هایما اس 7 توربو

هایما اس 7 توربو ؛ مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند چینی ایران خودرو

هایما اس 7 توربو یکی از شاسی بلندهای چینی بازار ایران محسوب می‌شود که ایران خودرو آن را به بازار عرضه می‌کند. در ادامه مشخصات فنی ، امکانات معایب، مزایا و ارزش خرید این شاسی بلند را بررسی می‌کنیم.

کراس اوور چینی هایما اس 7 توربو یکی از محصولات شرکت چینی هایما محسوب می‌شود که در حقیقت باید آن را مدل قدرتمندتر و فیس لیفت هایما اس 7 سال 2011 دانست که این مدل مدتی قبل توسط ایران خودرو، نماینده هایما در ایران به بازار عرضه شد. هایما از سال 1992 میلادی در هاینان چین فعالیت خود را شروع کرد و در حال حاضر به عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی فاو چین محسوب می‌شود. هایما اس 7 برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو 2010 معرفی شد و در ماه جولای همان سال نخستین سری از آن در چین به فروش رسید.

ایران خودرو نیز اخیرا هایما اس 7 توربو را به عنوان مدل بهبود یافته هایما اس 7 معمولی به بازار عرضه کرد. هایما اس 7 را همچنین باید محصول سال 2013 شرکت چینی هایما دانست که دومین فیس لیفت از این محصول به شمار می‌رود و توانست در سال‌های 2013 و 2014 لقب پرفروش‌ترین خودرو شرکت هایما را از آن خود کند. در سال 2013 شرکت هایما سومین فیس لیفت این خودرو را به همراه تغییرات زیاد معرفی کرد که البته ایران خودرو تاکنون مدل 2016 هایما اس 7 توربو را به بازار عرضه نکرده است و تاریخ عرضه این سری جدید مشخص نیست.

نقد و بررسی هایما اس 7 توربو

هایما اس 7 توربو

هیاما اس 7 توربو یک شاسی بلند چینی با ابعاد مناسب است و در ردیف شاسی بلندهای جمع‌وجور شهری قرار می‌گیرد. این خودرو نسبت به گذشته از لحاظ ظاهری از تغییرات مناسبی بهره‌مند شده و به همین دلیل شاهد نمای ظاهری بسیار باوقارتر هستیم. از جمله این تغییرات می‌توان به طرح جدید چراغ‌های مه‌شکن، فرم جدید چراغ‌ها، تغییر طرح روی سپرها و جلوپنجره عمودی کرومی اشاره کرد. در نمای جانبی نیز به واسطه رینگ‌ها و رکاب‌های جدید شاهد جذابیت بیشتری نسبت به قبل هستیم.

هایما اس 7 توربو

نمای عقب این شاسی بلند نیز به دلیل استفاده از چراغ‌هایی مشابه با شاسی بلندهای شرکت بی ام و جذاب است. هرچند کابین این خودرو نسبت به قبل با تغییرات زیادی همراه نبوده و همچنان شاهد الگوبرداری‌هایی از محصولات کره‌ای هستیم. به صورت کلی می‌توانیم بگوییم شرکت چینی هایما سعی داشت مدل هایما اس 7 مدل 2011 با صرف هزینه‌ای اندک به یک شاسی بلند مدرن تبدیل کند که البته در این راه تا حدودی موفق بوده است. هایما اس 7 توربو دارای امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی متعددی است که چنین موضوعی آن را نسبت به سایر رقبای چینی متمایز می‌کند.

هایما اس 7 توربو

هایما اس 7 توربو از یک موتور توربوشارژ بهره می‌برد که نسبت به قبل دارای قدرت و چالاکی بیشتری است. این موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر قادر است قدرتی برابر با 170 اسب بخار تولید کند که قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 6 سرعت اتوماتیک ساخت کره به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند که به گفته کارشناسان بین موتور و گیربکس هماهنگی بسیار خوبی وجود دارد. با توجه به اینکه سیستم 4WD یا AWD برای هایما اس 7 توربو در نظر گرفته نشده است، این خودرو نیز همانند بسیاری از شاسی بلندهای چینی بازار ایران از توانایی‌های آفرودی کمی بهره می‌برد.

هایما اس 7 توربو

شرکت ایران خودرو در بخش مشخصات هایما اس 7 توربو، مصرف سوخت ترکیبی 9.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر را درج کرده است که بدون شک اشتباه تایپی است؛ چراکه در سایت‌های چینی که هایما اس 7 توربو را مورد بررسی قرار دادند برای آن مصرف سوخت ترکیبی 8.4 لیتر را عنوان کردند. گفتنی است در کاتالوگ ایران خودرو میزان قدرت این خودرو 170 اسب بخار درج شده است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این خودرو دارای قدرتی حدود 185 اسب بخار است.

ارزش خرید هایما اس 7 توربو چقدر است؟

هایما اس 7 توربو

بر اساس آخرین تست‌هایی که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای خودرو هایما اس 7 انجام شده است، این خودرو توانست امتیاز 5 ستاره را کسب کند که به خوبی نشان می‌دهد این خودرو در رنج قیمتی خود دارای کیفیت مناسبی است. اگر سطح امکانات و کیفیت مناسب این کراس اوور چینی را مورد توجه قرار دهیم، این خودرو به عنوان یک شاسی بلند چینی دارای ارزش خرید مناسب است. بنابراین آن دسته از مشتریانی که خواهان خرید یک شاسی بلند نسبتا بزرگ با قدرت و شتاب مناسب هستند و به آفرود علاقه چندانی ندارند، خرید هایما اس 7 توربو گزینه مناسبی محسوب می‌شود، اما اگر در این محدوده قیمتی خواهان خرید سدان با موتور قوی و خدمات پس از فروش مناسب هستید، سراتو آپشنال گزینه پیشنهادی ما به شما خواهد بود.

