محصولات فناوری سامسونگ

جدیدترین محصولات فناوری سامسونگ در حوزه پردازنده و حافظه معرفی شدند

جدیدترین محصولات فناوری سامسونگ در حوزه پردازنده و حافظه در مراسم روز فناوری سال 2019 معرفی شدند. از این فناوری‌ها می‌توان به پردازنده Exynos 990 و مودم Exynos 5123 با قابلیت 5G اشاره کرد.

شرکت سامسونگ الکترونیکس در مقام پیشروترین برند در فناوری‌ نیمه هادی‌ها، جدیدترین محصولات خود در حوزه حافظه و سیستم‌های منطقی را در مراسم روز فناوری سال 2019 معرفی کرد. این محصولات که شامل پردازنده و حافظه می‌شود، شرایط را برای آینده فناوری 5G، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و خودروهای خودران، فراهم خواهد کرد. این شرکت پردازنده موبایلی پیشرفته Exynos 99 و مودم Exynos 5123 با پشتیبانی از اتصال 5G را در این مراسم معرفی و همزمان تولید انبوه نسل سوم 1z-nm DRAM 10 نانومتری خود را نیز اعلام کرد.

جی اس چوی، رئیس بخش نیمه‌هادی‌ سامسونگ می‌گوید:

سامسونگ روی استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های نیمه‌هادی برای فراهم کردن امکان نوآوری در مجموعه ای از بازارهای کلیدی، تمرکز کرده است. از دستگاه‌های سیستمی LSI که کاملا برای ورود 5G و هوش مصنوعی به دنیای واقعی آماده شده‌اند تا حافظه‌های SSD که می‌توانند کارهای حیاتی را به خوبی انجام داده و بار کاری CPU را کمتر کنند، تلاش ما این است که توانمندی‌های زیرساختی را برای فعال کردن هر نوع نوآوری آماده کنیم.

آشنایی با جدیدترین محصولات فناوری سامسونگ

پردازنده Exynos 990 و مودم Exynos 5123 با قابلیت 5G

محصولات فناوری سامسونگ

این محصولات با استفاده از هوش مصنوعی و بهره بردن از یک واحد پردازش عصبی (NPU) دو هسته‌ای و پردازنده پیشرفته سیگنال دیجیتال (DSP) با قدرت انجام بیش از 10 تریلیون عملیات در ثانیه، تجربه کاربری بی‌سابقه‌ای را ارائه می‌کند. در تولید پردازنده Exynos 990 و مودم 5G Exynos 5123 از پیشرفته‌ترین فناوری‎های تولید چیپ با روندهای 7 نانومتری و با استفاده از لیتوگرافی فوق اولترابنفش (EUV) استفاده شده است.

نسل سوم DRAM 10 نانومتری (1z-nm)

محصولات فناوری سامسونگ

این نسل از حافظه‌ها با داشتن بالاترین سطرح عملکرد، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و گنجایش، از ماه سپتامبر وارد تولید عمده خواهد شد. محصولات 1z-nm DRAM برای پلتفرم‌های سرور با کارکرد بهینه، تولید شده و مسیر را برای تولید حافظه‌های پیشرفته در محصولاتی مانند DDR5, LPDDR5, HBM2E و  GDDR6 در ابتدای سال بعد، هموار خواهد کرد.

12GB LPDDR4X (پکیج چندچیپی مبتنی بر UFS)

محصولات فناوری سامسونگ

این محصول چهار چیپ 24Gb LPDDR4X را با یک حافظه فوق سریع eUFS 3.0 NAND ترکیب کرده و به این ترتیب محدودیت 8 گیگابایتی پکیج‌های قبلی در گوشی های هوشمند را شکسته و به این ترتیب حافظه بیش از 10 گیگابایتی را برای استفاده در بازه گسترده‌تری از گوشی های هوشمند در دسترس قرار می‌دهد.

شرکت سامسونگ همچنین فرصت‌های کاری جدیدی را بر اساس نسل آینده فناوری‌های حافظه‌ای معرفی کرد که شامل نسل هفتم V-NAND با تقریبا 200 لایه سلولی برای موبایل و دیگر راهکارهای حافظه‌ای و نیز نسل آینده PCIe Gen5 SSD برای کاربردهای سروری و حافظه‌ای می‌شود.

سومین دوره روز فناوری سامسونگ میزبان تعدادی از برترین شرکت‌های محصولات سیلیکونی و مشتریان اصلی فناوری‌های این شرکت در حوزه GPU, PCIe Gen4 و HBM2e بود. در این مراسم پنلی برای برترین مشتریان این شرکت برگزار شده و یک پاویون نمایشگاهی از آینده اتوماسیون خانه، مراکز داده‌ای، موبایل/5G و فناوری خودران‌‎ها نیز برگزار شد.

چوی می‌گوید:

توسعه فناوری‌های پیشرفته در حوزه 5G، فناوری های محاسباتی روز و هوش مصنوعی باعث رشد تصاعدی جهان شده است. تاثیر هوش مصنوعی همه جا از مسیرهای ارتباطاتی و اتصال‌های بی‎سابقه را شامل می‌شود. خودروهای خودران وارد جاده‌ها شده و خانه‌ها و شرکت‌های ما به معنای واقعی کلمه به هم متصل خواهند شد. برای تحقق یافتن این نوآوری‌ها، زیرساخت فناوری باید راهنمای راه باشد. سامسونگ متعهد است که در همه این نوآوری‌ها پیشگام باشد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مثل همیشه خاص و برتر