نسخه تقویت شده لپ تاپ شیائومی نوت بوک پرو

نسخه تقویت شده لپ تاپ شیائومی نوت بوک پرو معرفی شد

نسخه تقویت شده لپ تاپ شیائومی نوت بوک پرو (Xiaomi Notebook Pro Enhanced Version) معرفی شد. این نسخه علیرغم حفظ ظاهر٬ در زیر قاب با پیشرفت‌های سخت افزاری همراه بوده است.

روز گذشته شیائومی از یک محصول جدید رونمایی کرد. در حالی که کاربران منتظر عرضه‌ی لپ تاپ شیائومی نوت بوک پرو 2 هستند٬ شیائومی از نسخه تقویت شده لپ تاپ شیائومی نوت بوک پرو پرده برداری کرد. همانطور که احتمالا حدس می‌زنید٬ ظاهر کلی این دیوایس بدون تغییر مانده است٬ اما در زیر قاب آن بخش‌های مختلفی پیشرفت کرده‌اند.

پردازنده: نسل دهمی Intel Core

نسخه‌ی جدید نوت بوک پرو از پردازنده‌ی i7-10510U بهره می‌برد. این پردازنده بر پایه‌ی فناوری 14 نانومتری تولید می‌شود و پارامترهای آن شامل معماری 4 هسته‌ای٬ 8 ترد و حداکثر فرکانس 4.9 گیگاهرتزی است. سازنده ادعا می‌کند این پردازنده عملکردی بین 7 تا 10 درصد بهتر از نسل قبلی خود را ارائه می‌کند.

نمایشگر: پوشش 72 درصدی NTSC -> پوشش 100 درصدی sRGB

این لپ تاپ یک به‌روزرسانی جزئی را نیز دریافت کرده است. محدوده رنگی نمایشگر آن از پوشش 72 درصدی NTSC به 100 درصد sRGB رسیده است٬ اما روشنایی آن همچنان 300 نیت باقی‌مانده است. در عین حال گوریلا گلس 3 نیز از آن پشتیبانی می‌کند.

حافظه: DDR4 2400 -> ارتقاء به DDR4 2666

نسخه تقویت شده لپ تاپ شیائومی نوت بوک پرو حالا از یک حافظه‌ی 16 گیگابایتی دو کانالنه DDR4 2666 بهره می‌برد. این یک گزینه‌ی معمول برای کامپیوترهای گیمینگ است.

گرمایشی: یک لوله حرارتی -> دو لوله حرارتی

شیائومی در این نسخه به جای یک لوله حرارتی از دو لوله حرارتی استفاده کرده است. مجرای انتقال حرارت حالا بزرگ‌تر شده است و این دیوایس در مقایسه با نسخه‌ی اصلی خودش باید حرارت کمتری را به خود ببیند.

قابلیت‌های جدید: انتقال متقابل شیائومی

این لپ تاپ جدید از نرم افزارهای انتقال متقابل شیائومی٬ گالری تصاویر٬ سرویس ابری و قفل هوشمند این شرکت نیز پشتیبانی می‌کند.

نسخه تقویت شده لپ تاپ شیائومی نوت بوک پرو

گفته می‌شود این نسخه‌ی ویژه (i7/16GB/1TB) با قیمت 990 دلاری و از یکم نوامبر (10 آبان 98) روانه‌ی بازار خواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد ما باید منتظر عرضه‌ی نسخه تقویت شده لپ تاپ شیائومی ایر نیز باشیم٬ اما غول چینی تاریخی برای عرضه‌ی آن اعلام نکرده است.