هایما اس 7 توربو چه رقبایی دارد؟

هایما اس 7 توربو

در محدوده قیمتی این شاسی بلند جمع‌جور شهری می‌توان به خودروهایی چون بی وای دی اس 6، تیگو 5 نیوفیس، جک اس 5 توربو اشاره کرد که توانایی رقابت با هایما اس 7 توربو را دارند. از این رو اگر شتاب خودرو برای شما حائز اهمیت است، قطعا هایما اس 7 توربو می‌تواند در این میان گزینه مناسب‌تری باشد.

مشخصات فنی و امکانات هایما اس 7 توربو

مشخصات کلی
نام خودروهایما اس 7 توربو – HAIMA S7 TURBO
کلاس بدنهشاسی بلند/کراس اوور
سگمنت بدنهJ – شاسی بلند جمع و جور
کشور سازندهچین
سال طراحی2013
شرکت عرضه کنندهایران خودرو
گارانتی3 سال یا 100 هزار کیلومتر
مشخصات فنی
حجم موتور1795 سی سی
نوع موتورHM484Q-T
محور محرکدیفرانسیل جلو
گیربکس6 دنده اتوماتیک
تعداد سیلندر4
نوع سیلندرخطی
تعداد سوپاپ16
قدرت170 اسب بخار در دور موتور 5500
گشتاور230 نیوتن‌متر در دور موتور 4500
حداکثر سرعت170 کیلومتر بر ساعت
نوع سوختبنزین
سیستم سوخت‌رسانیانژکتور
نوع فرمانبرقی
ابعاد، وزن و ظرفیت‌ها
طول4530 میلی‌متر
عرض1830 میلی‌متر
ارتفاع1730 میلی‌متر
فاصله محوری2619 میلی‌متر
وزن1545 کیلوگرم
حجم صندوق400 لیتر
رینگ و لاستیک جلو17 235/65R
رینگ و لاستیک عقب17 235/65R
مصرف سوخت، ایمنی و استانداردها
مصرف سوخت ترکیبی9.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
حجم باک61 لیتر
پیمایش635 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
ستاره ایمنی4 ستاره ایمنی از CNCAP
امکانات رفاهی و آپشن‌ها
سیستم تهویه مطبوعاتوماتیک
سیستم صوتی، تصویری و مالتی مدیاصفحه نمایش لمسی 7 اینچی دارای پورت AUX ،USB و GPS، کارت SD و بلوتوث، 4 عدد بلندگو و 2 عدد تیوتر
غربیلک فرمانغربیلک فرمان چرمی
سیستم صوتی صندلی‌های جلوروکش چرمی، صندلی راننده 8 حرکته برقی گرمکن دار و صندلی شاگرد 4 حرکت دستی
سیستم صوتی صندلی‌های عقبروکش چرمی، صندلی‌های عقب تاشو دو تکه، ایزوفیکس
سیستم روشنایی جلوچراغ روز LED، مه شکن جلو، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل
سیستم روشنایی جلو
چراغ مه‌شکن عقب
سیستم‌های کمکی رانندهکروز کنترل
سنسورهای پیش فعالسنسور دنده عقب، سنسور نور و باران
سیستم آینه‌هاآینه‌های جانبی برقی تاشونده گرمکن دار دارای راهنما،‌ آینه وسط ضد انعکاس نور، آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع، آینه وسط با قابلیت نمایش میزان باد لاستیک (TPMS)
سیستم شیشه‌هاشیشه بالابر برقی جلو و عقب، شیشه عقب و شیشه‌های جانبی عقب دودی
سیستم‌های سقفسانروف برقی
سایر مواردچراغ نقشه خوان جلو و عقب، کامپیوتر سفری (نمایشگر پیمایش خودرو و مصرف سوخت)، برف پاک‌کن شیشه عقب، پشت سری نرم جهت محافظت از سر و گردن، کنسول میانی جلو و عقب، جالیوانی جلو و عقب، اسپویلر
تجهیزات ایمنی
کیسه‌های هواراننده، سرنشین جلو و جانبی (4 عدد)
سیستم‌های امنیتی و حفاظتیسیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل درها هنگام تصادف
ترمز‌های جلودیسکی
ترمزهای عقبدیسکی
سیستم‌های ترمز و پایداریسیستم ترمز ضد قفل (EBD+ABS)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)
سیستم فرمان و هدایت‌پذیریفرمان برقی، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سایردوربین 360 درجه، باز شدن خودکار قفل درها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن درها، اخطار باز بودن کمربند، امکان خروج از صندوق عقب در مواقع اضطراری، قفل کودک درها عقب، کمربندهای پیش کشنده جلو با امکان تنظیم ارتفاع، کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای عقب

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هایما s7توربوماشین فوق العاده عالی است رانندگی لذت بخشی دارد تسلط به محیط بیرون ماشین وماشین های دیگر قدرت و شتاب عالی ونرمی وبی صدایی موتوروگیربکس عالی وترمزهای قدرتمندومصرف ۸/۵درصدکه مصرف بسیار قابل قبولی است و محاسن دیگرازاین ماشین خودرویی مورد استقبال مردم ایجادکرده است.

  2. خوب و عالی است

  3. هایما عالیه و مزیتش نسبت به سایر چینی ها داشتم گیربکس اصل کره میباشد که با دوام و عملکردی عالی دارد