گفته‌های سازنده، Nest WiFi به نوعی دنباله Google WiFi به شمار می‌رود. این راهکار گوگل برای پیاده‌سازی یک شبکه مش خانگی بود و زمان معرفی آن به چند سال پیش برمی‌گردد. افزایش 2 برابری سرعت و بهبود 25 درصدی محدوده تحت پوشش، کاربرد‌های گوگل وای فای به شمار می‌رفتند.

نست وای فای می‌تواند هر چه نست مینی قادر به انجام آن است را در اختیارتان قرار بدهد؛ کاربر می‌تواند برای گوش دادن به موزیک، برقراری تماس صوتی یا انجام هر کار دیگری، تنها به وسیله صدور فرمان‌های صوتی، از آن کمک بگیرد.

برای راه‌اندازی وسیله نیازمند نصب اپلیکیشن Google Home روی گوشی هوشمندتان هستید. با استفاده از نرم افزار نام برده می‌توانید به راحتی پسورد شبکه وای فای خود را با مهمانان به اشتراک گذاشته یا سرعت آن را تست کنید. در صورتی که یک دستگاه بیشتر از بقیه به پهنای باند نیاز دارد (مثلا گوشی هوشمند حین برقرار تماس ویدیویی)، از طریق اپلیکیشن Google Home قادر به اولویت‌بندی دستگاه‌های متصل به شبکه به منظور استفاده از پهنای باند، خواهید بود.

نست وای فای از روز چهارم نوامبر (سیزدهم آبان) به قیمت 269 دلار قابل خریداری خواهد بود. پک محصول شامل یک روتر اصلی و یک اکستندر است. یک پک دیگر به قیمت 349 دلار متشکل از یک روتر اصلی و دو اکستندر به فروش می‌رسد.