سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی ؛ بررسی مشخصات فنی و امکانات کراس اوور کوچک کره‌ای بازار ایران

سانگ یانگ تیوولی یک کراس اوور کوچک کره‌ای در بازار ایران است که شرکت رامک خودرو آن را به بازار عرضه می‌کند. در این مقاله مشخصات فنی و امکانات این خودرو کره‌ای را به صورت کامل مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

شرکت سانگ یانگ کره جنوبی برای نخستین بار در سال 2015 خودرو تیوولی را معرفی کرد که این خودرو پس از مدتی کوتاهی توانست به پرفروش‌ترین محصول این شرکت خودروسازی تبدیل شده و در سگمنت کراس اوورهای کوچک به جایگاه مناسبی برسد. سانگ یانگ تیوولی در سال 2018 به‌روزرسانی شد که البته در مشخصات فنی سانگ یانگ تیوولی مدل 2018 شاهد هیچ‌گونه تغییری نبوده‌ایم. شرکت رامک خودرو در سال 1394 نسل اول این خودرو را به بازار عرضه کرد که اخیرا مدل فیس لیفت 2018 این خودرو نیز به بازار کشور عرضه شد. سانگ یانگ تیوولی توانست بر خلاف انتظار به فروش بسیار خوبی در بازار کشور دست پیدا کند.

نقد و بررسی سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی (Ssangyong Tivoli) در نگاه اول جذاب به نظر نمی‌رسد، اما نمی‌توانیم طراحی این خودرو را ناهماهنگ یا زشت بدانیم و در نوع خود جذابیت‌هایی را به نمایش می‌گذارد. شرکت کره‌ای سانگ یانگ برای مدل فیس لیفت 2018 این خودرو در بخش ظاهری تغییراتی را در نظر نگرفت و فقط به این مدل امکانات جدیدی اضافه کرد. چراغ‌های جلوی این خودرو دارای حالتی اسپرت و خشن است و با طراحی بدنه هماهنگی خوبی دارد.

سانگ یانگ تیوولی

در بخش نمای جانبی نیز طراحی تکامل‌یافته‌ای به چشم می‌خورد که طراحان به خوبی با خطوط حجمی این بخش را جذاب کرده‌اند. در نمای پشتی این خودرو نیز چراغ‌های عقب تا روی گلگیر امتداد دارد. گفتنی است شرکت معروف ایتال دیزال طراحی تیوولی را انجام داده است. همچنین کابین این کراس اوور کوچک دارای کیفیت مناسبی است، به گونه‌ای که با توجه به استفاده طراحان از پلاستیک نمی‌توان در طراحی داخلی ایراد گرفت.

سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر به تولید قدرتی برابر با 128 اسب بخار در دور موتور 6000 و گشتاور 160 نیوتن‌متر در دور موتور 4600 است. قدرت تولید شده از این موتور به وسیله گیربکس 6 سرعت اتوماتیک تیپ ترونیک که توسط شرکت ژاپنی آیسین طراحی شده است به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو از سطح زمین ارتفاع کمی دارد و به دلیل اینکه چهار چرخ محرک نیست، توانایی‌های آفرود ندارد. این خودرو می‌تواند ظرف مدت 12.5 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد که شتاب چشمگیری نیست. مصرف سوخت ترکیب این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر 7.2 لیتر است که با توجه به نوع بنزین ایران احتمالا این مصرف سوخت به حدود 9 لیتر خواهد رسید.

سانگ یانگ تیوولی

شرکت رامک خودرو کراس اوور سانگ یانگ تیوولی را در چند تیپ به بازار عرضه عرضه می‌کند که میزان آپشن‌های هر تیپ متفاوت است. از آپشن‌های این خودرو می‌توان به سانروف، دستیار حرکت در تپه، هشدار برخورد از جلو، دستیار نوربالا، خروجی برق 12 ولت، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل، یادآور هشدار برای کمربند ایمنی، حفاظت چپ کردن فعال، هشدار خروج خودرو از خط و دستیار حفظ آن بین خطوط، روکش چرم، تشخیص علائم ترافیکی و دستیار ترمز اشاره کرد که البته برخی از این امکانات فقط در سانگ یانگ تیوولی 2018 قرار دارند و در مدل‌های قبلی قابل دسترسی نیستند.

سانگ یانگ تیوولی

از دلایلی که این خودرو توانست در زمینه فروش به رکورد خوبی دست پیدا کند، می‌توان به قیمت مناسب و کیفیت خوب آن در کنار بازاریابی عالی اشاره کرد. استقبال مشتریان ایرانی از سانگ یانگ تیوولی به قدری بود که شرکت رامک خورو برای تحویل این خودرو با مشکل مواجه شد. امکانات مناسب، قیمت مقرون‌به‌صرفه و طراحی زیبا باعث شد تا این خودرو در بازار کشورمان نیز یک خودرو پرفروش باشد. اگر بخواهیم از معایب این خودرو نام ببریم باید به مواردی چون فرمان‌پذیری آن اشاره کرد که آنچنان خوب عمل نکرده و شرکت سانگ یانگ می‌توانست برای آن موتور قدرتمندتری را ارائه کند.

بررسی امنیت سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی مدل 2016 موفق شد از موسسه ایمنی یوروانکپ 4 ستاره ایمنی را اخذ کند. طبق اطلاعات منتشر شده برای این کراس اوور کوچک کره‌ای، این خودرو از موسسه ایمنی KNCAP نیز 5 ستاره ایمنی را کسب کرده است. همچنین این خودرو با امکانات ایمنی متعدد چون 7 کیسه هوا و سیستم‌های ABS-EBD-HBA-ESS-ASR-ARP-HAS-TCS به بازار عرضه شده است.

