ایرانسل

در نشست خبری ایرانسل به مناسبت 13 سالگی چه گذشت؟

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل به مناسبت 13 سالگی راه‌اندازی این اپراتور نشست خبری برگزار کرد. در ادامه جزئیات این نشست خبری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

امروز 29 مهر 98 مصادف با سیزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل مراسمی در محل ساختمان مرکزی این اپراتور با حضور بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و اصحاب رسانه برگزار شد. بیژن عباسی آرند در سیزدهمین سالروز این اپراتور گفت هنگامی که ایرانسل فعالیت خود را شروع کرد، تلفن همراه در کشور به عنوان یک کالای لوکس محسوب می‌شد، اما پس از توسعه فعالیت‌های این اپراتور تلفن همراه، قیمت گوشی های موبایل نیز کاهش یافت و تلفن همراه به یک کالای مصرفی و ضروری تبدیل شد.

آمارهای اپراتور ایرانسل

ایرانسل

بیژن عباسی آرند در ادامه بیان کرد اپراتور ایرانسل به واسطه همکاری و سرمایه‌گذاری خارجی شکل گرفت تا بتواند در حوزه تلفن همراه انحصار را نابود کند؛ در پیشرفت Irancell شرکای خارجی نقش مهمی را ایفا کردند و به همین دلیل از آنها تقدیر می‌کنیم. وی در ادامه اظهار کرد طبق گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در حوزه تلفن همراه اپراتور ایرانسل به سهم 43 درصدی دست پیدا کرده است و توانسته است 89 درصد از جمعیت ایران را تحت پوشش نسل دوم تلفن همراه قرار دهد.

ایرانسل

مدیرعامل اپراتور دوم کشور در ادامه افزود این اپراتور بیش از نیم میلیون مشترک در حوزه اینترنت ثابت یا TD LTE دارد و طی یک سال گذشته بیش از 1287 روستا به شبکه نسل دوم، 1975 روستا به نسل سوم و 1007 روستا نیز به شبکه نسل چهارم با جمعیت 1 میلیون متصل شدند. بر اساس آخرین گزارش‌ها نیز بیش از 7.7 میلیون نفر از مشترکان ایرانسل به نسل چهارم به واسطه رومینگ ملی یا شبکه ایرانسل دسترسی پیدا کردند که از رشد چشمگیر این حوزه حکایت دارد.

 

ایرانسل

بیژن عباسی آرند در مورد شرایط همکاری Irancell با اپراتورهای خارجی بیان کرد این اپراتور تلفن همراه در 114 کشور و 322 اپراتور خارجی خدمات رومینگ ارائه می‌دهد به همین دلیل برای مشترکان پوشش بسیار گسترده‌ای را فراهم کرده است. وی افزود در ایام اربعین حسینی نیز 1.7 میلیون نفر از Irancell استفاده کردند که نسبت به سال قبل شاهد افزایش 78 درصدی بوده‌ایم.

دانلود 27 میلیونی اپلیکیشن ایرانسل من

مدیرعامل اپراتور دوم کشور با اشاره به اینکه در روستاها و شهرها تقاضای اینترنت به صورت گسترده است افزود در مهرماه سال 98 مصرف دیتای روزانه ایران به 6 هزار و 800 ترابایت رسید که این میزان طی سال‌های گذشته همواره با رشد همراه بوده است. همچنین میانگین سرعت دیتای ایرانسل 35 مگابایت است که در میان اپراتورهای کشور بیشتری سرعت محسوب می‌شود. عباسی آرند اعلام کرد هم‌اکنون اپلیکیشن ایرانسل من به عنوان اپلیکیشن کاربردی اپراتور ایرانسل در بین 5 اپلیکیشن برتر کشور قرار دارد و به بیش از 27 میلیون بار دانلود رسیده است.

