گوگل تایتان

نسل جدید کلید امنیتی فیزیکی گوگل تایتان معرفی شد

نسل جدید کلید امنیتی فیزیکی گوگل تایتان (Google Titan) چند روز پیش معرفی شد. مدل جدید به کانکتوری مبتنی بر استاندارد یو اس بی C مجهز شده است.

گوگل سال گذشته از یک کلید امنیتی به نام تایتان رونمایی کرد. به تازگی شاهد رونمایی از نسل دوم آن بودیم. این محصول مخصوص افرادی است که به امنیتی بیش از آن چه سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای در اختیارشان قرار می‌دهد نیاز دارند. طبق بررسی‌های قبلی می‌دانیم احراز هویت دو مرحله ای چندان هم بدون مشکل و ایراد نیست!

ویژگی‌های دومین نسل کلید امنیتی گوگل تایتان

اگر دستگاه کاربر، فاقد درگاه میکرو یو اس بی باشد، امکان استفاده از گوگل تایتان اولیه وجود ندارد، به همین دلیل گوگل با هدف به‌روزرسانی محصول امنیتی خود منطبق با جدیدترین استانداردها، نسل جدید را مجهز به کانکتور یو اس بی C عرضه کرد. برای ساخت محصول جدید از سخت افزار مخصوص شرکت Yubico استفاده شده است.

کاربران امروزی اطلاعات بسیار مهمی را در دنیای آنلاین ذخیره می‌کنند. به عنوان نمونه باید به اسناد مالی، تاریخچه‌ پزشکی، تاریخچه پیام‌ها و سایر اطلاعات شخصی اشاره کرد. برای برخی کاربران حرفه‌ای، اهمیت تامین امنیت داده چند برابر است. در چنین شرایطی نه تنها پسوردهای متداول، بلکه سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای نیز جوابگو نیست و برای تامین امنیت بیشتر باید به فکر کمک گرفتن از کلیدهای امنیتی فیزیکی بود.

حین فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای، کاربر به منظور ورود به حساب‌ کاربری خود می‌بایست علاوه بر پسورد، یک کد که از طریق پیامک برایش در لحظه تولید و ارسال شده است را نیز به منظور احراز هویت وارد کند. روش دیگر به جای دریافت پیامک، استفاده از یک اپلیکیشن مخصوصا است.

در یکی از مطالب قبلی به بررسی روش‌های دور زدن احراز هویت دو مرحله‌ای پرداختیم، به همین دلیل طبیعی است کاربران نیازمند امنیت بیشتر، باید به دنبال راهکار امنیتی متفاوتی باشند. با استفاده از کلیدهای امنیتی فیزیکی، لاگین به یک حساب کاربری منوط به در اختیار داشتن یک شی فیزیکی خاص (در قالب یک یو اس بی) خواهد بود.

نسل جدید کلید امنیتی فیزیکی تایتان با دستگاه‌های قدرت گرفته از اندروید، کروم او اس، ویندوز و مک سازگار است. برای خرید آن باید 40 دلار پرداخت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*