کرایه تاکسی های اینترنتی

کرایه تاکسی های اینترنتی افزایش پیدا می‌کند

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی گفت به واسطه دستورالعمل جدید، کرایه تاکسی های اینترنتی در آینده نزدیک افزایش پیدا خواهد کرد.

با توجه به اینکه شهرداری تهران نسبت به سازوکار مدیریت شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی انتقادهای فراوانی را وارد کرده بود، اما پس از مدت‌ها ناوگان حمل‌ونقل تپسی با معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران برای مذاکره جلسه‌ای را برگزار کردند. بسیاری از فعالان حوزه استارت‌آپی بر این باورند که این مذاکره به معنای قبول دستورالعمل وزارت کشور است که با انتقادهای زیادی نیز مواجه است؛ چراکه نتیجه پذیرفتن این دستورالعمل افزایش کرایه تاکسی های آنلاین خواهد بود.

دلیل توافق تپسی چه بود؟

رضا الفت‌نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی که اخیرا از دستورالعمل وزارت کشورها انتقاد کرده بود در خصوص توافق تپسی با شهرداری عنوان کرد در مورد جزئیات این قرارداد نمی‌توانم صحبت کنم؛ چراکه من مدیرعامل تپسی نیستم، اما بسیاری از شرکت‌های این حوزه از پذیرش توافق توسط تپسی انتقاد کردند. وی افزود ما چارچوب دستورالعمل را می‌پذیریم، اما برای اجرای آن نظراتی را مد نظر داریم و بر این باوریم که پیش از اجرای آن می‌بایست در خصوص نحوه اجرا گفتگو انجام شود تا این طرح بی اثر نباشد. رضا الفت‌نسب بیان کرد بین ما و شهرداری تهران، معاونت علمی واسطه شده و نظرات ما را به آنها انتقال داد. در همین راستا وعده داده شد تا جلسه‌های منظمی برگزار شود تا برای اجرای این دستورالعمل با مشکلی مواجه نشویم.

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی در ادامه اظهار کرد:

در صورتی که کلیه توافق‌ها انجام شود، شهرداری نیز در شرایط مختلف، سلیقه‌ای عمل نکند و هر اقدامی را تخلف شرکت‌ها نخواند، احتمال می‌دهیم شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی دیگری هم با این ارگان مذاکره کنند. همچنین در مورد تکلیف ارزش افزوده هم باید بگوییم تکلیف آن مشخص نیست. در واقع شهرداری نمی‌توانست در خصوص حذف یا عدم حذف ارزش افزوده تصمیم‌گیری کند. از این رو اگر این تصمیم جدی است، شهرداری نامه‌ای در مورد حذف آن به شرکت‌ها ارسال کند، اما تاکنون این نامه ارسال نشده است.

 نگرانی عمده دارندگان کسب‌وکار اینترنتی

رضا الفت‌نسب در خصوص نگرانی‌های عمده دارندگان کسب‌وکار اینترنتی عنوان کرد سعی کردیم تا جایی که ممکن است در این دستورالعمل جدید حق هیچ شرکت یا مردمی ضایع نشود. البته احتمال دارد سعی ما باب میل بسیاری نباشد و به همین دلیل انتقادهای زیادی بر آن وجود دارد، اما توانایی‌های ما همین بود. وی تاکید کرد در حال حاضر نگرانیم دریافت پول از شرکت‌های استارت‌آپی باب شود و دولت بخواهد از این شرکت‌ها درآمدزایی کند. الفت نسب در ادامه افزود نباید اجازه دهیم چنین روشی موجب ناامیدی در جوانان شود، جوانانی که در شرایط تحریمی توانستند به این مقدار توانمند شوند. او خاطرنشان کرد در حال حاضر حدود 95 مجوز برای شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی به ثبت رسیده است، اما فقط 40 درصد از آنها فعال هستند.

افزایش کرایه تاکسی‌ های اینترنتی

رضا الفت‌نسب در پاسخ به این سوال که به واسطه دستورالعمل جدید آیا شاهد افزایش کرایه تاکسی های اینترنتی خواهیم بود یا خیر، عنوان کرد:

در آینده کرایه‌های تاکسی اینترنتی افزایش پیدا می‌کند و به صورت واضح مشخص می‌شود که مبلغ اضافه به شهرداری پرداخت شده است. امیدواریم شهرداری نیز در خصوص اینکه این مبلغ دریافت شده را دقیقا برای چه کارهایی صرف می‌کند، شفافیت داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*