آپدیت جدید فایرفاکس

آپدیت جدید فایرفاکس یک داشبورد امنیتی تازه به آن افزود

شرکت موزیلا آپدیت جدید فایرفاکس را منتشر کرد. یک گزارش‌دهنده به منظور افزایش حریم خصوصی کاربر و همچنین یک سازنده پسورد خودکار جدید به آن اضافه شده است.

جدیدترین ورژن موزیلا فایرفاکس از این پس برای افزایش حریم خصوصی، به کاربران گزارشاتی ارائه می‌کند. قابلیت جدید بر اساس بر ویژگی Enhanced Tracking Protection که در ابتدای سال جاری همراه با عرضه یکی از آپدیت‌های فایرفاکس معرفی شد، کار می‌کند. تعدادی ابزار جدید به منظور افزایش امنیت مرورگر اضافه شده‌اند. مهمترین آ‌ن‌ها را باید نسخه‌ای جدید از ابزار سازنده خودکار رمز عبور یاد کرد.

این ابزار با Lockwise نرم افزار به خوبی کار می‌کند. قابلیت نام برده، برای حفظ ایمن پسوردها به منظور افزایش سرعت لاگین به وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف، کاربردی است.

ویژگی‌های آپدیت جدید فایرفاکس

گزارشات ارائه شده برای افزایش حریم خصوصی در مرورگر، تحت داشبورد جدیدی به نام Firefox Privacy Protections ارائه می‌شوند. در اینجا فهرست کاملی از همه ردیاب‌هایی که توسط مرورگر بلاک شده‌اند مشاهده خواهید کرد. گفتنی است این دسته ردیاب‌ها، رفتارهای شما در وب را زیر نظر داشته و اطلاعاتی در این رابطه جمع‌آوری می‌کنند. تماشای تبلیغات محصولاتی که یک یا چند بار درباره آن‌ها در گوگل جستجو کرده‌اید، از جمله نتایج فعالیت‌های ضد حریم خصوصی ردیاب‌ها است!

برای فعال‌سازی قابلیت مورد بحث باید ویژگی Enhanced Tracking Protection را فعال کنید. به این منظور روی آیکون سپر کنار آدرس وب سایت یک مرتبه کلیک کنید.

آپدیت جدید فایرفاکس

برای افزایش امنیت کاربران، در داشبورد جدید فهرستی از پسوردهای غیر ایمن در اختیارتان قرار می‌گیرد. این پسوردها به سادگی قابل حدس بوده یا پیشتر، طی حمله‌های سایبری به وب سایت‌هایی که شما در آن‌ها عضویت دارید، لو رفته‌اند. امکان تماشای دستگاه‌هایی که از یک پسورد به منظور اتصال به سرویس‌های مختلف استفاده می‌کنند، در اینجا مهیا است.

Firefox Lockwise به لطف افزوده شدن یک سازنده رمز عبور جدید به آن به‌روزرسانی شده است. طبق انتظار از چنین ابزاری، کار آن تولید پسوردهای پیچیده برای حساب‌های کاربری شما است. از آن جایی که رمز عبور بعد از تولید، در Firefox Lockwise ذخیره می‌شود، نگرانی بابت یادداشت یا به یادسپاری آن‌ها نخواهید داشت. سازنده پسورد جدید، با اتصال به Firefox Monitor از جدیدترین رمزهای عبور فاش شده طی رخنه‌های امنیتی اطلاع پیدا کرده و پسوردهای جدیدی پیشنهاد می‌کند. برای استفاده از همه این قابلیت‌ها کافی است آپدیت جدید فایرفاکس را دریافت کنید.

حین ثبت یک حساب کاربری جدید در یک وب سایت، تولیدکننده خودکار پسورد پیشنهاد ایجاد رمز عبوری جدید می‌دهد. در نهایت پسورد با ذخیره‌سازی در Lockwise، بین دستگاه‌های مختلف کاربر اعم از دسکتاپ و موبایل اشتراک‌گذاری خواهد شد. البته برای همگام‌سازی اطلاعات، باید درون مرورگر فایرفاکس گوشی، تبلت و دسکتاپ خود با استفاده از یک حساب کاربری لاگین کرده باشید.