بررسی عمر باتری سونی اکسپریا 5

بررسی عمر باتری سونی اکسپریا 5 ؛ گزینه‌ای مناسب برای گیمرها

اگر به دنبال خرید جدیدترین گوشی سونی هستید و باتری یکی از مهم‌ترین المان‌ها نزد شماست٬ در این مقاله با بررسی عمر باتری سونی اکسپریا 5 (Sony Xperia 5) شما را در این راه یاری خواهیم کرد.

اکسپریا 5 یک گوشی جمع و جور عالی با مشخصات فنی بالارده است. این گوشی که نسخه‌ی کوچک‌تری از پرچمدار سونی به نام اکسپریا 1 است٬ به خوبی در یک دست قرار می‌گید و از باتری‌های بسیار مناسبی برخوردار است٬ اما عمر باتری سونی اکسپریا 5 چگونه است؟

این گوشی از یک باتری 3140 میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که برای یک گوشی جمع و جور امروزی در رده‌ی متوسط قرار دارد. بنابراین٬ آیا می‌تواند از پس استفاده‌ی روزمره‌ی کاربران برآید؟ برای فهمیدن این موضوع٬ ما این گوشی را در سه بخش مختلف بررسی کرده‌ایم: ابتدا وب‌گردی را آزمایش کردیم٬ سپس پخش ویدیوی یوتیوبی و در انتها اجرای بازی‌های سه بعدی را آزمودیم.

بررسی عمر باتری سونی اکسپریا 5

بررسی وب‌گردی

بررسی عمر باتری سونی اکسپریا 5

ابتدا٬‌ ما با وب‌گردی آغاز کردیم. برای این آزمایش ما چندین صفحه‌ی وب را از طریق مرورگر کروم روی گوشی‌های مختلف اجرا کردیم و داخل آن‌ها به گشت و گزار پرداختیم. این کار گوشی را زیر بارگذاری مشخصی می‌برد و اگر شما اخبار زیادی می‌خوانید یا مکرر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید٬ این آزمایش به خوبی می‌تواند عمر باتری که مد نظر شماست را به نمایش بگذارد. این گوشی در این آزمایش چیزی در حدود 8 ساعت و نیم دوام آورد که کمتر از متوسط باتری‌ها است.

بررسی عمر باتری سونی اکسپریا 5

پخش ویدیو از یوتیوب

بررسی عمر باتری سونی اکسپریا 5

در مرحله‌ی بعدی٬ ما پخش ویدیو از یوتیوب را بررسی کردیم. این شاید مهم‌ترین آزمایش برای اغلب مردمیست که ساعت‌ها روی گوشی خود به پخش ویدیو می‌پردازند. گوشی سونی در این بخش 6 ساعت و نیم دوام آورده است. این امتیاز نیز کمتر از متوسط است؛ بنابراین اگر شما زیاد به پای ویدیوهای یوتیوبی می‌نشینید٬ اکسپریا ۵ زودتر از گوشی‌های هم رده‌ی خودش شارژ‌ خالی می‌کند.

بررسی عمر باتری سونی اکسپریا 5

بازی سه بعدی

بررسی عمر باتری سونی اکسپریا 5

در انتها٬ ما به بررسی اجرای بازی سه بعدی روی این گوشی پرداختیم و به شما خواهیم گفت که اگر بازی‌هایی نظیر Fortnite یا Asphalt را اجرا کنید٬ عمر باتری سونی اکسپریا 5 چه دوامی خواهد آورد؟ شاید متعجب شوید این گوشی با باتری کوچک خودش چگونه موفق شده 6 ساعت به صورت مداوم به اجرای بازی‌ها بپردازد. به نظر می‌رسد سونی بهینه‌سازی‌های مختلفی را در این مورد انجام داده است تا اکسپریا 5 از نظر عمر باتری در میان گوشی‌های قدرتمند بازار قرار گیرد. ما چنین نتایج خوبی را در مورد گوشی اکسپریا 1 نیز مشاهده کرده‌ایم.

بررسی عمر باتری سونی اکسپریا 5

به طور کلی گوشی اکسپریا ۵ از یک عمر باتری خوبی برای اجرای بازی‌ها برخوردار است٬ اما برای وب‌گردی٬ گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و یا پخش ویدیوها عملکردی کمتر از متوسط را ارائه می‌کند.

تجربه‌ی شما با این گوشی چیست و آیا از خرید این دیوایس جمع و جور راضی هستید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سلام
    این گوشی ایران اومده و خودتون تست کردید یا متن یک سایت رو بررسی کردید؟؟
    من می‌دونم سونی از خاورمیانه رفته ولی من دلم پر میزنه یبار دیگه پرچمدار سونی بخرم 😁