ایرانسل

ایرانسل 13 ساله شد؛ ارائه بسته ویژه 13 گیگابایتی به مشترکان

امروز، 29 مهر 98 سیزده سال از راه‌اندازی اپراتور تلفن همراه ایرانسل می‌گذرد که به همین مناسبت این اپراتور به مشترکان خود بسته ویژه 13 گیگابایتی ارائه می‌دهد.

در سال‌های پایانی دهه 70 و ابتدای دهه 80 هجری شمسی میزان تقاضا برای خدمات تلفن همراه به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد و نبود زیرساخت‌های لازم و ناتوانی در پاسخگویی به نیاز مردم باعث شد تا برای ثبت نام سیم کارت تلفن همراه صف‌های طولانی تشکیل شود و مشتریان نیز برای خرید سیم کارت می‌بایست علاوه بر انتظار طولانی، هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند.

تاریخچه راه‌اندازی اپراتور ایرانسل

مشکلات فراوانی که مردم برای دسترسی به تلفن همراه با آن مواجه بودند باعث شد تا در مهر سال 1382، مقدمات برگزاری مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعت برپا شود که این پروژه با هدف اجرای برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و تحقق ماده 124 این برنامه و با هدف توسعه ارتباطات و مخابرات از طریق خصوصی‌سازی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی و همچنین با هدف حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت بخش خصوصی داخلی و ترویج رقابت، تضمین رقابت سالم، کاهش تصدی‌گری، نظارت بر تعرفه‌ها و کیفیت خدمات و حمایت از مصرف‌کنندگان انجام شد.

سرانجام در 27 بهمن 1382 کنسرسیوم ایرانسل توانست در مزایده اپراتور دوم تلفن همراه کشور برنده شود. مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اجازه اجرای موافقتنامه پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار را به تصویب رساندند که با تصویب آن در تاریخ 6 آذر 1384 شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل توانست در سطح ملی و برای پوشش جغرافیایی سراسر ایران از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پروانه شبکه خدمات ارتباطات سیار (GSM) را دریافت کند.

شرکت ایرانسل در بازه زمانی کوتاهی پس از دریافت مجوزهای لازمه توانست مراحل راه‌اندازی و توسعه شبکه را طی کرده و در 6 شهریور 1385 حدود 9 ماه پس از دریافت مجوز، از شبکه خود به صورت آزمایشی بهره‌برداری کند. سرانجام در 29 مهر 1385 به صورت رسمی در شهرهای تهران، مشهد و تبریز شبکه ایرانسل افتتاح شد. اپراتور ایرانسل توانست با استفاده از متخصصان مجرب داخلی و خارجی شبکه خود را در بازه زمانی کوتاه با سرعت چشمگیری در سراسر کشور توسعه دهد و با ارائه خدمات با کیفیت در سطح استانداردهای جهانی مشترکان زیادی را به خود جلب کند. در آن زمان ایرانسل برای اولین بار در کشور نسل 2.75 تلفن همراه (EDGE) را با ویژگی استفاده از اینترنت همراه به مشترکان خود ارائه کرده بود.

در تاریخ 10 اسفند 1387 نیز برای نخستین بار اپراتور ایرانسل با دریافت پروانه ارائه سرویس اینترنت ثابت (WiMAX) توانست سرویس وایمکس را به مشترکان خود ارائه کند. در تاریخ 4 شهریور 1394 نیز اپراتور ایرانسل موفق به کسب پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت بدون محدودیت در فناوری شد که به واسطه آن محدودیت جغرافیایی و تکنولوژیک پروانه وایمکس رفع شد.

ارائه اینترنت سوم (3G) و چهارم (4G/LTE)

ایرانسل در تاریخ 14 مرداد سال 1393 توانست مجوز آزمایشی ارائه اینترنت در نسل سوم، چهارم و بالاتر تلفن همراه را کسب کند و سرانجام به صورت رسمی در روز 4 شهریور 1393 شاهد راه‌اندازی شبکه نسل سوم (3G) بودیم. پس از گذشت مدتی، در 29 آبان 93 در شهر مشهد نیز ایرانسل اولین شبکه نسل چهارم تلفن همراه (4G/LTE) ایران را ارائه داد که با شتاب چشمگیری در سراسر نقاط کشور گسترش پیدا کرد. در 29 شهریور 1396 اپراتور ایرانسل با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توانست اولین شبکه کامل نسل پنج (5G) را با موفقیت آزمایش کند. طی این 13 سال اپراتور ایرانسل با تلاش‌های متعددی خود در راستای ارتقا زیرساخت‌های خود توانست حدود 43 درصد از بازار تلفن همراه کشور را به خود اختصاص دهد. این اپراتور تا به امروز حدود 3785 شهر و دهستان را تحت پوشش نسل سوم قرار داده و 3108 شهر و دهستان نیز از خدمات نسل چهارم اینترنت همراه ایرانسل بهره می‌برند.

هدیه 13 سالگی

گفتنی است به مناسبت 13 ساله شدن ایرانسل، این شرکت بسته ویژه 13 گیگابایتی را فقط با قیمت 13 هزار تومان به مشترکان خود ارائه می‌دهد. این بسته تا تاریخ 5 آبان‌ماه انقضا دارد و برای خرید آن باید کد دستوری ستاره 5 مربع (#5*) را شماره‌گیری یا به اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. واقعا که … ۱۳ گیگ ۱۳ هزار تومان خیلی هم خوبه. اینترنت رو که بدونه بسته باز میکنیم چون مصرف آزاد هستش عالیه . آنتن فول و 4g اما بسته که میخریم . خخخخ افتضاح انگاری احمق گیر اوردن به قول اون آقا دست مافیا رو از پشت و رو بستن. عجب

  2. پول که میدی بسته میگیری بعد میخوای بری استفادشو ببری میبنی انتن نداری اینترنت ضعیفه گوشید هنگ میکنه اصلا مورد داشتیم اجر پرت کردن تو سر ادم…اوضاع خیلی خرابتراز ایناست

  3. میترسم ضربه جبران ناپذیری بر پیکره ایرانول وارد بشه با این ولخرجی!لااقل مهلت استفادشو یه ماه میزاشتین که بشه اسمشو هدیه گزاشت.

  4. هدیه و پول؟؟؟

  5. خسته نباشی، اگه هدیه است چرا پول میگیری؟ اگه پول میگیری چرا همش 5،6 روز مهلت استفاده گذاشتی، گل بگیرن در ایرانسلو که جز دزدی هیچ کار دیگه ای نمیکنه