هواوی میت ایکس

تاریخ عرضه گوشی منعطف هواوی میت ایکس 5G در چین اعلام شد

سرانجام پس از ماه‌ها انتظار، به نظر می‌رسد که گوشی منعطف هواوی میت ایکس 5 جی (Huawei Mate X 5G) آماده عرضه شده و به زودی به صورت محدود در کشور چین به فروش خواهد رسید.

هواوی پس از ماه‌ها تاخیر و گمانه‌زنی‌های متعدد، سرانجام اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر خود یعنی میت ایکس 5G را به بازار عرضه می‌کند. این گوشی منعطف ابتدا در نمایشگاه MWC 2019 رونمایی شد، اما تقریبا 10 ماه طول کشید تا برای عرضه در بازار آماده شود. اکنون تاریخ عرضه گوشی هواوی میت ایکس 5G اعلام شده و مشتریان می‌توانند آن را از تاریخ 15 نوامبر 2019 (24 آبان 98) در چین خریداری کنند.

هواوی میت ایکس 5G در یک نسخه با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی عرضه می‌شود که قیمت آن نیز 16999 یوآن (حدود 2403 دلار) تعیین شده است. بنابراین میت ایکس از گوشی منعطف سامسونگ یعنی گلکسی فولد گران‌تر خواهد بود. گلکسی فولد نیز به تازگی در بازار کشورهای مختلف در دسترس قرار گرفته است. این را هم باید بگوییم که طراحی هواوی میت ایکس در نمایشگاه MWC 2019 با استقبال خوبی مواجه شد.

هواوی میت ایکس

میت ایکس 5G در تاریخ 15 نوامبر در مقادیر محدود به بازار چین عرضه می‌شود. هواوی همچنین 50 درصد تخفیف برای تعمیر و جایگزینی صفحه نمایشگر در نظر گرفته است. این گوشی منعطف از نمایشگر 6.6 اینچی با نسبت ابعاد 19.5:9 و رزولوشن 2480 در 1148 پیکسل در قسمت جلویی بهره می‌برد. در حالت تا شده یا بسته، نمایشگر دیگری در قسمت پشتی وجود دارد که دارای اندازه 6.38 اینچ، نسبت تصویر 25:9 و رزولوشن 2480 در 892 پیکسل است. هنگامی که گوشی را باز می‌کنید با یک صفحه نمایش بزرگ 8 اینچی تبلت‌مانند با نسبت ابعاد 8:7.1 و رزولوشن 2480 در 2200 پیکسل مواجه می‌شوید. هواوی اعلام کرده که از یک ماده چند لایه برای صفحه نمایش منعطف خود استفاده کرده است که مقاومت آن را تا 40 درصد افزایش می‌دهد. علاوه بر این، لولاها از نوع نوآورانه شاهین یا Falcon است که از صفحه نمایش محافظت می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده که دوام بسیار بالایی داشته باشد.

دوربین هواوی میت ایکس

در پشت گوشی، میت ایکس دارای چهار دوربین است که شامل یک سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی، یک لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو، یک لنز 16 مگاپیکسلی فوق عریض و یک حسگر تشخیص عمق میدان سه بعدی می‌شود. این گوشی با بزرگنمایی حداکثر 45 برابری (3 برابری اپتیکال) و قابلیت‌هایی مانند OIS و AIS برای تثبیت تصویر، از دوربین قدرتمندی برخوردار است. میت ایکس همچنین از شبکه 5G و دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند.

هواوی میت ایکس

هواوی میت ایکس 5G در ابتدا با چیپست کایرین 980 معرفی شد، اما با توجه به طولانی شدن پروسه تولید و عرضه این گوشی، قرار است نسخه نهایی میت ایکس از تراشه جدید Kirin 990 5G استفاده کند. باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع سوپرشارژ 55 واتی، حداقل یک روز استفاده از گوشی منعطف هواوی را تضمین می‌کند. همچنین گفته می‌شود این باتری در مدت 30 دقیقه تا 85 درصد شارژ می‌شود.

از نظر نرم افزاری، میت ایکس دارای ویژگی‌های خاص گوشی های منعطف مانند قابلیت‌های مولتی تسکینگ یا چند وظیفه‌ای در دو نمایشگر و کشیدن و رها کردن متن و تصویر بین نمایشگرها خواهد بود. هواوی تایید کرده است که نسخه ارتقا یافته میت ایکس با نام Mate Xs در ماه مارس 2020 با نسخه جدید تراشه Kirin 990 5G معرفی می‌شود. از سوی دیگر هنوز مشخص نیست آیا گوشی منعطف میت ایکس از برنامه‌های گوگل مانند پلی استور بهره می‌برد یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*