درآمد دولت از اپراتور دوم کشور

ایرانسل

عباسی آرند به موضوع درآمدهای دولت از این اپراتور اشاره کرد و گفت:

دولت طی 13 سال گذشته به صورت مستقیم و غیرمستقیم از ایرانسل بیش از 420 هزار میلیارد ریال درآمد داشته است؛ از طرفی ایرانسل به دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم 321 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است. علاوه بر آن مبلغ 151 میلیارد تومان به باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتور پرداخت شده که البته 44 میلیارد تومان از پیش پرداخت‌های ایرانسل به باشگاه‌ها کماکان مستهلک شده است.

سرمایه‌گذاری در اسنپ و پیام رسان گپ

مدیرعامل اپراتور دوم کشور در ادامه اظهار کرد با هدف حمایت از زیست بوم کسب‌وکارهای دیجیتال، اپراتور Irancell در گروه اسنپ سرمایه‌گذاری گسترده انجام داده است و با هدف ایجاد پیام‌رسانی بزرگ و بومی نیز در پیام رسان گپ سرمایه‌گذاری انجام داده‌ایم. وی تاکید کرد به صورت 24 ساعت شبانه روز حدود 533 کارشناس تمام وقت در کانال‌های ارتباطی مختلف این اپراتور آماده پاسخگویی به مشترکان هستند. وی افزود به واسطه درگاه‌های مختلف چون اپلیکیشن ایرانسل من برای پاسخگویی به مشترکان ایرانسل ارتباط سریعی را ایجاد کرده‌ایم که حتی در برخی از مناطق و شهرهای کشور این کارشناسان به زبان محلی به مشترکان پاسخ می‌دهند. وی در پایان بیان کرد با توجه به نیازهای روز، باید به یک اپراتور دیجیتال تبدیل شویم تا نیازهای مخاطبان امروزی را برطرف سازیم و در آینده از ایرانسل به عنوان یک اپراتور دیجیتال یاد شود.

تکمیل نبودن زیرساخت‌های 5G 

بیژن عباسی آرند در خصوص ورود اینترنت نسل پنجم و دسترسی کاربران به 5G عنوان کرد در حال حاضر زیرساخت‌های مناسبی برای ورود این نسل از اینترنت به کشور فراهم نشده است. وی افزود هم‌اکنون فقط چند کشور توانستند 5G را راه‌اندازی کنند. یکی از نیازهای مهم برای ارائه نسل پنجم اینترنت، زیرساخت فیبر است که هم‌اکنون بسیاری از شهرهای کشور از این زیرساخت محروم هستند، اما برای تکمیل این زیرساخت برنامه‌هایی داریم. وی افزود به دلیل تحریم‌ها به این تجهیزات دسترسی کافی ندارم و شرکت‌های خارجی که این تجهیزات را ارائه می‌دهند نیز با ملاحظه همکاری می‌کنند که امیدواریم این محدودیت‌ها برطرف شود و شاهد حضور نسل پنجم اینترنت در کشور باشیم.

ماجرای افزایش تعرفه دیتای موبایل

بیژن عباسی آرند در خصوص تعرفه دیتای موبایل عنوان کرد در این مورد سازمان تنظیم مقررات می‌بایست تعرفه‌های مشخصی را تعیین کند. دیتای موبایل گران است و ما بر این باوریم که این تعرفه‌ها طبق افزایش نرخ ارز می‌بایست افزایش پیدا کند، اما در طرف دیگر مشترکان وجود دارند که افزایش قیمت باعث می‌شود نارضایتی‌ها به وجود آید و از این موضوع شکایت کنند. از این رو برای حل این موضوع پیچیده می‌بایست تمام موارد به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد. وی تاکید کرد هم‌اکنون سرویس ویس اور وای فای (Voice Over WiFi) بر روی سایت ما فعال است، اما مشکل اصلی به نوع گوشی‌ها مربوط می‌شود که تولیدکننده می‌بایست امکان فعالیت آنها در ایران را فراهم کند. وی در خصوص درآمد ایرانسل از ارزش افزوده نیز بیان کرد اگر کل ارزش افزوده را متوقف کنیم، درآمد ایرانسل از مبلغی که گفته می‌شود نیز کمتر خواهد شد، از این رو می‌بایست در این خصوص نیز تصمیم‌گیری شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*