ارزش خرید سانگ یانگ تیوولی چقدر است؟

سانگ یانگ تیوولی

با توجه به فروش این کراس اوور کره‌ای در بازار ایران می‌توان نتیجه گرفت که این خودرو دارای ارزش خرید بالایی است و در حال حاضر به دلیل نوسان‌های نرخ ارز قیمت این خودرو از 300 میلیون فراتر رفته است. با توجه به تمام این موارد می‌توانیم بگوییم تیوولی دارای ارزش خرید زیادی است و در مدل 2018 به دلیل بهره‌مندی از امکانات متعدد و جدید بدون شک برای مشتریان یک گزینه جذاب محسوب می‌شود. اگر به دنبال یک کراس اوور خانوادگی با قیمت مناسب هستید، خرید سانگ یانگ تیوولی بدون شک بهترین انتخاب خواهد بود.

با رقبای سانگ یانگ تیوولی آشنای شوید

سانگ یانگ تیوولی

از رقبای این کراس اوور کره‌ای کوچک می‌توان به رنو داستر، رنو کپچر و نیسان جوک اشاره کرد. اگر از میان این خودروها به دنبال خودرویی با مصرف سوخت بهینه، کیفیت بالا و امکانات متنوع هستید، نیسان جوک بهترین انتخاب به شمار می‌رود. البته اگر ظاهر نیسان جوک برای شما قابل تحمل باشد. از این رو اگر از ظاهر نیسان جوک خوشتان نمی‌آید، می‌توانید رنو داستر را با امکانات کمتر خریداری کنید. به طور کلی انتخاب مناسب در شرایط فعلی بازار خودرو کشور قطعا سانگ یانگ تیوولی است.

مشخصات فنی و امکانات سانگ یانگ تیوولی

مشخصات کلی
نام خودروسانگ یانگ تیوولی -Ssangyong Tivoli
کلاس بدنهشاسی بلند/کراس اوور
سگمنت بدنهj _ شاسی بلند جمع و جور
کشور سازندهکره جنوبی
سال طراحی2015
تعداد سرنشین5
شرکت عرضه کنندهرامک خودرو
مشخصات فنی
حجم موتور1597 سی‌سی
محور محرکدیفرانسیل جلو
گیربکس6 سرعته خودکار تیپ ترونیک
تعداد سیلندر4
نوع سیلندرخطی
تعداد سوپاپ16
قدرت128 اسب بخار در دور موتور 6600
گشتاور160 نیوتن‌متر در دور موتور 4600
حداکثر سرعت175 کیلومتر بر ساعت
شتابصفر تا 100 ظرف مدت 12.5 ثانیه
ضریب تراکم1 به 10.5
نوع سوختبنزین
سیستم سوخت‌رسانیانژکتور
نوع فرمانبرقی
ابعاد، وزن و ظرفیت‌ها
طول4195 میلی‌متر
عرض1795 میلی‌متر
ارتفاع1590 میلی‌متر
وزن1300 کیلوگرم
مصرف سوخت، ایمنی و استانداردها
مصرف سوخت شهری9.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی7.2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده‌ای5.7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
حجم باک47 لیتر
پیمایش653 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 6
ستاره ایمنی4 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سایر امتیازهای ایمنی5 ستاره ایمنی از KNCAP
امکانات رفاهی و آپشن‌ها
سیستم تهویه مطبوعتهویه اتوماتیک
سیستم صوتی، تصویری و مالتی مدیامانیتور 7 اینچی
غربیلک فرمانتنظیم ارتفاع دستی فرمان، کنترل سیستم صوتی روی فرمان
سیستم صوتی صندلی‌های جلوپوشش چرمی صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌ها (سفارشی)
سیستم صوتی صندلی‌های عقبقابلیت تخت شدن صندلی‌های عقب برای ایجاد فضای مناسب
سیستم روشنایی جلودی‌لایت، چراغ‌های پروژکتور جلو
سیستم روشنایی عقبچراغ‌های عقب LED، لامپ‌های مه‌شکن عقب
سنسورهای پیش فعالسنسور باران، سنسور هشداردهنده موانع عقب
سیستم‌های کمکی رانندهکروز کنترل، دوربین دید عقب
سیستم آینه‌هاآینه بغل‌های تاشو اتوماتیک با چراغ راهنما LED گرمکن
سیستم شیشه‌هاگرمکن شیشه عقب به همراه یخ‌زدا، شیشه‌های دودی درها عقب و در صندوق
سیستم‌های سقفسانروف برقی دوحالته
سایر مواردبال عقب، فرمان D شکل سه حالته، آینه هوشمند وسط حساس به نور، خروجی برق 12 ولت داشبورد و فضای صندوق بار
تجهیزات ایمنی
کیسه‌های هوا6 عدد ( ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو ب همراه ایربگ پرده‌ای)
سیستم‌های امنیتی و حفاظتیایموبیلایزر، قفل مرکزی
ترمز‌های جلودیسکی
ترمزهای عقبدیسکی
سیستم‌های ترمز و پایداریABS, EBD, ESP, HBA, HAS, TCS, ASR
سایر مواردسیستم هوشمند ورود به خودرو، سیستم قفل شدن خودکار درها در سرعت بالای 40 کیلومتر، آلارم هشداردهنده کمربند ایمنی