رتبه مشاور

راهنمای اخذ رتبه مشاور

رتبه بندی به معنی تایید شایستگی شرکت‌ها با در نظر گرفتن یکسری معیارهای مشخص که نشان دهنده صلاحیت حرفه‌ای شرکت دارای رتبه بندی می‌باشد. رتبه بندی شرکت ها در بخش‌های مختلف شامل اخذ رتبه پیمانکار، اخذ رتبه مشاور، اخذ رتبه شرکت های EPC و اخذ رتبه انبوه سازان انجام می‌پذیرد. در ادامه شما را با روند اخذ رتبه مشاور آشنا خواهیم نمود.

یکی از معیارهای نشان دهنده صلاحیت و توان مشاورین جهت طراحی، انجام مطالعات و نظارت بر اجرای صحیح امور، اخذ رتبه مشاور است. رتبه مشاور مشخص می‌کند فرد یا شرکت مشاور شایستگی لازم برای ارائه خدمات مشاوره‌ای را دارد یا خیر.

با در نظر گرفتن امکانات فنی و نرم افزاری و همچنین توان فنی مهندسی مشاورین، سیستم اخذ رتبه مشاور، رتبه‌ای بین عدد یک تا سه به آنها اعطا می‌کند. رتبه ۱ نشان دهنده بالاترین و رتبه ۳ نشان دهنده پایین‌ترین رتبه است. تمام مراحل اخذ رتبه مشاور از طریق سامانه ساجات و زیر نظر معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری انجام می‌گیرد.

اخذ رتبه مشاور در رشته‌های راه و ترابری، معماری و شهرسازی، مهندسی آب، پست و مخابرات، نفت و گاز، مطالعات کشاورزی، گاز و انرژی، معدن، صنعت و گروه‌های تخصصی مشترک صورت می‌پذیرد.

مزایای اخذ رتبه مشاور

اخذ رتبه مشاور مزایای بی شماری دارد و اعتبار یک شرکت یا شخص را مشخص می‌نماید. با قرار گرفتن در رتبه بندی بهتر می‌توان مشتریان بیشتری جذب نمود. همچنین از مزایای دیگر اخذ رتبه مشاور این است که نهادها و سازمان‌های دولتی فقط می‌توانند با شرکت‌ها و اشخاص دارای رتبه بندی قرارداد منعقد نمایند.

انواع رتبه مشاور

مشاورین به دو دسته مشاوران حقوقی و حقیقی تقسیم می‌گردند. برای هر دو دسته می‌توان نسبت به اخذ رتبه اقدام نمود. اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی برای رتبه بندی باید دارای یک سری شرایط عمومی باشند.

رتبه مشاور

شرایط عمومی اخذ رتبه برای اشخاص حقیقی

این افراد باید دارای تابعیت ایران بوده و عضو سازمان استان باشند. مشاوران نباید دارای سو پیشینه حرفه‌ای یا کیفری بوده و همچنین نباید در شرکت‌های پیمانکاری اشتغال داشته باشند. متقاضیان آقا برای اخذ رتبه باید دارای کارت معافیت یا پایان خدمت باشند.

شرایط عمومی اخذ رتبه برای اشخاص حقوقی

اشخاص حقوقی باید به صورت قانونی به ثبت رسیده باشند. همچنین نباید دارای سوء پیشینه حرفه‌ای بوده و هیچ یک از اعضای آن نباید در شرکت‌های پیمانکاری مشغول به کار باشند. مدیران شرکت‌های مشاور نباید در ارگان‌های دولتی اشتغال داشته باشند.

فاکتورهای امتیاز آور برای اخذ رتبه مشاور

اشخاص حقیقی و حقوقی علاوه بر داشتن شرایط عمومی می‌توانند از طریق ارائه مدارکی خاص، امتیاز خود را افزایش داده و برای رتبه بندی در جایگاه بهتری قرار گیرند.

این فاکتورها برای افراد حقیقی شامل تجربه کاری مفید، مقطع تحصیلی، معدل کل، شرکت در آزمون‌های دوره‌ای، شرکت در دوره‌های آموزشی، داشتن رتبه در المپیادهای علمی و آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، مقالات و تالیفات، قراردادهای منعقد شده در حوزه‌های مرتبط، شرکت در همایش‌ها و کنفرانس‌های معتبر و… می‌باشد.

اشخاص حقوقی نیز برای کسب رتبه بندی بهتر می‌تواند مدارک مربوط به سوابق کاری مدیران و افراد امتیازآور، مقطع تحصیلی آنها، امکانات فنی و مهندسی شامل تعداد رایانه‌ها و میزان املاک و مستغلات شرکت شامل تعداد دفاتر و متراژ آنها را ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه مشاور

  • ارائه گواهی مربوط به رتبه قبلی (در صورتی که وجود داشته باشد)
  • برای متقاضیان حقوقی، تصویر آخرین صورت‌جلسه سهامداران
  • تصویر مدارک تحصیلی و شناسایی متقاضی
  • ارائه اصل و تصویر مدارک تحصیلی در هنگام بازدید کارشناس مربوطه
  • ارائه تصویر کارت پایان خدمت برای افرادی که در سه سال گذشته فارغ‌التحصیل شده‌اند
  • ارائه اساسنامه، روزنامه رسمی، تقاضانامه، شرکت نامه و…
  • ارائه تعهد نامه برای عدم دخالت کارمندان دولت
  • ارائه گواهی بیمه تامین اجتماعی
  • سوابق کاری شرکت‌هایی که نام آنها در گواهی صادره از سوی بیمه تامین اجتماعی ذکر شده باشد. همچنین متقاضی باید سمت و نوع فعالیت خود را در این شرکت‌ها مشخص نماید.
  • اظهارنامه مالیاتی شرکت در سال گذشته که توسط سرممیز مربوطه تایید شده باشد
  • آدرس و شماره تلفن سهام‌دارانی که دارای پنج درصد سهام یا بیشتر باشند به همراه افراد امتیاز آور بر روی سربرگ اصلی شرکت
این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*